Škoda Vision E, Volkswagen I.D. CROZZ, Qoros K-EV. To jsou zajímavé novinky ze světa elektromobilů, o kterých jsme vás v nedávné době informovali. Nyní přišly informace o elektrické novince ze stáje Audi. Ta v Šanghaji představila koncept Audi e-tron Sportback.
A není to náhoda, že si Audi nechalo uvedení této novinky až do Šanghaje. Čínský trh je totiž primárním cílem většiny automobilek produkujících vozy na baterky. Čína se totiž topí ve smogu a problémy spojenými se špatným ovzduším. Proto své obyvatele podporuje v nákupu elektromobilů a buduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Těch je nyní v Číně cca 100.000, do konce roku 2017 jich má vzniknout dalších 150.000.
Ale teď už zpátky k Audi e-tron Sportback. Ačkoliv se jedná pouze o koncept, Audi upozorňuje, že by se měl dostat do prodeje již během roku 2019.
Toto čtyřdveřové Gran Tourismo bude mít pod kapotou čistě elektrický pohon o výkonu 320 kW - krátkodobě až 370 kW. Díky této královské porci výkonu dokáže zvládnout zrychlení 0-100 km/h za 4,5 vteřiny. O pohon všech kol se nebudou starat dva motory, jak jsme tomu byli doteď zvyklí z ostatních konceptů, ale dokonce tři elektromotory. Jeden na přední nápravě, dva na zadní. Baterie s kapacitou 95 kWh navíc umožní tomuto stroji ujet vzdálenost až 500 km na jedno nabití.
Kvalitnímu zážitku z jízdy by mělo dopomoci i nízké těžiště díky uložení baterií v podlaze a rozložení hmotnosti 52:48 (vpředu/vzadu).
Díky elektrickému pohonu a bateriím uloženým v podlaze se také uvolnilo místo pro cestují na předních i zadních sedadlech. Celý automobil bude velice vzdušný, disponuje však místem jen pro čtyři cestující, přičemž každý bude mít své samostatné sedadlo. Interiér vozidla bude světlý, čistý a plný dotykových displejů, které budou sloužit jak k předávání informací, tak k interakci se systémy vozu.
Rupert Stadler k tomuto konceptu dodává "V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí vozidlem, po němž budou všichni toužit. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která vyvolá nadšení a svým vzhledem bude na první pohled prozrazovat,že se jedná o elektromobil."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.