Škoda Vision E, Volkswagen I.D. CROZZ, Qoros K-EV. To jsou zajímavé novinky ze světa elektromobilů, o kterých jsme vás v nedávné době informovali. Nyní přišly informace o elektrické novince ze stáje Audi. Ta v Šanghaji představila koncept Audi e-tron Sportback.
A není to náhoda, že si Audi nechalo uvedení této novinky až do Šanghaje. Čínský trh je totiž primárním cílem většiny automobilek produkujících vozy na baterky. Čína se totiž topí ve smogu a problémy spojenými se špatným ovzduším. Proto své obyvatele podporuje v nákupu elektromobilů a buduje rozsáhlou síť nabíjecích stanic. Těch je nyní v Číně cca 100.000, do konce roku 2017 jich má vzniknout dalších 150.000.
Ale teď už zpátky k Audi e-tron Sportback. Ačkoliv se jedná pouze o koncept, Audi upozorňuje, že by se měl dostat do prodeje již během roku 2019.
Toto čtyřdveřové Gran Tourismo bude mít pod kapotou čistě elektrický pohon o výkonu 320 kW - krátkodobě až 370 kW. Díky této královské porci výkonu dokáže zvládnout zrychlení 0-100 km/h za 4,5 vteřiny. O pohon všech kol se nebudou starat dva motory, jak jsme tomu byli doteď zvyklí z ostatních konceptů, ale dokonce tři elektromotory. Jeden na přední nápravě, dva na zadní. Baterie s kapacitou 95 kWh navíc umožní tomuto stroji ujet vzdálenost až 500 km na jedno nabití.
Kvalitnímu zážitku z jízdy by mělo dopomoci i nízké těžiště díky uložení baterií v podlaze a rozložení hmotnosti 52:48 (vpředu/vzadu).
Díky elektrickému pohonu a bateriím uloženým v podlaze se také uvolnilo místo pro cestují na předních i zadních sedadlech. Celý automobil bude velice vzdušný, disponuje však místem jen pro čtyři cestující, přičemž každý bude mít své samostatné sedadlo. Interiér vozidla bude světlý, čistý a plný dotykových displejů, které budou sloužit jak k předávání informací, tak k interakci se systémy vozu.
Rupert Stadler k tomuto konceptu dodává "V roce 2018 začneme vyrábět Audi e-tron – první elektromobil ve svém segmentu, který je vhodný pro každodenní provoz. S dojezdem více než 500 kilometrů a mimořádnými zážitky z elektrické jízdy se toto sportovní SUV stane v nadcházejícím desetiletí vozidlem, po němž budou všichni toužit. A již v roce 2019 bude následovat emocionální varianta kupé v podobě sériové verze studie Audi e-tron Sportback, která vyvolá nadšení a svým vzhledem bude na první pohled prozrazovat,že se jedná o elektromobil."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?