Omlazený kompaktní crossover Lexus NX se představil na autosalonu v Šanghaji, který se koná v těchto dnech.
Modernizace se nejvíce odrazila na vizuální stránce vozu. Změnila se maska chladiče a pomyslná ústa vozu nabrala jednolitým mřížkováním doslova obřích rozměrů. Automobil dostal nové přední světlomety se třemi projektory, také zadní světla byla vylepšena. Za zmínku též stojí upravené koncovky výfuků, nová osmnáctipalcová kola či senzor pro pohodlné a čisté otevírání kufru pohybem nohy.
Interiér doznal změn, které jsou sice malé, ale poměrně zásadní. Hlavní odlišností je zvětšení obrazovky infotainmentu. Další zásadní novinku představuje Lexus Safety System+, který přináší nové bezpečnostní prvky – systém krizového brzdění, radarový tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu či automatické přepínání dálkových světlometů.
Z hlediska výkonu se žádné změny neudály. Výrobce však slibuje, že jeho nejmenší SUV bude po modernizaci protihlukových opatření pro komfort cestujících tišší.
Cenu a dostupnost modelu v České republice budeme sledovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?