Renault Captur se díky svým kompaktním rozměrům stal jedním z nejprodávanějších městských SUV roku 2016. S novou verzí, která toho nabídne zákazníkům ještě o něco více, by svůj triumf dozajista rád zopakoval i v roce 2017.
Mezi jednu z nejsilnějších stránek Renaultu Captur vždy patřil jeho osobitý vzhled a styl, čímž dokázal přilákat velkou řadu zájemců. Na tom se zřejmě nic nezmění ani u nového modelu. Renault totiž nabídne zájemcům o Captur možnost individualizace barev až do 30 kombinací, stylové LED denní svícení do tvaru písmene C, přední FULL LED světlomety, čtyři druhy ráfků z lehkých slitin, prosklenou pevnou střechu nebo sofistikovaný interiér, který nově nabídne kvalitnější materiály včetně jemné kůže Nappa nebo nová pohodlná sedadla s lepším bočním vedením.
Změny se ale odehrály i mezi technologiemi zaměřenými na cestovní komfort. Například hudba se bude linout z audiosystému Boss s šesti reproduktory a subwooferem, k dispozici bude systém Media Nav Evolution, který nabídne funkce od navigace až po couvací kameru nebo systém R-Link Evolution, jež dokáže nabídnout i 3G konektivitu nebo ovládání asistenčních systémů vozidla (dle zvolené verze).
Mezi asistenčními systémy nebude chybět například systém sledování mrtvého úhlu, zadní parkovací senzory, přední parkovací senzory, parkovací kamera nebo novinka v podobě systému automatického parkování, který bude k dispozici u vyšších verzí výbavy.
Žhavou novinkou je i příchod výbavy Initiale Paris, která patří k tomu nejlepšímu, co může společnost Groupe Renault nabídnout. Tato exkluzivní edice nabídne zákazníkům chromovanou masku chladiče, outdoorové spoilery nebo chromované boční dekory s podpisem INITIALE PARIS.
Kromě toho nabídne tato luxusní verze i několik nových odstínů barev, speciální 17 palcové ráfky a sekvenční LED směrová světla LED. Uvnitř vozu budou posádku rozmazlovat vyhřívaná sedadla čalouněná kůží Nappa, chromované ozdobné prvky, hliníkové pedály a podlahové lišty, palubní deska potažená kůží a volant obšitý kůží Nappa.
Co se výbavy týče, nabídne výbava Captur Initiale Paris prakticky všechno. Bezdotykové zamykání, sledování mrtvého úhlu, parkovací asistenty, audiosystém Bosse nebo multimediální systém R-Link Evolution.
Pod kapotou nalezneme celkem šest různých typů pohonných jednotek, které by měly naplnit představy všech zákazníků. Z naftových motorů jsou k dispozici verze dCi 90 s manuální/automatickou převodovkou a dCi 110 s manuální převodovkou. Druhý jmenovaný je možné vybavit funkcí Stop&Start a systémem rekuperace energie při brzdění a zpomalování.
Benzínové motory zastupují verze Energy TCe 90 s manuální převodovkou nebo TCe 120 s manuální nebo automatickou převodovkou. Vedle automatické dvouspojkové převodovky EDC je manuální převodovka určena pro zákazníky, kteří hlídají náklady a vyžadují úplnou kontrolu nad vozidlem.
Ceny Renaultu Captur startují na částce 314,900 korun, za kterou pořídíte základní výbavu Life s benzínovým motorem Energy TCe90. Nejdražším zástupcem je pak model s výbavou Initiale Paris a motorem Energy dCi 110 v hodnotě 584,900 korun. Na výběr je ale samozřejmě i řada dalšího volitelného příslušenství, takže cena se nakonec může vyšplhat ještě o něco výš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.