Automobilka Kia neuhlídala fotografie nového modelu Stonic, jehož odhalení má proběhnout během tohoto týdne. Po nedávných prvních nákresech se tak nyní můžeme podívat na skutečnou podobu nového kompaktního SUV z dílny populární korejské automobilky.
Jak se dalo čekat, skutečná podoba modelu Stonic není tak odvážná, jako první nákresy. Přesto se vozu nedá upřít zajímavý design, který ozvláštňují vertikálně umístěné mlhové světlomety a dvoubarevná karoserie.
Kombinace dvou barev se vyskytuje i v interiéru, který svým uspořádáním až nápadně připomíná palubní desku z Kii Rio. To by ale nebylo vůbec na škodu. Ovládání nového Ria je velmi přehledné a jednoduché. Infotainment je svižný a jeho grafika je na vysoké úrovni.
O pohonných jednotkách toho zatím příliš mnoho nevíme, ovšem díky společné platformě s nedávno odhaleným Hyundai Kona se dá očekávat dvojice přeplňovaných benzínových jednotek o objemu 1.0 a 1.6 litru a přeplňovaný naftový motor 1.6 litru. Americký trh pak může očekávat dvoulitrový atmosferický čtyřválec.
Ačkoliv se původně Kia Stonic měla představit až příští měsíc, pravděpodobně se dočkáme úplného odhalení ještě dnes, nejpozději do konce týdne. Spolu s přesnými technickými informacemi se mimo jiné čeká i na techniku pohonu. Ačkoliv se jedná o kompaktní crossover, mnoho majitelů by pohon 4x4 dozajista ocenilo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.