Nissan Qashqai, nejprodávanější městský crossover v Evropě, je nyní k dispozici ve vylepšené podobě. Vylepšení se týkají čtyř oblastí, a sice moderního designu exteriéru, vyšší kvality interiéru, vylepšených jízdních vlastností a přidání nových technologií Inteligentní mobility Nissan. Vůz tak zákazníkům nabízí větší pohodlí, jistotu a spolehlivost.
Philippe Saillard, generální ředitel společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, to komentuje takto: „Nissan Qashqai druhé generace od svého uvedení na trh v roce 2014 vynikajícím způsobem reprezentuje nejen naši inovativní řadu crossoverů, ale i celou značku Nissan. Jeho fenomenální prodeje nás drží na pozici špičky v daném segmentu. Nyní, když jsme vylepšili luxusní design vozu, kvalitu, technologie i dynamiku jízdy, jsme si jisti, že špičkou zůstaneme i nadále.“
Tekna+
Qashqai má nově pět úrovní výbavy. Ten pátý se jmenuje Tekna+. Dá se přirovnat k vlajkové lodi, která vévodí flotile ostatních úrovní: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna. Výbava Tekna+ nabízí nové, exkluzivní, luxusní prvky. Cílí tím na zákazníky, kteří chtějí, aby byl jejich nový Qashqai co nejdokonalejší.
Interiér modelu Qashqai je světlý a prostorný. Až pětičlenná posádka se tak může těšit z praktičnosti, důmyslně řešeného úložného prostoru a z praktických prvků, které ocení jak samostatně žijící lidé, tak páry i rodiny. Zavazadelník má objem 430 litrů a je možné jej rozčlenit dle momentální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly (dělí se v poměru 60:40) má zavazadelník zcela rovnou podlahu a objem až 1 598 litrů. Nissan také vybavil zavazadelník modelu Qashqai inovativním flexibilním systémem přepážek, který dovoluje nastavit přepážky a regály do některé z 18 možných konfigurací.
Audiosystém BOSE Premium
V odezvě na poptávku zákazníků po možnosti vybavení nadstandardní audio technikou, může být nový Qashqai vybaven audiosystémem s osmi reproduktory. Výrobcem je BOSE – značka, která společnosti Nissan dodává luxusní prvky zvukové techniky. Audiosystém obsahuje dva 25mm výškové reproduktory (u spodní strany čelního skla), dva 165mm basové reproduktory (v předních dveřích) a dva 130mm středové reproduktory (v zadních dveřích). Systém má ještě dva 115mm basové reproduktory vestavěné do speciálně přizpůsobené 7,7l schránky v prostoru pro rezervní kolo. Pod sedadlem spolujezdce se pak nachází digitální zesilovač BOSE, jehož osm kanálů slouží pro digitální zpracování signálu a úpravu výsledného zvuku.
Exteriér
V samém středu přepracované přídě modelu Qashqai se nachází mřížka s kultovním symbolem „V“, která lemuje logo Nissanu. Logo je k dispozici ve dvou verzích. Od úrovně N-Connecta je znak naprosto plochý. Je to kvůli vylepšenému radaru – ten je totiž součástí systému inteligentního nouzového brzdění (IEB) a u modelu Qashqai našel místo právě za logem. Plochý povrch znaku totiž nedeformuje vlny, které logem procházejí. Původně se radar nacházel pod mřížkou a blíže k jedné straně. Druhá verze loga Nissan už má reliéf a osazuje se na modely bez systému IEB.
Díky inovativnímu konstrukčnímu přístupu se podařilo do okolí chromovaného prvku na mřížce sotva znatelně ukrýt také kameru pro výhled vpřed. Tato kamera je prvkem, který v rámci inovativního inteligentního parkovacího kamerového systému pomáhá vytvářet celkový obraz situace kolem vozu. Dříve byla kamera součástí loga Nissan.
Součástí halogenové verze světlometů jsou i nové charakteristické světlomety pro denní svícení (DRL), které mají tvar bumerangu a nově je tvoří devět diod LED (dříve jen šest). Nový světlomet má také silnější stěnu čočky. Vůz tak ve výsledném dojmu vypadá moderněji a luxusněji.
Co se týká bočního pohledu, doznal profil modelu Qashqai vylepšení v podobě nové řady luxusních hliníkových kol. Kola mohou mít rozměr 17, 18 i 19 palců. Všechny rozměrové varianty byly upraveny tak, aby byl aerodynamický odpor vozu co nejmenší. Kola největšího rozměru jsou osazena dvěma designovými prvky, které jsou u Nissanu v Evropě novinkou a dokonale demonstrují koncepci „luxusní dynamiky“ modelu Qashqai. Po celém obvodu ráfku vyrobeného z jediného kusu slitiny se nachází malé schůdkovité segmenty a povrch každého z pěti paprsků kola je velmi jemně zaoblen.
Jízdní vlastnosti
Co se týká jízdního pohodlí, nejdůležitější bylo zmírnit pohyb karoserie a vylepšit tlumení nárazů. Toho se podařilo dosáhnout jiným nastavením tlumičů, snížením tuhosti pružin a úpravou pryžových dílů. S cílem zlepšit ovladatelnost došlo také ke zvýšení tuhosti příčného stabilizátoru. Menšího pohybu karoserie při přejezdu velkých nerovností se podařilo dosáhnout díky změnám v systému aktivní regulace jízdy.
Kvůli lepší ovladatelnosti zapracoval tým konstruktérů i na zvýšení pocitu bezpečí a vylepšil rovněž schopnost vozu držet stopu při průjezdu zatáčkou. Vůz tak dostal novou silnější hřídel volantu a došlo i na změnu hodnoty síly potřebné k manipulaci s volantem v okolí polohy pro jízdu přímo vpřed.
Řízení bylo doplněno funkcí aktivního návratu volantu do přímé polohy. Tato funkce zajišťuje, že se volant do polohy pro přímou jízdu vrací přirozeněji a za jízdy je tak řízení přesnější. Součástí sestavy řízení je i nový dynamický tlumič, který zajišťuje, že se do rukou řidiče přenáší ještě méně vibrací.
Technologie ProPILOT pro autonomní jízdu
Ve 4. čtvrtletí fiskálního roku 2017 Nissan vybaví model Qashqai technologií ProPILOT. Půjde o první fázi cesty, po které se automobilka ubírá k autonomní jízdě. Pokud řidiči budou chtít, budou moci všední prvky života za volantem zautomatizovat a stanou se tím svobodnějšími.
Systém ProPILOT bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu za velmi hustého provozu a při velmi rychlé jízdě po dálnici. Zakládá se na těchto třech technologiích: asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA), inteligentní tempomat (ICC), autonomní jízda v dopravní zácpě (TJP). Systém ProPILOT bude u modelu Qashqai možné intuitivně aktivovat tlačítkem na volantu. Systémové údaje se budou zobrazovat na sdruženém přístroji, mezi rychloměrem a otáčkoměrem. Podrobnější informace o systému ProPILOT budou k dispozici později, před jeho uvedením do prodeje.
Součástí výbavy modelu Qashqai zůstává rozpoznávání dopravních značek, podpora bdělosti řidiče, inteligentní parkovací asistent, inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém a upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Kvůli optimální výkonnosti opatřili konstruktéři mnoho technologií vozu řídicími jednotkami nové generace.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?