Automobilka Tesla zaznamenala se svými elektromobily takový úspěch, že zavedení výrobci mají dost co dělat, aby se na její úroveň dotáhli, alespoň co se osobních vozidel týče. Na užitková vozidla se však zapomíná, čehož využila společnost Workhorse a představila první elektrický vůz s karoserií Pick-up.
Koho by před lety napadlo, že právě Američané, posedlí svými hamburgery a Pick-upy s plnotučnými motory V8, začnou chrlit na trh jeden elektromobil za druhým?
Poslední dobou to tak totiž vypadá. Zatímco zavedené automobilky se pomalu dotahují a nabízejí převážně elektrické městské vozy, BMW i8 budiž výjimkou, za oceánem už si brousí zuby na nejoblíbenější zboží amerických zákazníků. Ti totiž milují vozy s karoserií Pick-up, což potvrzuje i nejprodávanější automobil na severoamerickém kontinentu - Ford F150.
Hladu po elektromobilech a Pick-upech se rozhodla využít společnost Workhorse, která představila svůj model W-15. Ten nabídne čistě elektrický dojezd 80 mil (cca 128 km), ale pod přední kapotou má ukrytý malý motor, který funguje jako generátor elektrické energie (nepohání kola, pouze dobíjí baterie) a dokáže tak vozu zajistit dojezd dalších 310 mil (498 km). Dohromady tak vůz zvládne s plnými bateriemi a plnou nádrží urazit vzdálenost 626 km. Celkový výkon vozu je 460 koní a pokud by vás zajímalo zrychlení, z 0-98 km/h to zvládne za 5,5 vteřiny.
Většinu zájemců však budou zajímat pracovní schopnosti. Vůz uveze náklad o hmotnosti až jedné tuny a dokáže táhnout náklad o váze až 2.267 kilogramů. V kabině je místo pro řidiče a další 4 cestující. Palubní deska příliš elegance nenabízí, ovšem je účelná, nabízí jen dva displeje, výdechy ventilátoru a volič převodovky.
Zajímavou vlastností tohoto modelu je zásuvka, do které mohou řemeslníci zapojit elektrické nástroje jako jsou pily, vrtačky, atd.. V případě nasazení u záchranných složek by pak z této zásuvky mohlo být napájeno nouzové osvětlení, záchranářské vybavení atd.
Produkce vozu by měla být spuštěna v posledním čtvrtletí roku 2018 a prodejní cena se odhaduje na 52 500 dolarů (cca 1 291 735 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?