Mitsubishi L200, to je terénní pickup mnoha tváří. Japonská automobilka představila dvě upravené verze svého modelu. Již názvy modifikací – Desert Warrior, Barbarian SVP – dávají jasně tušit, o co půjde.
Tovární úprava pod taktovkou Top Gearu. Přesně těmito slovy by se dal popsat první L200 z již zmiňované dvojice od Mitsubishi. Právě on nese jméno Desert Warrior. Je zkrátka unikátní. Nejen svým pojetím, ale i faktem, že v této verzi vznikl pouze jediný kus určený jako exponát na výstavu.
Při prvním pohledu musí Desert Warrior ohromit snad každého. Obrovská kola, vnější ochranný rám, několik pásů s LED světly, přední naviják či prapodivný zadní spoiler. Tomu všemu sekundují sportovní sedačky Bespoke Cobra.
Druhý výtvor nese název Barbarian SVP. Právě on, na rozdíl od svého soukmenovce, bude vyráběn v sérii čítající 250 kusů. Nabízen je ve dvou barvách – modré a černé. Blatníky jsou vyvedeny v černé barvě a vůz je vybaven sedmnáctipalcovými koly s offroadovými pneumatikami BF Goodrich.
Srdcem obou exemplářů je naftový turbomotor s objemem 2,4 litru, jenž disponuje výkonem 180 koní a točivým momentem 430 Nm. Na výběr je z pětistupňové automatické či šestistupňové manuální převodovky.
Pro úplnost dodejme, že oba vozy jsou produktem divize Mitsubishi Special Vehicle Projects a byly představeny v rámci automobilové výstavy v Birminghamu.
Mitsubishi L200 Barbarian SVP vstoupí pouze na britský trh, kde jeho cena začíná na 28 479 librách, a to je 907 398 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.