Dokud Ferrari zatvrzele odmítalo stavět vozy SUV, svět se zdál v pořádku. Poptávka po těchto vozech už však přemohla i zatvrzelost z Maranella a na svět se derou první zvěsti o tom, že automobilka Ferrari představí v roce 2021 své první SUV.
Představitel koncernu FCA, Sergio Marchionne, který v současné době stojí i v čele automobilky Ferrari připustil možnost, že se skutečně dočkáme SUV se vzpínajícím se koněm na kapotě. Krátce na to přišel Car Magazine s informací, podle které zahájilo Ferrari práci na jakémsi "crossoveru", po kterém zákazníci již delší dobu volají. Více informací se však dozvíme později.
Vůz s kódovým označením F16X by měl být vyvíjen společně s nástupcem modelu GTC4 Lusso a měl by konkurovat modelům jako je Lamborghini Urus nebo Aston Martin DBX, které by měly dorazit také až v roce 2021.
Během let už se objevilo několik různých podob SUV značky Ferrari, časopis Car Magazine si však nechal vytvořit vlastní návrh, za kterým stojí Andrei Avarvarii. Tento návrh však vychází z toho, že model F16X bude výše posazené pětidvéřové kupé.
Pod kapotou by se mohl usídlit benzínový osmiválec, případně hybridní pohonná jednotka. S mohutným dvanáctiválcem se podle Cars Magazine nepočítá.Cena vozu se prozatím odhaduje na 350,000 dolarů (necelých 8 milionů korun), přesto Ferrari doufá, že díky nabídce modelu tohoto typu by mohlo zdvojnásobit prodej na 16,000 vozů ročně.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?