Ford Focus RS patří dlouhodobě mezi jeden z nejoblíbenějších, nejkvalitnějších a nejzábavnějších hot-hatchů, jaké můžete na trhu najít. Nyní navíc Ford představil limitovanou edici, která nabídne minimálně jednu významnou novinku,
Ačkoliv milovníci Fordu v nedávné době oplakali pravděpodobné zrušení projektu Focus RS500, nyní by opět mohli mít důvod k radosti. Ford totiž připravil limitovanou edici ostrého hatchbacku Focus RS.
Nejvýznamnější novinkou u tohoto vozu je je mechanický samosvorný diferenciál Quaife, díky kterému bude možné s tímto vozem akcelerovat ze zatáčky s minimální ztrátou trakce.
Limitovaná edice, která bude dostupná spolu s klasickou variantou Focusu RS, bude dostupná ve dvou barvách: Závodní červenou a "Nitro" modrou. V obou případech však vůz dostane černě lakovaná zrcátka, černé křídlo, černou střechu a černá 19 palcová kola. Jinak příplatková výbava v podobě vyhřívaných zrcátek, vyhřívaného volantu, hlasem ovládané navigace nebo vyhřívaných sedaček bude v případě limitované edice také standardem.
Bohužel ale nemáme žádné informace o tom, zda se vůz v této podobě podívá i do Evropy. Výrobce totiž oznámil výrobu pouhých 1,500 kusů, přičemž 1,000 bude určeno USA a zbylých 500 Kanadě.
Z Evropského zastoupení Fordu jsem se dozvěděli pouze o novince v podobě Focusu RS OPTION PACK, který také nabídne samosvorný diferenciál a černé doplňky karoserie. O červené barvě a a rozšířené výbavě však nepadlo ani slovo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.