Ford Mustang se světu poprvé představil 17.04.1964 na Světové výstavě v New Yorku. K příležitosti narozenin modelu, který založil novou kategorii sportovních automobilů, si pro nás Ford připravil významnou novinku.
Tou novinkou je oznámení o pokračování výroby a prodeje nejostřejších Mustangů Shelby GT350 a GT350R i pro rok 2018. Ford o těchto modelech rád prohlašuje, že se vlastně jedná o závodní auta, která mohou legálně na silnici.
Oproti modelové řadě 2017 se toho moc nezměnilo. Pod kapotou najdeme stejný 5,2 litrový motor V8 o výkonu 533 koní, který dokáže rozpohybovat vůz z 0 na 100 km/h za pouhé 4 vteřiny. Jeho zastavení pak budou mít na starosti 6 pístkové brzdiče Brembo. O dokonalý jízdní zážitek se postarají adaptivní tlumiče MagneRide. Jedinými změnami, kterých si všimnete na první pohled, se tak stanou tři nové barvy, ve kterých si zájemci mohou svůj vůz objednat.
Interiér vozu si mohou zájemci nechat doplnit o tzv. Electronics Package, který zahrnuje infotainment systém Sync 3, hlasem ovládanou navigaci a audio soustavu s 9 reproduktory. Pro ještě příjemnější chvíle za volantem bude možné vyměnit standardní sedačky Recaro za elektricky ovládané sportovní sedačky Miko s funkcí výhřevu či chlazení.
Nové Mustangy Shelby GT350 a GT350R by se dle Fordu měly k prodejcům dostat na podzim tohoto roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?