Lada Niva oslaví kulaté narozeniny náležitě a ruský výrobce připravuje do prodeje limitovanou řadu “40 Anniversary Edition“. Počet vozů odpovídá ročníku uvedení do výroby.
Duben 1977 se zapsal do dějin ruského automobilismu zlatým písmem. Právě tehdy začala výroba vozu, který ovládl trhy východní a uspěl i na těch západních. Automobil VAZ-2121 „Niva“ totiž nabídl mimo jiné trvalý pohon všech čtyř kol či nezávislé zavěšení předních kol doplněných o kotoučové brzdy.
Niva byla primárně navržena pro službu na venkově, ovšem velmi brzo se začala těšit značné popularitě také v tehdejších sovětských městech a jinde ve světě. V jednu chvíli bylo dokonce sedmdesát procent výroby exportováno mimo Sovětský svaz. Nivy mířily do řady evropských zemí, některé i do Japonska. V osmdesátých letech byla Niva vyráběna i ve verzi pro levostranný provoz, neboť firma se snažila dobýt nové trhy. Celkem se takto ze země vyvezlo více než 530 000 vozů.
Lada Niva, dle současného označení LADA 4×4, nabídne v limitovaném vydání mimo jiné nová barevná provedení interiéru a nespočet štítků nesoucích informaci o limitované edici. Pozornost bude přitahovat zejména část jubilejní řady, která ponese tzv. kamufláž. Tohoto vzhledu bude docíleno kombinací tří barev – světle zelené, tmavě zelené a černé. Vizáž bude ještě umocněna černými disky.
Ostatní limitované vozy budou k dostání v béžové, červené, bílé, terakotové či v šedomodré barvě karoserie. Interiéry zaujmou koženým volantem a koženým čalouněním.
Jak jste si jistě na úvod spočítali, z montážní linky sjede pouze 1977 vozů, které by měly být v prodeji od letošního června.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.