Pátá generace Renaultu Espace, která je na trhu již od roku 2015, se dočkala omlazení, které má podtrhnout silné stránky vozu. Jedná se však spíš jen o maličkosti v interiéru. Potěší však nová výkonná benzínová jednotka.
Renault je s modelem Espace po vzhledové i technické stránce pravděpodobně spokojen, neboť jeho poslední facelift se týká zejména maličkostí. Mezi ně patří například nové barvy, nové prvky komfortní výbavy včetně nového infotainment systému, nebo zcela nový benzínový motor TCe 225 s novou sedmistupňovou převodovkou.
Nejpatrnější změnou je rozšíření nabídky barev o odstín "Titanium grey", ostatní barvy však zůstaly v nabídce zachovány. Zákazníci si tak nyní mohou vybrat již z 8 metalických barev a jedné obyčejné. K tomu je možné zvolit si i ze dvou nových hliníkových disků kol o rozměrech 18" a 19" palců.
Uvnitř vozu se pak vyskytují nové prvky komfortní výbavy, které zahrnují odvětrávané sedačky, LED osvětlení v přihrádce, slunečních clonách a přihrádkách nebo nové kožené čalounění. Kromě toho se zde vyskytne i nová generace infoteinment systému Renault EASY CONNECT, díky kterému svůj vůz snadno propojíte se svým telefonem.
Mimo to nový Espace nabídne i řadu praktických technologických řešení, mezi které patří natáčení zadní nápravy, elektronicky nastavitelný podvozek, jednotlivě elektronicky nastavitelné sedačky v druhé řadě, atd.
Pod kapotou se objevil i nový motor Erergy TCe 225 EDC o objemu 1,8 litru, který nahrazuje motor Energy 1,6 TCe 200 EDC. Motor Energy TCe 225 je relativní novinkou, ve vozech Renault se objevil teprve jednou, a to ve voze Alpine A110.
Tento motor je schopen podat maximální výkon 165 kW (225 k) při 5,600 ot./min. Maximum kroutícího momentu pak činí 300 Nm v rozmezí 1,750 až 5,000 ot./min. Z nuly na 100 km/h pak s tímto motorem dokáže Espace zrychlit za 7,6 vteřiny, přičemž průměrná spotřeba by se měla pohybovat okolo 6,8 litru na 100 kilometrů.
Renault Espace tak ve výsledku nabídne tři motory: dvě dieselové jednotky Energy dCi 130 a Energy dCi 160 EDC a jeden benzínový agregát Energy TCe 225.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.