Nissan Qashqai, nejprodávanější městský crossover v Evropě, je nyní k dispozici ve vylepšené podobě. Vylepšení se týkají čtyř oblastí, a sice moderního designu exteriéru, vyšší kvality interiéru, vylepšených jízdních vlastností a přidání nových technologií Inteligentní mobility Nissan. Vůz tak zákazníkům nabízí větší pohodlí, jistotu a spolehlivost.
Philippe Saillard, generální ředitel společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, to komentuje takto: „Nissan Qashqai druhé generace od svého uvedení na trh v roce 2014 vynikajícím způsobem reprezentuje nejen naši inovativní řadu crossoverů, ale i celou značku Nissan. Jeho fenomenální prodeje nás drží na pozici špičky v daném segmentu. Nyní, když jsme vylepšili luxusní design vozu, kvalitu, technologie i dynamiku jízdy, jsme si jisti, že špičkou zůstaneme i nadále.“
Tekna+
Qashqai má nově pět úrovní výbavy. Ten pátý se jmenuje Tekna+. Dá se přirovnat k vlajkové lodi, která vévodí flotile ostatních úrovní: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna. Výbava Tekna+ nabízí nové, exkluzivní, luxusní prvky. Cílí tím na zákazníky, kteří chtějí, aby byl jejich nový Qashqai co nejdokonalejší.
Interiér modelu Qashqai je světlý a prostorný. Až pětičlenná posádka se tak může těšit z praktičnosti, důmyslně řešeného úložného prostoru a z praktických prvků, které ocení jak samostatně žijící lidé, tak páry i rodiny. Zavazadelník má objem 430 litrů a je možné jej rozčlenit dle momentální potřeby. Se sklopenými zadními sedadly (dělí se v poměru 60:40) má zavazadelník zcela rovnou podlahu a objem až 1 598 litrů. Nissan také vybavil zavazadelník modelu Qashqai inovativním flexibilním systémem přepážek, který dovoluje nastavit přepážky a regály do některé z 18 možných konfigurací.
Audiosystém BOSE Premium
V odezvě na poptávku zákazníků po možnosti vybavení nadstandardní audio technikou, může být nový Qashqai vybaven audiosystémem s osmi reproduktory. Výrobcem je BOSE – značka, která společnosti Nissan dodává luxusní prvky zvukové techniky. Audiosystém obsahuje dva 25mm výškové reproduktory (u spodní strany čelního skla), dva 165mm basové reproduktory (v předních dveřích) a dva 130mm středové reproduktory (v zadních dveřích). Systém má ještě dva 115mm basové reproduktory vestavěné do speciálně přizpůsobené 7,7l schránky v prostoru pro rezervní kolo. Pod sedadlem spolujezdce se pak nachází digitální zesilovač BOSE, jehož osm kanálů slouží pro digitální zpracování signálu a úpravu výsledného zvuku.
Exteriér
V samém středu přepracované přídě modelu Qashqai se nachází mřížka s kultovním symbolem „V“, která lemuje logo Nissanu. Logo je k dispozici ve dvou verzích. Od úrovně N-Connecta je znak naprosto plochý. Je to kvůli vylepšenému radaru – ten je totiž součástí systému inteligentního nouzového brzdění (IEB) a u modelu Qashqai našel místo právě za logem. Plochý povrch znaku totiž nedeformuje vlny, které logem procházejí. Původně se radar nacházel pod mřížkou a blíže k jedné straně. Druhá verze loga Nissan už má reliéf a osazuje se na modely bez systému IEB.
Díky inovativnímu konstrukčnímu přístupu se podařilo do okolí chromovaného prvku na mřížce sotva znatelně ukrýt také kameru pro výhled vpřed. Tato kamera je prvkem, který v rámci inovativního inteligentního parkovacího kamerového systému pomáhá vytvářet celkový obraz situace kolem vozu. Dříve byla kamera součástí loga Nissan.
Součástí halogenové verze světlometů jsou i nové charakteristické světlomety pro denní svícení (DRL), které mají tvar bumerangu a nově je tvoří devět diod LED (dříve jen šest). Nový světlomet má také silnější stěnu čočky. Vůz tak ve výsledném dojmu vypadá moderněji a luxusněji.
Co se týká bočního pohledu, doznal profil modelu Qashqai vylepšení v podobě nové řady luxusních hliníkových kol. Kola mohou mít rozměr 17, 18 i 19 palců. Všechny rozměrové varianty byly upraveny tak, aby byl aerodynamický odpor vozu co nejmenší. Kola největšího rozměru jsou osazena dvěma designovými prvky, které jsou u Nissanu v Evropě novinkou a dokonale demonstrují koncepci „luxusní dynamiky“ modelu Qashqai. Po celém obvodu ráfku vyrobeného z jediného kusu slitiny se nachází malé schůdkovité segmenty a povrch každého z pěti paprsků kola je velmi jemně zaoblen.
Jízdní vlastnosti
Co se týká jízdního pohodlí, nejdůležitější bylo zmírnit pohyb karoserie a vylepšit tlumení nárazů. Toho se podařilo dosáhnout jiným nastavením tlumičů, snížením tuhosti pružin a úpravou pryžových dílů. S cílem zlepšit ovladatelnost došlo také ke zvýšení tuhosti příčného stabilizátoru. Menšího pohybu karoserie při přejezdu velkých nerovností se podařilo dosáhnout díky změnám v systému aktivní regulace jízdy.
Kvůli lepší ovladatelnosti zapracoval tým konstruktérů i na zvýšení pocitu bezpečí a vylepšil rovněž schopnost vozu držet stopu při průjezdu zatáčkou. Vůz tak dostal novou silnější hřídel volantu a došlo i na změnu hodnoty síly potřebné k manipulaci s volantem v okolí polohy pro jízdu přímo vpřed.
Řízení bylo doplněno funkcí aktivního návratu volantu do přímé polohy. Tato funkce zajišťuje, že se volant do polohy pro přímou jízdu vrací přirozeněji a za jízdy je tak řízení přesnější. Součástí sestavy řízení je i nový dynamický tlumič, který zajišťuje, že se do rukou řidiče přenáší ještě méně vibrací.
Technologie ProPILOT pro autonomní jízdu
Ve 4. čtvrtletí fiskálního roku 2017 Nissan vybaví model Qashqai technologií ProPILOT. Půjde o první fázi cesty, po které se automobilka ubírá k autonomní jízdě. Pokud řidiči budou chtít, budou moci všední prvky života za volantem zautomatizovat a stanou se tím svobodnějšími.
Systém ProPILOT bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu za velmi hustého provozu a při velmi rychlé jízdě po dálnici. Zakládá se na těchto třech technologiích: asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA), inteligentní tempomat (ICC), autonomní jízda v dopravní zácpě (TJP). Systém ProPILOT bude u modelu Qashqai možné intuitivně aktivovat tlačítkem na volantu. Systémové údaje se budou zobrazovat na sdruženém přístroji, mezi rychloměrem a otáčkoměrem. Podrobnější informace o systému ProPILOT budou k dispozici později, před jeho uvedením do prodeje.
Součástí výbavy modelu Qashqai zůstává rozpoznávání dopravních značek, podpora bdělosti řidiče, inteligentní parkovací asistent, inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém a upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Kvůli optimální výkonnosti opatřili konstruktéři mnoho technologií vozu řídicími jednotkami nové generace.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.