Ford Mustang se světu poprvé představil 17.04.1964 na Světové výstavě v New Yorku. K příležitosti narozenin modelu, který založil novou kategorii sportovních automobilů, si pro nás Ford připravil významnou novinku.
Tou novinkou je oznámení o pokračování výroby a prodeje nejostřejších Mustangů Shelby GT350 a GT350R i pro rok 2018. Ford o těchto modelech rád prohlašuje, že se vlastně jedná o závodní auta, která mohou legálně na silnici.
Oproti modelové řadě 2017 se toho moc nezměnilo. Pod kapotou najdeme stejný 5,2 litrový motor V8 o výkonu 533 koní, který dokáže rozpohybovat vůz z 0 na 100 km/h za pouhé 4 vteřiny. Jeho zastavení pak budou mít na starosti 6 pístkové brzdiče Brembo. O dokonalý jízdní zážitek se postarají adaptivní tlumiče MagneRide. Jedinými změnami, kterých si všimnete na první pohled, se tak stanou tři nové barvy, ve kterých si zájemci mohou svůj vůz objednat.
Interiér vozu si mohou zájemci nechat doplnit o tzv. Electronics Package, který zahrnuje infotainment systém Sync 3, hlasem ovládanou navigaci a audio soustavu s 9 reproduktory. Pro ještě příjemnější chvíle za volantem bude možné vyměnit standardní sedačky Recaro za elektricky ovládané sportovní sedačky Miko s funkcí výhřevu či chlazení.
Nové Mustangy Shelby GT350 a GT350R by se dle Fordu měly k prodejcům dostat na podzim tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.