Na akci poblíž známého německého okruhu Nurburgring bylo představeno nové BMW M4 GT4. Je to ta nejextrémnější verze M4, jako si můžete koupit. A co nového nabízí?
Pod lehkou karbonovou kapotou se ukrývá třílitrový řadový šestiválec o výkonu 431 koní, který je spojen se sedmi-stupňovou převodovkou s dvojitou spojkou. Elektronika z původního vozu BMW M4 zajistí správný přenos síly z kol na silnici.
Karbonovou kapotu si vůz vypůjčil z verze M4 GTS, sedačky, brzdy a pedálový box původně vycházejí z verze M6 GT3. Zcela novými a unikátními díly jsou karbonové dveře,přední splitter, zadní křídlo a speciální výfukové potrubí. Aerodynamika celého vozu byla speciálně vyladěna ve větrném tunelu.
Vůz stojí na 18 palcových discích, na kterých jsou nazuty pneumatiky Hankook. O dostatečnou brzdnou sílu se starají zvětšené brzdiče a šesti-písttkové brzdy vepředu a čtyř-pístkové vzadu.
Podvozek a zavěšení odpovídá standardu závodních vozů, stejně jako nastavitelné stabilizátory. O neustálý kontakt kol se zemí se postarají tlumiče Ohlins. Ačkoliv byl celý interiér osekán a odlehčen, na řidiče a spolujezdce by mělo čekat maximální možné pohodlí a komfort potřebný k naprostému zvládnutí vozu.
Poprvé byl také použit systém, který řidiči dovolí "přeprogramovat" motor na podávání určitého množství výkonu. Během testování najely vozy BMW M4 GT4 přes 20,000 mil (32,186 km) a nyní je čeká závěrečný test během závodu 24 h Nurburgring, kdy za jeho volant usedne Jethro Bovingdon.
Abychom nezapomněli, na domácím trhu by se mělo M4 GT4 prodávata za necelé čtyři miliony korun
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?