Luxusní automobilka Aston Martin potvrdila výrobu svého prvního čistě elektrického automobilu. První vozidla ze speciální edice 155 kusů Aston Martin RapidE by měla poprvé vyjet na silnice v roce 2019.
Čistě elektrický vůz značky Aston Martin by měl vycházet z konceptu RapidE, který byl automobilkou poprvé představen před cca dvěma roky. Automobilka však na vývoji nebude pracovat sama. S vývojem ji bude pomáhat společnost Williams Advanced Engineering.
Původně chtěla automobilka spolupracovat se společností LeEco, ta se však dostala do finančních potíží, což vedlo automobilku k hledání jiného partnera. Tato změna však způsobila oddálení realizace projektu až na rok 2019. Zákazníci však mohou doufat, že díky delší době bude mít automobilka i více času na vyladění vozu.
O technice vozu toho automobilka příliš prozrazovat nechce, prozatím ale víme, že vůz by měl být postaven na základech vozu Rapide AMR a měl by kombinovat vzhled sportovního čtyřdveřového vozu s dynamikou Rapidu S. Díky pohonnému ústrojí tvořenému elektromotory by ale vůz měl poskytnout naprosto unikátní jízdní vlastnosti.
Podle ředitele automobilka, Dr. Andy Palmera, by měl první elektromobil ukázat vize, odhodlání a schopnosti automobilky přizpůsobit se velkým změnám na trhu automobilů a naplnit požadavky svých klientů.
Produkce by však měla být omezena na pouhých 155 kusů. Bližší informace a technické specifikace však automobilka hodlá uvolnit až později.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?