Renault omladil oblíbený model Espace. Co se změnilo?

Omlazený Renault Espace
Omlazený Renault Espace, foto: Renault
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. června 2017 16:54 | akt. 30. června 2017 19:11
Sdílej:

Pátá generace Renaultu Espace, která je na trhu již od roku 2015, se dočkala omlazení, které má podtrhnout silné stránky vozu. Jedná se však spíš jen o maličkosti v interiéru. Potěší však nová výkonná benzínová jednotka.

Renault je s modelem Espace po vzhledové i technické stránce pravděpodobně spokojen, neboť jeho poslední facelift se týká zejména maličkostí. Mezi ně patří například nové barvy, nové prvky komfortní výbavy včetně nového infotainment systému, nebo zcela nový benzínový motor TCe 225 s novou sedmistupňovou převodovkou.

Nejpatrnější změnou je rozšíření nabídky barev o odstín "Titanium grey", ostatní barvy však zůstaly v nabídce zachovány. Zákazníci si tak nyní mohou vybrat již z 8 metalických barev a jedné obyčejné. K tomu je možné zvolit si i ze dvou nových hliníkových disků kol o rozměrech 18" a 19" palců.

Uvnitř vozu se pak vyskytují nové prvky komfortní výbavy, které zahrnují odvětrávané sedačky, LED osvětlení v přihrádce, slunečních clonách a přihrádkách nebo nové kožené čalounění. Kromě toho se zde vyskytne i nová generace infoteinment systému  Renault EASY CONNECT,  díky kterému svůj vůz snadno propojíte se svým telefonem.

Mimo to nový Espace nabídne i řadu praktických technologických řešení, mezi které patří natáčení zadní nápravy, elektronicky nastavitelný podvozek, jednotlivě elektronicky nastavitelné sedačky v druhé řadě, atd.

Pod kapotou se objevil i nový motor Erergy TCe 225 EDC o objemu 1,8 litru, který nahrazuje motor Energy 1,6 TCe 200 EDC. Motor Energy TCe 225 je relativní novinkou, ve vozech Renault se objevil teprve jednou, a to ve voze Alpine A110.

Tento motor je schopen podat maximální výkon 165 kW (225 k) při 5,600 ot./min. Maximum kroutícího momentu pak činí 300 Nm v rozmezí 1,750 až 5,000 ot./min. Z nuly na 100 km/h pak s tímto motorem dokáže Espace zrychlit za 7,6 vteřiny, přičemž průměrná spotřeba by se měla pohybovat okolo 6,8 litru na 100 kilometrů. 

Renault Espace tak ve výsledku nabídne tři motory: dvě dieselové jednotky Energy dCi 130 a Energy dCi 160 EDC a jeden benzínový agregát Energy TCe 225.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?