Škoda Vision E, Volkswagen I.D. CROZZ, Qoros K-EV. To jsou zajímavé novinky ze světa elektromobilů, o kterých jsme vás v nedávné době informovali. Nyní přišly informace o elektrické novince ze stáje Audi. Ta v Šanghaji představila koncept Audi e-tron Sportback.
A není to náhoda, že si Audi nechalo uvedení této novinky až do Šanghaje. Čínský trh je totiž primárním cílem většiny automobilek produkujících vozy na baterky. Čína se totiž topí ve smogu a problémy spojenými se špatným ovzduším. Proto své obyvatele podporuje v nákupu elektromobilů a buduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Těch je nyní v Číně cca 100.000, do konce roku 2017 jich má vzniknout dalších 150.000.
Ale teď už zpátky k Audi e-tron Sportback. Ačkoliv se jedná pouze o koncept, Audi upozorňuje, že by se měl dostat do prodeje již během roku 2019.
Toto čtyřdveřové Gran Tourismo bude mít pod kapotou čistě elektrický pohon o výkonu 320 kW - krátkodobě až 370 kW. Díky této královské porci výkonu dokáže zvládnout zrychlení 0-100 km/h za 4,5 vteřiny. O pohon všech kol se nebudou starat dva motory, jak jsme tomu byli doteď zvyklí z ostatních konceptů, ale dokonce tři elektromotory. Jeden na přední nápravě, dva na zadní. Baterie s kapacitou 95 kWh navíc umožní tomuto stroji ujet vzdálenost až 500 km na jedno nabití.
Kvalitnímu zážitku z jízdy by mělo dopomoci i nízké těžiště díky uložení baterií v podlaze a rozložení hmotnosti 52:48 (vpředu/vzadu).
Díky elektrickému pohonu a bateriím uloženým v podlaze se také uvolnilo místo pro cestují na předních i zadních sedadlech. Celý automobil bude velice vzdušný, disponuje však místem jen pro čtyři cestující, přičemž každý bude mít své samostatné sedadlo. Interiér vozidla bude světlý, čistý a plný dotykových displejů, které budou sloužit jak k předávání informací, tak k interakci se systémy vozu.
Rupert Stadler k tomuto konceptu dodává "V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí vozidlem, po němž budou všichni toužit. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která vyvolá nadšení a svým vzhledem bude na první pohled prozrazovat,že se jedná o elektromobil."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?