Na akci poblíž známého německého okruhu Nurburgring bylo představeno nové BMW M4 GT4. Je to ta nejextrémnější verze M4, jako si můžete koupit. A co nového nabízí?
Pod lehkou karbonovou kapotou se ukrývá třílitrový řadový šestiválec o výkonu 431 koní, který je spojen se sedmi-stupňovou převodovkou s dvojitou spojkou. Elektronika z původního vozu BMW M4 zajistí správný přenos síly z kol na silnici.
Karbonovou kapotu si vůz vypůjčil z verze M4 GTS, sedačky, brzdy a pedálový box původně vycházejí z verze M6 GT3. Zcela novými a unikátními díly jsou karbonové dveře,přední splitter, zadní křídlo a speciální výfukové potrubí. Aerodynamika celého vozu byla speciálně vyladěna ve větrném tunelu.
Vůz stojí na 18 palcových discích, na kterých jsou nazuty pneumatiky Hankook. O dostatečnou brzdnou sílu se starají zvětšené brzdiče a šesti-písttkové brzdy vepředu a čtyř-pístkové vzadu.
Podvozek a zavěšení odpovídá standardu závodních vozů, stejně jako nastavitelné stabilizátory. O neustálý kontakt kol se zemí se postarají tlumiče Ohlins. Ačkoliv byl celý interiér osekán a odlehčen, na řidiče a spolujezdce by mělo čekat maximální možné pohodlí a komfort potřebný k naprostému zvládnutí vozu.
Poprvé byl také použit systém, který řidiči dovolí "přeprogramovat" motor na podávání určitého množství výkonu. Během testování najely vozy BMW M4 GT4 přes 20,000 mil (32,186 km) a nyní je čeká závěrečný test během závodu 24 h Nurburgring, kdy za jeho volant usedne Jethro Bovingdon.
Abychom nezapomněli, na domácím trhu by se mělo M4 GT4 prodávata za necelé čtyři miliony korun
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.