Automobilka Kia neuhlídala fotografie nového modelu Stonic, jehož odhalení má proběhnout během tohoto týdne. Po nedávných prvních nákresech se tak nyní můžeme podívat na skutečnou podobu nového kompaktního SUV z dílny populární korejské automobilky.
Jak se dalo čekat, skutečná podoba modelu Stonic není tak odvážná, jako první nákresy. Přesto se vozu nedá upřít zajímavý design, který ozvláštňují vertikálně umístěné mlhové světlomety a dvoubarevná karoserie.
Kombinace dvou barev se vyskytuje i v interiéru, který svým uspořádáním až nápadně připomíná palubní desku z Kii Rio. To by ale nebylo vůbec na škodu. Ovládání nového Ria je velmi přehledné a jednoduché. Infotainment je svižný a jeho grafika je na vysoké úrovni.
O pohonných jednotkách toho zatím příliš mnoho nevíme, ovšem díky společné platformě s nedávno odhaleným Hyundai Kona se dá očekávat dvojice přeplňovaných benzínových jednotek o objemu 1.0 a 1.6 litru a přeplňovaný naftový motor 1.6 litru. Americký trh pak může očekávat dvoulitrový atmosferický čtyřválec.
Ačkoliv se původně Kia Stonic měla představit až příští měsíc, pravděpodobně se dočkáme úplného odhalení ještě dnes, nejpozději do konce týdne. Spolu s přesnými technickými informacemi se mimo jiné čeká i na techniku pohonu. Ačkoliv se jedná o kompaktní crossover, mnoho majitelů by pohon 4x4 dozajista ocenilo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?