Automobilka Tesla zaznamenala se svými elektromobily takový úspěch, že zavedení výrobci mají dost co dělat, aby se na její úroveň dotáhli, alespoň co se osobních vozidel týče. Na užitková vozidla se však zapomíná, čehož využila společnost Workhorse a představila první elektrický vůz s karoserií Pick-up.
Koho by před lety napadlo, že právě Američané, posedlí svými hamburgery a Pick-upy s plnotučnými motory V8, začnou chrlit na trh jeden elektromobil za druhým?
Poslední dobou to tak totiž vypadá. Zatímco zavedené automobilky se pomalu dotahují a nabízejí převážně elektrické městské vozy, BMW i8 budiž výjimkou, za oceánem už si brousí zuby na nejoblíbenější zboží amerických zákazníků. Ti totiž milují vozy s karoserií Pick-up, což potvrzuje i nejprodávanější automobil na severoamerickém kontinentu - Ford F150.
Hladu po elektromobilech a Pick-upech se rozhodla využít společnost Workhorse, která představila svůj model W-15. Ten nabídne čistě elektrický dojezd 80 mil (cca 128 km), ale pod přední kapotou má ukrytý malý motor, který funguje jako generátor elektrické energie (nepohání kola, pouze dobíjí baterie) a dokáže tak vozu zajistit dojezd dalších 310 mil (498 km). Dohromady tak vůz zvládne s plnými bateriemi a plnou nádrží urazit vzdálenost 626 km. Celkový výkon vozu je 460 koní a pokud by vás zajímalo zrychlení, z 0-98 km/h to zvládne za 5,5 vteřiny.
Většinu zájemců však budou zajímat pracovní schopnosti. Vůz uveze náklad o hmotnosti až jedné tuny a dokáže táhnout náklad o váze až 2.267 kilogramů. V kabině je místo pro řidiče a další 4 cestující. Palubní deska příliš elegance nenabízí, ovšem je účelná, nabízí jen dva displeje, výdechy ventilátoru a volič převodovky.
Zajímavou vlastností tohoto modelu je zásuvka, do které mohou řemeslníci zapojit elektrické nástroje jako jsou pily, vrtačky, atd.. V případě nasazení u záchranných složek by pak z této zásuvky mohlo být napájeno nouzové osvětlení, záchranářské vybavení atd.
Produkce vozu by měla být spuštěna v posledním čtvrtletí roku 2018 a prodejní cena se odhaduje na 52 500 dolarů (cca 1 291 735 Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.