Ačkoliv byla výroba civilní verze armádního vozidla HMMWV zastavena automobilkou General Motors už v roce 2010, nyní se zdá, že civilní Hummer se probojuje zpět na silnice. Minimálně na některých kontinentech.
Za celým projektem nestojí nikdo jiný, než bývalý viceprezident společnosti General Motors, Bob Lutz. Ten nedávno oznámil, že plánuje spustit výrobu klasických vozidel Hummer H1, která budou určena výhradně na export z USA. Největší zájem o ně jeví bohatí klienti z Číny a Afriky.
Vozy nebudou vyráběny v závodech General Motors, ale v dílnách malé automobilky VLF, kterou vede právě Bob Lutz. Neponesou ani název Hummer, neboť ten stále patří společnosti GM. Nové vozy budou na trhu pod označením Humvee C-Series.
Automobilka GM značku Hummer odepsala kvůli nízkým prodejům a ekonomickým problémům v roce 2010. Za tři roky se ale objevila stavebnice C-Series od společnosti AM General, díky které si lidé mohli postavit svůj vytoužený Hummer H1 doma v garáži. Je tak docela možné, že automobilka VLF se bude pouze specializovat na kompletaci těchto stavebnic a jejich následný export na zahraniční trhy.
Podle odhadů by do konce roku 2017 mělo vzniknout 100 kusů Humvee C-Series. Pod jejich kapotou se bude nacházet dvojice motorů. Prvním je 6,5 litrový diesel V8, který je schopen produkovat 190, 205 nebo 250 koní. Druhou nabízenou pohonnou jednotkou je 6,2 litrový benzínový osmiválec LS3 o výkonu 430 koní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?