Škoda Vision E, Volkswagen I.D. CROZZ, Qoros K-EV. To jsou zajímavé novinky ze světa elektromobilů, o kterých jsme vás v nedávné době informovali. Nyní přišly informace o elektrické novince ze stáje Audi. Ta v Šanghaji představila koncept Audi e-tron Sportback.
A není to náhoda, že si Audi nechalo uvedení této novinky až do Šanghaje. Čínský trh je totiž primárním cílem většiny automobilek produkujících vozy na baterky. Čína se totiž topí ve smogu a problémy spojenými se špatným ovzduším. Proto své obyvatele podporuje v nákupu elektromobilů a buduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Těch je nyní v Číně cca 100.000, do konce roku 2017 jich má vzniknout dalších 150.000.
Ale teď už zpátky k Audi e-tron Sportback. Ačkoliv se jedná pouze o koncept, Audi upozorňuje, že by se měl dostat do prodeje již během roku 2019.
Toto čtyřdveřové Gran Tourismo bude mít pod kapotou čistě elektrický pohon o výkonu 320 kW - krátkodobě až 370 kW. Díky této královské porci výkonu dokáže zvládnout zrychlení 0-100 km/h za 4,5 vteřiny. O pohon všech kol se nebudou starat dva motory, jak jsme tomu byli doteď zvyklí z ostatních konceptů, ale dokonce tři elektromotory. Jeden na přední nápravě, dva na zadní. Baterie s kapacitou 95 kWh navíc umožní tomuto stroji ujet vzdálenost až 500 km na jedno nabití.
Kvalitnímu zážitku z jízdy by mělo dopomoci i nízké těžiště díky uložení baterií v podlaze a rozložení hmotnosti 52:48 (vpředu/vzadu).
Díky elektrickému pohonu a bateriím uloženým v podlaze se také uvolnilo místo pro cestují na předních i zadních sedadlech. Celý automobil bude velice vzdušný, disponuje však místem jen pro čtyři cestující, přičemž každý bude mít své samostatné sedadlo. Interiér vozidla bude světlý, čistý a plný dotykových displejů, které budou sloužit jak k předávání informací, tak k interakci se systémy vozu.
Rupert Stadler k tomuto konceptu dodává "V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí vozidlem, po němž budou všichni toužit. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která vyvolá nadšení a svým vzhledem bude na první pohled prozrazovat,že se jedná o elektromobil."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.