Civilní Hummer H1 se opět hlásí do služby.

Armádní HMMWV se opět dočká civilní varianty.
Armádní HMMWV se opět dočká civilní varianty., foto: AM General
AutoRoad.cz 9. května 2017 16:35
Sdílej:

Ačkoliv byla výroba civilní verze armádního vozidla HMMWV zastavena automobilkou General Motors už v roce 2010, nyní se zdá, že civilní Hummer se probojuje zpět na silnice. Minimálně na některých kontinentech.

Za celým projektem nestojí nikdo jiný, než bývalý viceprezident společnosti General Motors, Bob Lutz. Ten nedávno oznámil, že plánuje spustit výrobu klasických vozidel Hummer H1, která budou určena výhradně na export z USA. Největší zájem o ně jeví bohatí klienti z Číny a Afriky.

Vozy nebudou vyráběny v závodech General Motors, ale v dílnách malé automobilky VLF, kterou vede právě Bob Lutz. Neponesou ani název Hummer, neboť ten stále patří společnosti GM. Nové vozy budou na trhu pod označením Humvee C-Series. 

Automobilka GM značku Hummer odepsala kvůli nízkým prodejům a ekonomickým problémům v roce 2010. Za tři roky se ale objevila stavebnice C-Series od společnosti AM General, díky které si lidé mohli postavit svůj vytoužený Hummer H1 doma v garáži. Je tak docela možné, že automobilka VLF se bude pouze specializovat na kompletaci těchto stavebnic a jejich následný export na zahraniční trhy.

Podle odhadů by do konce roku 2017 mělo vzniknout 100 kusů Humvee C-Series. Pod jejich kapotou se bude nacházet dvojice motorů. Prvním je 6,5 litrový diesel V8, který je schopen produkovat 190, 205 nebo 250 koní. Druhou nabízenou pohonnou jednotkou je 6,2 litrový benzínový osmiválec LS3 o výkonu 430 koní.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.