Dokud Ferrari zatvrzele odmítalo stavět vozy SUV, svět se zdál v pořádku. Poptávka po těchto vozech už však přemohla i zatvrzelost z Maranella a na svět se derou první zvěsti o tom, že automobilka Ferrari představí v roce 2021 své první SUV.
Představitel koncernu FCA, Sergio Marchionne, který v současné době stojí i v čele automobilky Ferrari připustil možnost, že se skutečně dočkáme SUV se vzpínajícím se koněm na kapotě. Krátce na to přišel Car Magazine s informací, podle které zahájilo Ferrari práci na jakémsi "crossoveru", po kterém zákazníci již delší dobu volají. Více informací se však dozvíme později.
Vůz s kódovým označením F16X by měl být vyvíjen společně s nástupcem modelu GTC4 Lusso a měl by konkurovat modelům jako je Lamborghini Urus nebo Aston Martin DBX, které by měly dorazit také až v roce 2021.
Během let už se objevilo několik různých podob SUV značky Ferrari, časopis Car Magazine si však nechal vytvořit vlastní návrh, za kterým stojí Andrei Avarvarii. Tento návrh však vychází z toho, že model F16X bude výše posazené pětidvéřové kupé.
Pod kapotou by se mohl usídlit benzínový osmiválec, případně hybridní pohonná jednotka. S mohutným dvanáctiválcem se podle Cars Magazine nepočítá.Cena vozu se prozatím odhaduje na 350,000 dolarů (necelých 8 milionů korun), přesto Ferrari doufá, že díky nabídce modelu tohoto typu by mohlo zdvojnásobit prodej na 16,000 vozů ročně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?