Pátá generace Renaultu Espace, která je na trhu již od roku 2015, se dočkala omlazení, které má podtrhnout silné stránky vozu. Jedná se však spíš jen o maličkosti v interiéru. Potěší však nová výkonná benzínová jednotka.
Renault je s modelem Espace po vzhledové i technické stránce pravděpodobně spokojen, neboť jeho poslední facelift se týká zejména maličkostí. Mezi ně patří například nové barvy, nové prvky komfortní výbavy včetně nového infotainment systému, nebo zcela nový benzínový motor TCe 225 s novou sedmistupňovou převodovkou.
Nejpatrnější změnou je rozšíření nabídky barev o odstín "Titanium grey", ostatní barvy však zůstaly v nabídce zachovány. Zákazníci si tak nyní mohou vybrat již z 8 metalických barev a jedné obyčejné. K tomu je možné zvolit si i ze dvou nových hliníkových disků kol o rozměrech 18" a 19" palců.
Uvnitř vozu se pak vyskytují nové prvky komfortní výbavy, které zahrnují odvětrávané sedačky, LED osvětlení v přihrádce, slunečních clonách a přihrádkách nebo nové kožené čalounění. Kromě toho se zde vyskytne i nová generace infoteinment systému Renault EASY CONNECT, díky kterému svůj vůz snadno propojíte se svým telefonem.
Mimo to nový Espace nabídne i řadu praktických technologických řešení, mezi které patří natáčení zadní nápravy, elektronicky nastavitelný podvozek, jednotlivě elektronicky nastavitelné sedačky v druhé řadě, atd.
Pod kapotou se objevil i nový motor Erergy TCe 225 EDC o objemu 1,8 litru, který nahrazuje motor Energy 1,6 TCe 200 EDC. Motor Energy TCe 225 je relativní novinkou, ve vozech Renault se objevil teprve jednou, a to ve voze Alpine A110.
Tento motor je schopen podat maximální výkon 165 kW (225 k) při 5,600 ot./min. Maximum kroutícího momentu pak činí 300 Nm v rozmezí 1,750 až 5,000 ot./min. Z nuly na 100 km/h pak s tímto motorem dokáže Espace zrychlit za 7,6 vteřiny, přičemž průměrná spotřeba by se měla pohybovat okolo 6,8 litru na 100 kilometrů.
Renault Espace tak ve výsledku nabídne tři motory: dvě dieselové jednotky Energy dCi 130 a Energy dCi 160 EDC a jeden benzínový agregát Energy TCe 225.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?