Ford Focus RS patří dlouhodobě mezi jeden z nejoblíbenějších, nejkvalitnějších a nejzábavnějších hot-hatchů, jaké můžete na trhu najít. Nyní navíc Ford představil limitovanou edici, která nabídne minimálně jednu významnou novinku,
Ačkoliv milovníci Fordu v nedávné době oplakali pravděpodobné zrušení projektu Focus RS500, nyní by opět mohli mít důvod k radosti. Ford totiž připravil limitovanou edici ostrého hatchbacku Focus RS.
Nejvýznamnější novinkou u tohoto vozu je je mechanický samosvorný diferenciál Quaife, díky kterému bude možné s tímto vozem akcelerovat ze zatáčky s minimální ztrátou trakce.
Limitovaná edice, která bude dostupná spolu s klasickou variantou Focusu RS, bude dostupná ve dvou barvách: Závodní červenou a "Nitro" modrou. V obou případech však vůz dostane černě lakovaná zrcátka, černé křídlo, černou střechu a černá 19 palcová kola. Jinak příplatková výbava v podobě vyhřívaných zrcátek, vyhřívaného volantu, hlasem ovládané navigace nebo vyhřívaných sedaček bude v případě limitované edice také standardem.
Bohužel ale nemáme žádné informace o tom, zda se vůz v této podobě podívá i do Evropy. Výrobce totiž oznámil výrobu pouhých 1,500 kusů, přičemž 1,000 bude určeno USA a zbylých 500 Kanadě.
Z Evropského zastoupení Fordu jsem se dozvěděli pouze o novince v podobě Focusu RS OPTION PACK, který také nabídne samosvorný diferenciál a černé doplňky karoserie. O červené barvě a a rozšířené výbavě však nepadlo ani slovo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?