Nissan Qashqai, nejprodávanější městský crossover v Evropě, je nyní k dispozici ve vylepšené podobě. Vylepšení se týkají čtyř oblastí, a sice moderního designu exteriéru, vyšší kvality interiéru, vylepšených jízdních vlastností a přidání nových technologií Inteligentní mobility Nissan. Vůz tak zákazníkům nabízí větší pohodlí, jistotu a spolehlivost.
Philippe Saillard, generální ředitel společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, to komentuje takto: „Nissan Qashqai druhé generace od svého uvedení na trh v roce 2014 vynikajícím způsobem reprezentuje nejen naši inovativní řadu crossoverů, ale i celou značku Nissan. Jeho fenomenální prodeje nás drží na pozici špičky v daném segmentu. Nyní, když jsme vylepšili luxusní design vozu, kvalitu, technologie i dynamiku jízdy, jsme si jisti, že špičkou zůstaneme i nadále.“
Tekna+
Qashqai má nově pět úrovní výbavy. Ten pátý se jmenuje Tekna+. Dá se přirovnat k vlajkové lodi, která vévodí flotile ostatních úrovní: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna. Výbava Tekna+ nabízí nové, exkluzivní, luxusní prvky. Cílí tím na zákazníky, kteří chtějí, aby byl jejich nový Qashqai co nejdokonalejší.
Interiér modelu Qashqai je světlý a prostorný. Až pětičlenná posádka se tak může těšit z praktičnosti, důmyslně řešeného úložného prostoru a z praktických prvků, které ocení jak samostatně žijící lidé, tak páry i rodiny. Zavazadelník má objem 430 litrů a je možné jej rozčlenit dle momentální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly (dělí se v poměru 60:40) má zavazadelník zcela rovnou podlahu a objem až 1 598 litrů. Nissan také vybavil zavazadelník modelu Qashqai inovativním flexibilním systémem přepážek, který dovoluje nastavit přepážky a regály do některé z 18 možných konfigurací.
Audiosystém BOSE Premium
V odezvě na poptávku zákazníků po možnosti vybavení nadstandardní audio technikou, může být nový Qashqai vybaven audiosystémem s osmi reproduktory. Výrobcem je BOSE – značka, která společnosti Nissan dodává luxusní prvky zvukové techniky. Audiosystém obsahuje dva 25mm výškové reproduktory (u spodní strany čelního skla), dva 165mm basové reproduktory (v předních dveřích) a dva 130mm středové reproduktory (v zadních dveřích). Systém má ještě dva 115mm basové reproduktory vestavěné do speciálně přizpůsobené 7,7l schránky v prostoru pro rezervní kolo. Pod sedadlem spolujezdce se pak nachází digitální zesilovač BOSE, jehož osm kanálů slouží pro digitální zpracování signálu a úpravu výsledného zvuku.
Exteriér
V samém středu přepracované přídě modelu Qashqai se nachází mřížka s kultovním symbolem „V“, která lemuje logo Nissanu. Logo je k dispozici ve dvou verzích. Od úrovně N-Connecta je znak naprosto plochý. Je to kvůli vylepšenému radaru – ten je totiž součástí systému inteligentního nouzového brzdění (IEB) a u modelu Qashqai našel místo právě za logem. Plochý povrch znaku totiž nedeformuje vlny, které logem procházejí. Původně se radar nacházel pod mřížkou a blíže k jedné straně. Druhá verze loga Nissan už má reliéf a osazuje se na modely bez systému IEB.
Díky inovativnímu konstrukčnímu přístupu se podařilo do okolí chromovaného prvku na mřížce sotva znatelně ukrýt také kameru pro výhled vpřed. Tato kamera je prvkem, který v rámci inovativního inteligentního parkovacího kamerového systému pomáhá vytvářet celkový obraz situace kolem vozu. Dříve byla kamera součástí loga Nissan.
Součástí halogenové verze světlometů jsou i nové charakteristické světlomety pro denní svícení (DRL), které mají tvar bumerangu a nově je tvoří devět diod LED (dříve jen šest). Nový světlomet má také silnější stěnu čočky. Vůz tak ve výsledném dojmu vypadá moderněji a luxusněji.
Co se týká bočního pohledu, doznal profil modelu Qashqai vylepšení v podobě nové řady luxusních hliníkových kol. Kola mohou mít rozměr 17, 18 i 19 palců. Všechny rozměrové varianty byly upraveny tak, aby byl aerodynamický odpor vozu co nejmenší. Kola největšího rozměru jsou osazena dvěma designovými prvky, které jsou u Nissanu v Evropě novinkou a dokonale demonstrují koncepci „luxusní dynamiky“ modelu Qashqai. Po celém obvodu ráfku vyrobeného z jediného kusu slitiny se nachází malé schůdkovité segmenty a povrch každého z pěti paprsků kola je velmi jemně zaoblen.
Jízdní vlastnosti
Co se týká jízdního pohodlí, nejdůležitější bylo zmírnit pohyb karoserie a vylepšit tlumení nárazů. Toho se podařilo dosáhnout jiným nastavením tlumičů, snížením tuhosti pružin a úpravou pryžových dílů. S cílem zlepšit ovladatelnost došlo také ke zvýšení tuhosti příčného stabilizátoru. Menšího pohybu karoserie při přejezdu velkých nerovností se podařilo dosáhnout díky změnám v systému aktivní regulace jízdy.
Kvůli lepší ovladatelnosti zapracoval tým konstruktérů i na zvýšení pocitu bezpečí a vylepšil rovněž schopnost vozu držet stopu při průjezdu zatáčkou. Vůz tak dostal novou silnější hřídel volantu a došlo i na změnu hodnoty síly potřebné k manipulaci s volantem v okolí polohy pro jízdu přímo vpřed.
Řízení bylo doplněno funkcí aktivního návratu volantu do přímé polohy. Tato funkce zajišťuje, že se volant do polohy pro přímou jízdu vrací přirozeněji a za jízdy je tak řízení přesnější. Součástí sestavy řízení je i nový dynamický tlumič, který zajišťuje, že se do rukou řidiče přenáší ještě méně vibrací.
Technologie ProPILOT pro autonomní jízdu
Ve 4. čtvrtletí fiskálního roku 2017 Nissan vybaví model Qashqai technologií ProPILOT. Půjde o první fázi cesty, po které se automobilka ubírá k autonomní jízdě. Pokud řidiči budou chtít, budou moci všední prvky života za volantem zautomatizovat a stanou se tím svobodnějšími.
Systém ProPILOT bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu za velmi hustého provozu a při velmi rychlé jízdě po dálnici. Zakládá se na těchto třech technologiích: asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA), inteligentní tempomat (ICC), autonomní jízda v dopravní zácpě (TJP). Systém ProPILOT bude u modelu Qashqai možné intuitivně aktivovat tlačítkem na volantu. Systémové údaje se budou zobrazovat na sdruženém přístroji, mezi rychloměrem a otáčkoměrem. Podrobnější informace o systému ProPILOT budou k dispozici později, před jeho uvedením do prodeje.
Součástí výbavy modelu Qashqai zůstává rozpoznávání dopravních značek, podpora bdělosti řidiče, inteligentní parkovací asistent, inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém a upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Kvůli optimální výkonnosti opatřili konstruktéři mnoho technologií vozu řídicími jednotkami nové generace.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.