Dokud Ferrari zatvrzele odmítalo stavět vozy SUV, svět se zdál v pořádku. Poptávka po těchto vozech už však přemohla i zatvrzelost z Maranella a na svět se derou první zvěsti o tom, že automobilka Ferrari představí v roce 2021 své první SUV.
Představitel koncernu FCA, Sergio Marchionne, který v současné době stojí i v čele automobilky Ferrari připustil možnost, že se skutečně dočkáme SUV se vzpínajícím se koněm na kapotě. Krátce na to přišel Car Magazine s informací, podle které zahájilo Ferrari práci na jakémsi "crossoveru", po kterém zákazníci již delší dobu volají. Více informací se však dozvíme později.
Vůz s kódovým označením F16X by měl být vyvíjen společně s nástupcem modelu GTC4 Lusso a měl by konkurovat modelům jako je Lamborghini Urus nebo Aston Martin DBX, které by měly dorazit také až v roce 2021.
Během let už se objevilo několik různých podob SUV značky Ferrari, časopis Car Magazine si však nechal vytvořit vlastní návrh, za kterým stojí Andrei Avarvarii. Tento návrh však vychází z toho, že model F16X bude výše posazené pětidvéřové kupé.
Pod kapotou by se mohl usídlit benzínový osmiválec, případně hybridní pohonná jednotka. S mohutným dvanáctiválcem se podle Cars Magazine nepočítá.Cena vozu se prozatím odhaduje na 350,000 dolarů (necelých 8 milionů korun), přesto Ferrari doufá, že díky nabídce modelu tohoto typu by mohlo zdvojnásobit prodej na 16,000 vozů ročně.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?