Na akci poblíž známého německého okruhu Nurburgring bylo představeno nové BMW M4 GT4. Je to ta nejextrémnější verze M4, jako si můžete koupit. A co nového nabízí?
Pod lehkou karbonovou kapotou se ukrývá třílitrový řadový šestiválec o výkonu 431 koní, který je spojen se sedmi-stupňovou převodovkou s dvojitou spojkou. Elektronika z původního vozu BMW M4 zajistí správný přenos síly z kol na silnici.
Karbonovou kapotu si vůz vypůjčil z verze M4 GTS, sedačky, brzdy a pedálový box původně vycházejí z verze M6 GT3. Zcela novými a unikátními díly jsou karbonové dveře,přední splitter, zadní křídlo a speciální výfukové potrubí. Aerodynamika celého vozu byla speciálně vyladěna ve větrném tunelu.
Vůz stojí na 18 palcových discích, na kterých jsou nazuty pneumatiky Hankook. O dostatečnou brzdnou sílu se starají zvětšené brzdiče a šesti-písttkové brzdy vepředu a čtyř-pístkové vzadu.
Podvozek a zavěšení odpovídá standardu závodních vozů, stejně jako nastavitelné stabilizátory. O neustálý kontakt kol se zemí se postarají tlumiče Ohlins. Ačkoliv byl celý interiér osekán a odlehčen, na řidiče a spolujezdce by mělo čekat maximální možné pohodlí a komfort potřebný k naprostému zvládnutí vozu.
Poprvé byl také použit systém, který řidiči dovolí "přeprogramovat" motor na podávání určitého množství výkonu. Během testování najely vozy BMW M4 GT4 přes 20,000 mil (32,186 km) a nyní je čeká závěrečný test během závodu 24 h Nurburgring, kdy za jeho volant usedne Jethro Bovingdon.
Abychom nezapomněli, na domácím trhu by se mělo M4 GT4 prodávata za necelé čtyři miliony korun
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.