Ačkoliv měla být podoba nového Renaultu Mégane RS 2018 odhalena až na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná v září, můžeme se na vůz podívat bez maskování již dnes. A poděkovat za to můžeme patentovému úřadu, z jehož webu snímky nového vozu unikly.
Ačkoliv si automobilka vzhled svého nového ostrého hatchbacku chránila jako oko v hlavě, nakonec jí zradila "Světová organizace duševního vlastnictví" (World Intellectual Property Organization (WIPO)), na jejímž webu se snímky nového vozu před pár dny objevily.
Díky tomu si tak můžeme prohlédnout nové tvary vozu, které zahrnují agresivnější přední nárazník s nasávacími otvory, zřejmě nepatrně vytažené blatníky s odvětráváním brzd, decentní spoiler na pátých dveří, lehce zatmavené zadní svítilny nebo přifouknutý zadní nárazník, který se může pochlubit funkčním difuzorem a masivním středovým výfukem.
Snímky z interiéru vozu bohužel nemáme, nicméně vůz stojí na elegantních a bezpochyby i lehkých sportovních kolech. Co se praktičnosti týče, vůz má klasickou pětidvéřovou karoserii a jinou (např. třídvéřovou) podle dřívějších prohlášení nedostane.
Pod kapotou vozu by měl být ukryt dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu cca 300 koní, který bude pohánět přední kola skrze šestistupňový manuál nebo dvojspojkovou EDCpřevodovku. Standardní výbava bude navíc zahrnovat i řízení zadní nápravy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?