Dlouho očekávaná Tesla Model 3 je na světě. První vyrobený model, který včera sjel z výrobní linky ve Fremontu, potvrdil Elon Musk na svém Twitteru.
Dále uvedl, že první vyrobený kus prochází jeho pečlivou finální kontrolou. Tento první vůz byl původně vyrobený pro člena představenstva automobilky Tesla jménem Ira Ehrenpreis, ten se ale rozhodl dát ho Elonu Muskovi jako opožděný dárek k jeho 46. narozeninám. Ehrenpreis tedy získá až druhý vyrobený kus Modelu 3.
Nejzajímavější je ale postup, který bude následovat. Elon Musk se rozhodl, že první vyrobené kusy Modelu 3 budou dostávat zaměstnanci automobilky. Ti budou zároveň fungovat jako testeři, a hrát tak klíčovou roli při odhalování jakýchkoliv chyb a problémů. Až poté zahájí automobilka Tesla dodávky pro širší veřejnost. I když není zatím známo, kolik kusů poskytne Tesla svým zaměstnancům, prvních 30 kusů má být dodáno zákazníkům již 28. července a dalších 100 kusů mají obdržet v průběhu srpna.
Standardní výroba by pak měla probíhat v počtu půl milionů vyrobených kusů ročně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?