Ačkoliv má mnoho lidí značku Mercedes Benz stále spojenou jen s nudnými luxusními limuzínami pro papaláše nebo diktátory třetího světa, automobilka se nikdy nebála udělat ani pořádný sportovní nástroj. A ten poslední by mohl v Británii ohrozit i Mazdu MX-5 RF.
Mercedes SLC a Mazda Mx-5 RF totiž budou cílit na stejného zákazníka. Tím bude člověk, který si touží vychutnávat jízdu v otevřeném dvousedadlovém voze a zároveň chce mít možnost se uzavřít do kupé s pevnou střechou.
Oba vozy totiž nabízejí pevnou stahovací střechu. Ovšem zatímco Mazda Mx-5 RF umí odstranit jen vrchní díl střechy, Mercedes SLC dokáže stáhnout střechu celou. A to i během jízdy do rychlosti 40 km/h.
Co se ceny týče, základní model Mercedesu SLC 180 s motorem 1.6 turbo o výkonu 115 kW (156 koní) vyjde zákazníky v Anglii na 32,039 liber (1.016.000 Kč). To je o 8644 liber (274.000 Kč) více než základní varianta Mazdy Mx-5 RF.
Mercedes už však potvrdil, že během zavádění modelu na britský trh nabídne zákazníkům výhodnější financování, tudíž by pro ně nové SLC mělo být dostupnější a mohlo by i vyfouknout zákazníky od konkurenční Mazdy Mx-5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.