Modernizovaná Škoda Rapid není žádnou novinkou. To se ale nedá říct o jejím interiéru, který je novinkami doslova nabitý. Věděli jste třeba, že nový Rapid zvládne sám ztlumit dálková světla, aby neoslňoval proti vám, nebo před vámi jedoucí automobil?
Začněme s modernizací pěkně popořadě. První změny se krom nárazníků dotkly i svítilen, ty jsou nyní inteligentní. Uvnitř hlavních světlometů jsou nově k dispozici bi-xenonové výbojky, o denní svícení se postará LED technologie. Systém Light assist automaticky zapíná a vypíná potkávací světla, zatímco asistent dálkových světel umí v případě potřeby dálkové světlomety tlumit.
Změny se odehrály i pod kapotou. Motory 1,2TSI byly vystřídány motory 1,0TSI. Zákazníci tak budou mít k dispozici tři benzínové a dva naftové motory s výkonem od 66 kW (90 k) do 92 kW (125k).
Za volantem bude řidiči pomáhat řada asistenčních systémů. Ke standardu patří stabilizační systém ESC s integrovanými systémy ABS, ASR, EDS, brzdovým asistentem, multikolizní brzdou a kontrolou tlaku v pneumatikách. Volitelně jsou navíc v nabídce: asistent rozpoznání únavy řidiče Driver Alert, Front Assist včetně funkce nouzové brzdy City, mlhové světlomety s integrovanou funkcí Corner, asistent rozjezdu do kopce, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu.
O zábavu na cestách se postará propracovaný infotainment systém. Ten v základu nebo v příplatkové výbavě nabízí ŠKODA Surround, Bluetooth a Apple konektivita, až 3 USB zásuvky a slot na SD kartu. S rozhraním pro chytré telefony SmartLink+ – obsluhuje standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink™ – je možné přes ŠKODA One App využívat vybrané aplikace na displeji infotainmentu.
Zajímavou novinkou je systém Škoda Connect, díky kterému jsou cestující stále online. Zatímco služba Infotainment Online poskytne informace a zábavu, služba Care Connect poskytuje asistenční služby a servis.
Protože heslem Škoda Auto je "Simply Clever", je na palubě vozu mnoho praktických řešení. Mezi ně patří například i dvě USB zásuvky v zadní části vozu. Celkem Rapid nabízí 19 podobných Simply Clever prvků, Rapid Spaceback nabídne o jeden víc.
Pro cestující je připraven královský prostor. Rapid se ohání heslem "Zvenku kompaktní, uvnitř obrovský", čemuž se snaží dostát. Jen zavazadlový prostor nabídne 550 litrů v základní verzi, ve verzi Spaceback se bavíme o 415 litrech, respektive o 1,381 litrech při sklopených sedadlech. S těmito čísly se Rapid řadí mezi premianty v segmentu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?