Modernizovaná Škoda Rapid není žádnou novinkou. To se ale nedá říct o jejím interiéru, který je novinkami doslova nabitý. Věděli jste třeba, že nový Rapid zvládne sám ztlumit dálková světla, aby neoslňoval proti vám, nebo před vámi jedoucí automobil?
Začněme s modernizací pěkně popořadě. První změny se krom nárazníků dotkly i svítilen, ty jsou nyní inteligentní. Uvnitř hlavních světlometů jsou nově k dispozici bi-xenonové výbojky, o denní svícení se postará LED technologie. Systém Light assist automaticky zapíná a vypíná potkávací světla, zatímco asistent dálkových světel umí v případě potřeby dálkové světlomety tlumit.
Změny se odehrály i pod kapotou. Motory 1,2TSI byly vystřídány motory 1,0TSI. Zákazníci tak budou mít k dispozici tři benzínové a dva naftové motory s výkonem od 66 kW (90 k) do 92 kW (125k).
Za volantem bude řidiči pomáhat řada asistenčních systémů. Ke standardu patří stabilizační systém ESC s integrovanými systémy ABS, ASR, EDS, brzdovým asistentem, multikolizní brzdou a kontrolou tlaku v pneumatikách. Volitelně jsou navíc v nabídce: asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, mlhové světlomety s integrovanou funkcí Corner, asistent rozjezdu do kopce, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu.
O zábavu na cestách se postará propracovaný infotainment systém. Ten v základu nebo v příplatkové výbavě nabízí ŠKODA Surround, Bluetooth a Apple konektivita, až 3 USB zásuvky a slot na SD kartu. S rozhraním pro chytré telefony SmartLink+ – obsluhuje standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink™ – je možné přes ŠKODA One App využívat vybrané aplikace na displeji infotainmentu.
Zajímavou novinkou je systém Škoda Connect, díky kterému jsou cestující stále online. Zatímco služba Infotainment Online poskytne informace a zábavu, služba Care Connect poskytuje asistenční služby a servis.
Protože heslem Škoda Auto je "Simply Clever", je na palubě vozu mnoho praktických řešení. Mezi ně patří například i dvě USB zásuvky v zadní části vozu. Celkem Rapid nabízí 19 podobných Simply Clever prvků, Rapid Spaceback nabídne o jeden víc.
Pro cestující je připraven královský prostor. Rapid se ohání heslem "Zvenku kompaktní, uvnitř obrovský", čemuž se snaží dostát. Jen zavazadlový prostor nabídne 550 litrů v základní verzi, ve verzi Spaceback se bavíme o 415 litrech, respektive o 1,381 litrech při sklopených sedadlech. S těmito čísly se Rapid řadí mezi premianty v segmentu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.