Lada Niva oslaví kulaté narozeniny náležitě a ruský výrobce připravuje do prodeje limitovanou řadu “40 Anniversary Edition“. Počet vozů odpovídá ročníku uvedení do výroby.
Duben 1977 se zapsal do dějin ruského automobilismu zlatým písmem. Právě tehdy začala výroba vozu, který ovládl trhy východní a uspěl i na těch západních. Automobil VAZ-2121 „Niva“ totiž nabídl mimo jiné trvalý pohon všech čtyř kol či nezávislé zavěšení předních kol doplněných o kotoučové brzdy.
Niva byla primárně navržena pro službu na venkově, ovšem velmi brzo se začala těšit značné popularitě také v tehdejších sovětských městech a jinde ve světě. V jednu chvíli bylo dokonce sedmdesát procent výroby exportováno mimo Sovětský svaz. Nivy mířily do řady evropských zemí, některé i do Japonska. V osmdesátých letech byla Niva vyráběna i ve verzi pro levostranný provoz, neboť firma se snažila dobýt nové trhy. Celkem se takto ze země vyvezlo více než 530 000 vozů.
Lada Niva, dle současného označení LADA 4×4, nabídne v limitovaném vydání mimo jiné nová barevná provedení interiéru a nespočet štítků nesoucích informaci o limitované edici. Pozornost bude přitahovat zejména část jubilejní řady, která ponese tzv. kamufláž. Tohoto vzhledu bude docíleno kombinací tří barev – světle zelené, tmavě zelené a černé. Vizáž bude ještě umocněna černými disky.
Ostatní limitované vozy budou k dostání v béžové, červené, bílé, terakotové či v šedomodré barvě karoserie. Interiéry zaujmou koženým volantem a koženým čalouněním.
Jak jste si jistě na úvod spočítali, z montážní linky sjede pouze 1977 vozů, které by měly být v prodeji od letošního června.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?