Ačkoliv trh s novými automobily v poslední době ovládají zejména mohutná SUV, o své místo na výsluní se perou i ostré kompaktní hatchbacky. A přesně tím má být i chystané Hyundai i20 N.
Ačkoliv korejská automobilka ještě oficiálně nepředstavila ani první ze svých ostrých hatchbacků, model i 30 N, již nyní se objevují zvěsti o tom, že rychlých modelů s označením N bude mnohem více. A jedním z nich má být i kompaktní městská i20.
Zprávy o plánech na stavbu ostré verze i20 N přinesl britský web Auto Express, podle kterého by se tento vůz měl postavit konkurenci našlapaných supermini v podobě VW Golf GTI, Ford Fiesta ST nebo nové Toyota Yaris GRNM.
Ze všech plánovaných modelů N se toho od i20 bude čekat zřejmě nejvíce, neboť v závodech WRC s tímto vozem dosahuje automobilka skvělých úspěchů. Veřejnost tak bude mít velké nároky a očekávání i civilní verzi tohoto ostrého mini.
Ačkoliv je brzy předjímat jakékoliv technické informace, s největší pravděpodobností by se pod kapotou mohl usídlit turbem přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, jehož výkon by mohl oscilovat okolo hranice 200 koňských sil. Tuto sílu bude na asfalt přenášet zřejmě jen přední náprava, ovšem v nejvyšší verzi by mohla být vybavena i elektronickým diferenciálem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.