Sportovní vůz, jenž se může honosit samými superlativy. Patří totiž mezi ta nejrychlejší a nejvýjimečnější auta na naší planetě.
Úkolem zaměstnanců britské automobilky Aston Martin Lagonda Ltd. bylo zřejmě stvořit něco výjimečného, neboť a posuďte sami, Aston Martin Vulcan AMR Pro určený výhradně pro závodní okruhy se pyšní dvanáctiválcem o objemu 7 litrů s výkonem 820 koňských sil, kterému sekunduje sekvenční šestistupňová převodovka.
Výjimečnost dále zajišťuje opravdu působivý design, jenž je podtrhován nepřehlédnutelně zářivou barvou, a především fakt, že těchto vozů bude existovat pouze 24. Dá se tedy předpokládat, že při splnění dvou kritérií bude jeho cena postupem času růst. Nesmíte ho však rozbít a nesmí vám vyschnout na provozních nákladech konto.
Zásadním rozdílem mezi původním vozem a verzí Vulcan AMR Pro je aerodynamika. Limitovaná série navíc disponuje ještě zdokonaleným převodovým poměrem. Právě tato dvě vylepšení se mají postarat o skvělé okruhové časy.
Za zmínku jistě stojí větší zadní přítlačné křídlo či větší použití karbonových vláken snižujících hmotnost.
Zajímavostí dále je, že automobil nebyl navržen pro žádné závodní série, pouze pro potěchu oněch 24 osob, kteří si budou moci dopřát tenhle zcela jedinečný stroj.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?