Britská značka MG má více jak stoletou historii. Během této doby přinesla na trh řadu krásný, inovativní a hlavně opravdu řidičských aut. Bohužel však její poslední sportovní modely trpěly mnoha neduhy a nebyly právě spolehlivé, což automobilku vedlo k opuštění tohoto segmentu. Nyní se však blýská na lepší časy.
Na autosalonu v Šanghaji totiž tradiční britská automobilka MG představila svůj sportovní koncept E-Motion. A pokud jsme její slova pochopili správně, vůz odvozený od tohoto konceptu by opravdu mohl spatřit světlo světa. A to někdy během roku 2020.
Koncept stojí na platformě společnosti SAIC, která je partnerem automobilky MG pro čínský trh. Uvnitř konceptu se nachází elektromotr, jehož výkon by měl stačit k rozpohybování vozu z 0 na 100 km/h pod čtyři vteřiny. Dojezd by měl činit více než 500 km.
Automobilka MG se však konceptem E-Motion nechce jen vrátit na trh sportovních vozů. Chce neotřelým designem a použitím moderních technologií zaujmout i mladší zákazníky. Například přední LED Matrix svítilny byly inspirovány londýnskou atrakcí London Eye. Mezi další zajímavé prvky můžeme zahrnout prosklenou kabinu, nezvyklé otvírání dveří, vysunovací spojler či zadní karbonový difuzor.
Interiér vozu je vybaven pokročilým infotainment systémem, který je neustále připojený k internetu. Na cestující také čeká bohaté kožené čalounění, které zahrnuje jak sedačky, tak obložení palubní desky či dveří. Ovládací prvky jsou řešeny převážně pomocí dotykových displejů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?