Renault Captur se díky svým kompaktním rozměrům stal jedním z nejprodávanějších městských SUV roku 2016. S novou verzí, která toho nabídne zákazníkům ještě o něco více, by svůj triumf dozajista rád zopakoval i v roce 2017.
Mezi jednu z nejsilnějších stránek Renaultu Captur vždy patřil jeho osobitý vzhled a styl, čímž dokázal přilákat velkou řadu zájemců. Na tom se zřejmě nic nezmění ani u nového modelu. Renault totiž nabídne zájemcům o Captur možnost individualizace barev až do 30 kombinací, stylové LED denní svícení do tvaru písmene C, přední FULL LED světlomety, čtyři druhy ráfků z lehkých slitin, prosklenou pevnou střechu nebo sofistikovaný interiér, který nově nabídne kvalitnější materiály včetně jemné kůže Nappa nebo nová pohodlná sedadla s lepším bočním vedením.
Změny se ale odehrály i mezi technologiemi zaměřenými na cestovní komfort. Například hudba se bude linout z audiosystému Boss s šesti reproduktory a subwooferem, k dispozici bude systém Media Nav Evolution, který nabídne funkce od navigace až po couvací kameru nebo systém R-Link Evolution, jež dokáže nabídnout i 3G konektivitu nebo ovládání asistenčních systémů vozidla (dle zvolené verze).
Mezi asistenčními systémy nebude chybět například systém sledování mrtvého úhlu, zadní parkovací senzory, přední parkovací senzory, parkovací kamera nebo novinka v podobě systému automatického parkování, který bude k dispozici u vyšších verzí výbavy.
Žhavou novinkou je i příchod výbavy Initiale Paris, která patří k tomu nejlepšímu, co může společnost Groupe Renault nabídnout. Tato exkluzivní edice nabídne zákazníkům chromovanou masku chladiče, outdoorové spoilery nebo chromované boční dekory s podpisem INITIALE PARIS.
Kromě toho nabídne tato luxusní verze i několik nových odstínů barev, speciální 17 palcové ráfky a sekvenční LED směrová světla LED. Uvnitř vozu budou posádku rozmazlovat vyhřívaná sedadla čalouněná kůží Nappa, chromované ozdobné prvky, hliníkové pedály a podlahové lišty, palubní deska potažená kůží a volant obšitý kůží Nappa.
Co se výbavy týče, nabídne výbava Captur Initiale Paris prakticky všechno. Bezdotykové zamykání, sledování mrtvého úhlu, parkovací asistenty, audiosystém Bosse nebo multimediální systém R-Link Evolution.
Pod kapotou nalezneme celkem šest různých typů pohonných jednotek, které by měly naplnit představy všech zákazníků. Z naftových motorů jsou k dispozici verze dCi 90 s manuální/automatickou převodovkou a dCi 110 s manuální převodovkou. Druhý jmenovaný je možné vybavit funkcí Stop&Start a systémem rekuperace energie při brzdění a zpomalování.
Benzínové motory zastupují verze Energy TCe 90 s manuální převodovkou nebo TCe 120 s manuální nebo automatickou převodovkou. Vedle automatické dvouspojkové převodovky EDC je manuální převodovka určena pro zákazníky, kteří hlídají náklady a vyžadují úplnou kontrolu nad vozidlem.
Ceny Renaultu Captur startují na částce 314,900 korun, za kterou pořídíte základní výbavu Life s benzínovým motorem Energy TCe90. Nejdražším zástupcem je pak model s výbavou Initiale Paris a motorem Energy dCi 110 v hodnotě 584,900 korun. Na výběr je ale samozřejmě i řada dalšího volitelného příslušenství, takže cena se nakonec může vyšplhat ještě o něco výš.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?