Omlazený kompaktní crossover Lexus NX se představil na autosalonu v Šanghaji, který se koná v těchto dnech.
Modernizace se nejvíce odrazila na vizuální stránce vozu. Změnila se maska chladiče a pomyslná ústa vozu nabrala jednolitým mřížkováním doslova obřích rozměrů. Automobil dostal nové přední světlomety se třemi projektory, také zadní světla byla vylepšena. Za zmínku též stojí upravené koncovky výfuků, nová osmnáctipalcová kola či senzor pro pohodlné a čisté otevírání kufru pohybem nohy.
Interiér doznal změn, které jsou sice malé, ale poměrně zásadní. Hlavní odlišností je zvětšení obrazovky infotainmentu. Další zásadní novinku představuje Lexus Safety System+, který přináší nové bezpečnostní prvky – systém krizového brzdění, radarový tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu či automatické přepínání dálkových světlometů.
Z hlediska výkonu se žádné změny neudály. Výrobce však slibuje, že jeho nejmenší SUV bude po modernizaci protihlukových opatření pro komfort cestujících tišší.
Cenu a dostupnost modelu v České republice budeme sledovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?