Na český trh konečně vstupuje dlouho očekávaná Audi RS5 Coupé. Tento sportovní automobil, spadající do segmentu GT, potěší své majitele vysokým výkonem, skvělou ovladatelností, prostorností i použitím moderních technologií.
Nové Audi RS5 má pod kapotou ukrytý zcela nový motor V6 2.9 TFSI Biturbo s maximálním výkonem 331 kW (450 koní) a působivým točivým momentem 600 N.m. O správný přenos výkonu z motoru na kola se stará oblíbený a léty prověřený systém pohonu všech kol quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhé 3,9 vteřiny a ručička tachoměru se zastaví až na hodnotě 280 km/h.
"První generace Audi RS 5 Coupé byla mimořádně úspěšná - od roku 2010 bylo na celém světě prodáno více než 13 000 těchto výjimečných automobilů s vydařenou kombinací sportovní elegance, praktičnosti pro každodenní provoz a vyspělé, výkonné techniky," říká Tomáš Velek, ředitel divize Audi Porsche Česká republika. "Nyní přichází na trh nová generace, která posunuje laťku jednoznačně vzhůru. Nové Audi RS 5 Coupé je zkrátka vítězný typ, o čemž svědčí i první vítězství zcela nové závodní verze Audi RS 5 DTM již ve druhém závodě úvodního podniku letošní sezony DTM."
Již v základní výbavě, která začíná na částce 2 254 900 Kč, nalezneme 19“ kovaná kola Audi Sport, sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči, výfuková soustava RS, světlomety LED, systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, asistenční systémy Audi pre sense city a Audi side assist, sportovní RS sedadla a MMI Radio s 7" barevným displejem a 8 reproduktory.
Pokud by někomu standardní výbava nestačila, Audi nabízí ohromné množství příplatkové výbavy. Ta zahrnuje různé laky, pokročilejší infotainment systém, vyhřívané a klimatizované sedačky, asistenční systémy a desítky dalších položek. S každou z nich se ale cena vozu výrazně zvýší.
Oficiální premiéra vozu proběhne až začátkem června, ovšem v rámci předprodeje lze tento výjimečný automobil objednat již nyní.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?