Pouze šedesát vyrobených kusů, velmi nízká hmotnost, skvělá akcelerace. Právě to jsou atributy limitované edice modelu Exige britské automobilky Lotus.
Nový přírůstek ze stáje Lotus se snaží být unikátem. Kromě již samotné charakteristiky zaujme fakt, že se nejedná, jak by se mohlo na první pohled zdát, o stroj určený pro okruhy, nýbrž o automobil pro každodenní ježdění.
Už první pohled na vůz dává jasně tušit, že konstruktéři zde ponechali jen to, co je skutečně nezbytné. Záměr snížit hmotnost vozu na minimum se jim opravdu podařilo naplnit. Výsledkem je 1 057 kg.
Srdcem této „zadokolky“ se stal šestiválec o objemu 3,5 litru přeplňovaný kompresorem. Automobil tak disponuje výkonem 280 kW (380 koní) a z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí verze s automatickou převodovkou za 3,5 sekundy, ta s manuální převodovkou pak za 3,6 sekundy. Manuální převodovka je šestistupňová, ve spojení s ní Lotus docílí maximální rychlosti 286 km/h, s automatickou „pouze“ 274 km/h.
Zajímavostí je rozhodně velikost přítlačné síly, která dosahuje 200 kg při maximální rychlosti.
Cena novinky by dle přepočtu zahraničních cen měla začínat pod hranicí tří milionů korun.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.