Renault Captur se díky svým kompaktním rozměrům stal jedním z nejprodávanějších městských SUV roku 2016. S novou verzí, která toho nabídne zákazníkům ještě o něco více, by svůj triumf dozajista rád zopakoval i v roce 2017.
Mezi jednu z nejsilnějších stránek Renaultu Captur vždy patřil jeho osobitý vzhled a styl, čímž dokázal přilákat velkou řadu zájemců. Na tom se zřejmě nic nezmění ani u nového modelu. Renault totiž nabídne zájemcům o Captur možnost individualizace barev až do 30 kombinací, stylové LED denní svícení do tvaru písmene C, přední FULL LED světlomety, čtyři druhy ráfků z lehkých slitin, prosklenou pevnou střechu nebo sofistikovaný interiér, který nově nabídne kvalitnější materiály včetně jemné kůže Nappa nebo nová pohodlná sedadla s lepším bočním vedením.
Změny se ale odehrály i mezi technologiemi zaměřenými na cestovní komfort. Například hudba se bude linout z audiosystému Boss s šesti reproduktory a subwooferem, k dispozici bude systém Media Nav Evolution, který nabídne funkce od navigace až po couvací kameru nebo systém R-Link Evolution, jež dokáže nabídnout i 3G konektivitu nebo ovládání asistenčních systémů vozidla (dle zvolené verze).
Mezi asistenčními systémy nebude chybět například systém sledování mrtvého úhlu, zadní parkovací senzory, přední parkovací senzory, parkovací kamera nebo novinka v podobě systému automatického parkování, který bude k dispozici u vyšších verzí výbavy.
Žhavou novinkou je i příchod výbavy Initiale Paris, která patří k tomu nejlepšímu, co může společnost Groupe Renault nabídnout. Tato exkluzivní edice nabídne zákazníkům chromovanou masku chladiče, outdoorové spoilery nebo chromované boční dekory s podpisem INITIALE PARIS.
Kromě toho nabídne tato luxusní verze i několik nových odstínů barev, speciální 17 palcové ráfky a sekvenční LED směrová světla LED. Uvnitř vozu budou posádku rozmazlovat vyhřívaná sedadla čalouněná kůží Nappa, chromované ozdobné prvky, hliníkové pedály a podlahové lišty, palubní deska potažená kůží a volant obšitý kůží Nappa.
Co se výbavy týče, nabídne výbava Captur Initiale Paris prakticky všechno. Bezdotykové zamykání, sledování mrtvého úhlu, parkovací asistenty, audiosystém Bosse nebo multimediální systém R-Link Evolution.
Pod kapotou nalezneme celkem šest různých typů pohonných jednotek, které by měly naplnit představy všech zákazníků. Z naftových motorů jsou k dispozici verze dCi 90 s manuální/automatickou převodovkou a dCi 110 s manuální převodovkou. Druhý jmenovaný je možné vybavit funkcí Stop&Start a systémem rekuperace energie při brzdění a zpomalování.
Benzínové motory zastupují verze Energy TCe 90 s manuální převodovkou nebo TCe 120 s manuální nebo automatickou převodovkou. Vedle automatické dvouspojkové převodovky EDC je manuální převodovka určena pro zákazníky, kteří hlídají náklady a vyžadují úplnou kontrolu nad vozidlem.
Ceny Renaultu Captur startují na částce 314,900 korun, za kterou pořídíte základní výbavu Life s benzínovým motorem Energy TCe90. Nejdražším zástupcem je pak model s výbavou Initiale Paris a motorem Energy dCi 110 v hodnotě 584,900 korun. Na výběr je ale samozřejmě i řada dalšího volitelného příslušenství, takže cena se nakonec může vyšplhat ještě o něco výš.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?