Ačkoliv byla výroba civilní verze armádního vozidla HMMWV zastavena automobilkou General Motors už v roce 2010, nyní se zdá, že civilní Hummer se probojuje zpět na silnice. Minimálně na některých kontinentech.
Za celým projektem nestojí nikdo jiný, než bývalý viceprezident společnosti General Motors, Bob Lutz. Ten nedávno oznámil, že plánuje spustit výrobu klasických vozidel Hummer H1, která budou určena výhradně na export z USA. Největší zájem o ně jeví bohatí klienti z Číny a Afriky.
Vozy nebudou vyráběny v závodech General Motors, ale v dílnách malé automobilky VLF, kterou vede právě Bob Lutz. Neponesou ani název Hummer, neboť ten stále patří společnosti GM. Nové vozy budou na trhu pod označením Humvee C-Series.
Automobilka GM značku Hummer odepsala kvůli nízkým prodejům a ekonomickým problémům v roce 2010. Za tři roky se ale objevila stavebnice C-Series od společnosti AM General, díky které si lidé mohli postavit svůj vytoužený Hummer H1 doma v garáži. Je tak docela možné, že automobilka VLF se bude pouze specializovat na kompletaci těchto stavebnic a jejich následný export na zahraniční trhy.
Podle odhadů by do konce roku 2017 mělo vzniknout 100 kusů Humvee C-Series. Pod jejich kapotou se bude nacházet dvojice motorů. Prvním je 6,5 litrový diesel V8, který je schopen produkovat 190, 205 nebo 250 koní. Druhou nabízenou pohonnou jednotkou je 6,2 litrový benzínový osmiválec LS3 o výkonu 430 koní.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.