Modernizovaná Škoda Rapid není žádnou novinkou. To se ale nedá říct o jejím interiéru, který je novinkami doslova nabitý. Věděli jste třeba, že nový Rapid zvládne sám ztlumit dálková světla, aby neoslňoval proti vám, nebo před vámi jedoucí automobil?
Začněme s modernizací pěkně popořadě. První změny se krom nárazníků dotkly i svítilen, ty jsou nyní inteligentní. Uvnitř hlavních světlometů jsou nově k dispozici bi-xenonové výbojky, o denní svícení se postará LED technologie. Systém Light assist automaticky zapíná a vypíná potkávací světla, zatímco asistent dálkových světel umí v případě potřeby dálkové světlomety tlumit.
Změny se odehrály i pod kapotou. Motory 1,2TSI byly vystřídány motory 1,0TSI. Zákazníci tak budou mít k dispozici tři benzínové a dva naftové motory s výkonem od 66 kW (90 k) do 92 kW (125k).
Za volantem bude řidiči pomáhat řada asistenčních systémů. Ke standardu patří stabilizační systém ESC s integrovanými systémy ABS, ASR, EDS, brzdovým asistentem, multikolizní brzdou a kontrolou tlaku v pneumatikách. Volitelně jsou navíc v nabídce: asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, mlhové světlomety s integrovanou funkcí Corner, asistent rozjezdu do kopce, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu.
O zábavu na cestách se postará propracovaný infotainment systém. Ten v základu nebo v příplatkové výbavě nabízí ŠKODA Surround, Bluetooth a Apple konektivita, až 3 USB zásuvky a slot na SD kartu. S rozhraním pro chytré telefony SmartLink+ – obsluhuje standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink™ – je možné přes ŠKODA One App využívat vybrané aplikace na displeji infotainmentu.
Zajímavou novinkou je systém Škoda Connect, díky kterému jsou cestující stále online. Zatímco služba Infotainment Online poskytne informace a zábavu, služba Care Connect poskytuje asistenční služby a servis.
Protože heslem Škoda Auto je "Simply Clever", je na palubě vozu mnoho praktických řešení. Mezi ně patří například i dvě USB zásuvky v zadní části vozu. Celkem Rapid nabízí 19 podobných Simply Clever prvků, Rapid Spaceback nabídne o jeden víc.
Pro cestující je připraven královský prostor. Rapid se ohání heslem "Zvenku kompaktní, uvnitř obrovský", čemuž se snaží dostát. Jen zavazadlový prostor nabídne 550 litrů v základní verzi, ve verzi Spaceback se bavíme o 415 litrech, respektive o 1,381 litrech při sklopených sedadlech. S těmito čísly se Rapid řadí mezi premianty v segmentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?