Mitsubishi L200, to je terénní pickup mnoha tváří. Japonská automobilka představila dvě upravené verze svého modelu. Již názvy modifikací – Desert Warrior, Barbarian SVP – dávají jasně tušit, o co půjde.
Tovární úprava pod taktovkou Top Gearu. Přesně těmito slovy by se dal popsat první L200 z již zmiňované dvojice od Mitsubishi. Právě on nese jméno Desert Warrior. Je zkrátka unikátní. Nejen svým pojetím, ale i faktem, že v této verzi vznikl pouze jediný kus určený jako exponát na výstavu.
Při prvním pohledu musí Desert Warrior ohromit snad každého. Obrovská kola, vnější ochranný rám, několik pásů s LED světly, přední naviják či prapodivný zadní spoiler. Tomu všemu sekundují sportovní sedačky Bespoke Cobra.
Druhý výtvor nese název Barbarian SVP. Právě on, na rozdíl od svého soukmenovce, bude vyráběn v sérii čítající 250 kusů. Nabízen je ve dvou barvách – modré a černé. Blatníky jsou vyvedeny v černé barvě a vůz je vybaven sedmnáctipalcovými koly s offroadovými pneumatikami BF Goodrich.
Srdcem obou exemplářů je naftový turbomotor s objemem 2,4 litru, jenž disponuje výkonem 180 koní a točivým momentem 430 Nm. Na výběr je z pětistupňové automatické či šestistupňové manuální převodovky.
Pro úplnost dodejme, že oba vozy jsou produktem divize Mitsubishi Special Vehicle Projects a byly představeny v rámci automobilové výstavy v Birminghamu.
Mitsubishi L200 Barbarian SVP vstoupí pouze na britský trh, kde jeho cena začíná na 28 479 librách, a to je 907 398 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?