Ačkoliv trh s novými automobily v poslední době ovládají zejména mohutná SUV, o své místo na výsluní se perou i ostré kompaktní hatchbacky. A přesně tím má být i chystané Hyundai i20 N.
Ačkoliv korejská automobilka ještě oficiálně nepředstavila ani první ze svých ostrých hatchbacků, model i 30 N, již nyní se objevují zvěsti o tom, že rychlých modelů s označením N bude mnohem více. A jedním z nich má být i kompaktní městská i20.
Zprávy o plánech na stavbu ostré verze i20 N přinesl britský web Auto Express, podle kterého by se tento vůz měl postavit konkurenci našlapaných supermini v podobě VW Golf GTI, Ford Fiesta ST nebo nové Toyota Yaris GRNM.
Ze všech plánovaných modelů N se toho od i20 bude čekat zřejmě nejvíce, neboť v závodech WRC s tímto vozem dosahuje automobilka skvělých úspěchů. Veřejnost tak bude mít velké nároky a očekávání i civilní verzi tohoto ostrého mini.
Ačkoliv je brzy předjímat jakékoliv technické informace, s největší pravděpodobností by se pod kapotou mohl usídlit turbem přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, jehož výkon by mohl oscilovat okolo hranice 200 koňských sil. Tuto sílu bude na asfalt přenášet zřejmě jen přední náprava, ovšem v nejvyšší verzi by mohla být vybavena i elektronickým diferenciálem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?