Ačkoliv byla výroba civilní verze armádního vozidla HMMWV zastavena automobilkou General Motors už v roce 2010, nyní se zdá, že civilní Hummer se probojuje zpět na silnice. Minimálně na některých kontinentech.
Za celým projektem nestojí nikdo jiný, než bývalý viceprezident společnosti General Motors, Bob Lutz. Ten nedávno oznámil, že plánuje spustit výrobu klasických vozidel Hummer H1, která budou určena výhradně na export z USA. Největší zájem o ně jeví bohatí klienti z Číny a Afriky.
Vozy nebudou vyráběny v závodech General Motors, ale v dílnách malé automobilky VLF, kterou vede právě Bob Lutz. Neponesou ani název Hummer, neboť ten stále patří společnosti GM. Nové vozy budou na trhu pod označením Humvee C-Series.
Automobilka GM značku Hummer odepsala kvůli nízkým prodejům a ekonomickým problémům v roce 2010. Za tři roky se ale objevila stavebnice C-Series od společnosti AM General, díky které si lidé mohli postavit svůj vytoužený Hummer H1 doma v garáži. Je tak docela možné, že automobilka VLF se bude pouze specializovat na kompletaci těchto stavebnic a jejich následný export na zahraniční trhy.
Podle odhadů by do konce roku 2017 mělo vzniknout 100 kusů Humvee C-Series. Pod jejich kapotou se bude nacházet dvojice motorů. Prvním je 6,5 litrový diesel V8, který je schopen produkovat 190, 205 nebo 250 koní. Druhou nabízenou pohonnou jednotkou je 6,2 litrový benzínový osmiválec LS3 o výkonu 430 koní.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.