Britská značka MG má více jak stoletou historii. Během této doby přinesla na trh řadu krásný, inovativní a hlavně opravdu řidičských aut. Bohužel však její poslední sportovní modely trpěly mnoha neduhy a nebyly právě spolehlivé, což automobilku vedlo k opuštění tohoto segmentu. Nyní se však blýská na lepší časy.
Na autosalonu v Šanghaji totiž tradiční britská automobilka MG představila svůj sportovní koncept E-Motion. A pokud jsme její slova pochopili správně, vůz odvozený od tohoto konceptu by opravdu mohl spatřit světlo světa. A to někdy během roku 2020.
Koncept stojí na platformě společnosti SAIC, která je partnerem automobilky MG pro čínský trh. Uvnitř konceptu se nachází elektromotr, jehož výkon by měl stačit k rozpohybování vozu z 0 na 100 km/h pod čtyři vteřiny. Dojezd by měl činit více než 500 km.
Automobilka MG se však konceptem E-Motion nechce jen vrátit na trh sportovních vozů. Chce neotřelým designem a použitím moderních technologií zaujmout i mladší zákazníky. Například přední LED Matrix svítilny byly inspirovány londýnskou atrakcí London Eye. Mezi další zajímavé prvky můžeme zahrnout prosklenou kabinu, nezvyklé otvírání dveří, vysunovací spojler či zadní karbonový difuzor.
Interiér vozu je vybaven pokročilým infotainment systémem, který je neustále připojený k internetu. Na cestující také čeká bohaté kožené čalounění, které zahrnuje jak sedačky, tak obložení palubní desky či dveří. Ovládací prvky jsou řešeny převážně pomocí dotykových displejů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.