Ačkoliv byla výroba civilní verze armádního vozidla HMMWV zastavena automobilkou General Motors už v roce 2010, nyní se zdá, že civilní Hummer se probojuje zpět na silnice. Minimálně na některých kontinentech.
Za celým projektem nestojí nikdo jiný, než bývalý viceprezident společnosti General Motors, Bob Lutz. Ten nedávno oznámil, že plánuje spustit výrobu klasických vozidel Hummer H1, která budou určena výhradně na export z USA. Největší zájem o ně jeví bohatí klienti z Číny a Afriky.
Vozy nebudou vyráběny v závodech General Motors, ale v dílnách malé automobilky VLF, kterou vede právě Bob Lutz. Neponesou ani název Hummer, neboť ten stále patří společnosti GM. Nové vozy budou na trhu pod označením Humvee C-Series.
Automobilka GM značku Hummer odepsala kvůli nízkým prodejům a ekonomickým problémům v roce 2010. Za tři roky se ale objevila stavebnice C-Series od společnosti AM General, díky které si lidé mohli postavit svůj vytoužený Hummer H1 doma v garáži. Je tak docela možné, že automobilka VLF se bude pouze specializovat na kompletaci těchto stavebnic a jejich následný export na zahraniční trhy.
Podle odhadů by do konce roku 2017 mělo vzniknout 100 kusů Humvee C-Series. Pod jejich kapotou se bude nacházet dvojice motorů. Prvním je 6,5 litrový diesel V8, který je schopen produkovat 190, 205 nebo 250 koní. Druhou nabízenou pohonnou jednotkou je 6,2 litrový benzínový osmiválec LS3 o výkonu 430 koní.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?