Ačkoliv měla být podoba nového Renaultu Mégane RS 2018 odhalena až na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná v září, můžeme se na vůz podívat bez maskování již dnes. A poděkovat za to můžeme patentovému úřadu, z jehož webu snímky nového vozu unikly.
Ačkoliv si automobilka vzhled svého nového ostrého hatchbacku chránila jako oko v hlavě, nakonec jí zradila "Světová organizace duševního vlastnictví" (World Intellectual Property Organization (WIPO)), na jejímž webu se snímky nového vozu před pár dny objevily.
Díky tomu si tak můžeme prohlédnout nové tvary vozu, které zahrnují agresivnější přední nárazník s nasávacími otvory, zřejmě nepatrně vytažené blatníky s odvětráváním brzd, decentní spoiler na pátých dveří, lehce zatmavené zadní svítilny nebo přifouknutý zadní nárazník, který se může pochlubit funkčním difuzorem a masivním středovým výfukem.
Snímky z interiéru vozu bohužel nemáme, nicméně vůz stojí na elegantních a bezpochyby i lehkých sportovních kolech. Co se praktičnosti týče, vůz má klasickou pětidvéřovou karoserii a jinou (např. třídvéřovou) podle dřívějších prohlášení nedostane.
Pod kapotou vozu by měl být ukryt dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu cca 300 koní, který bude pohánět přední kola skrze šestistupňový manuál nebo dvojspojkovou EDCpřevodovku. Standardní výbava bude navíc zahrnovat i řízení zadní nápravy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.