Telefonování za volantem vozu je nejen že nebezpečné, ale taky dle zákona ČR zakázáno. Častý nešvar řidičů se teď snaží vyřešit japonský výrobce Nissan.
Automobilka prý vychází ze skoro 200 let staré technologie a v podstatě jde o chytrou loketní opěrku. Ta totiž funguje na principu Faradayovy klec, což znamená, že po uložení mobilu do jejích útrob kompletně přijde o signál. Nový prvek nese označení Signal Shield koncept a má zlepšit soustředění na řízení.
Nissan pro jistotu uvádí, že po uložení mobilu do opěrky nebude fungovat ani systém Bluetooth a bezdrátové připojení k internetu. Premiéru nového prvku bezpečnosti chce výrobce ukázat na aktuální generaci modelu Juke, ovšem stále se jedná o pouhý koncept.
Až reakce veřejnosti a výrobní potenciál ukáží, zda se časem něčeho takového opravdu dočkáme. Každopádně některým řidičům bychom uložení mobilního telefonu do speciální "odstíněné" loketní opěrky výrazně doporučovali...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?