Americký výrobce Chevrolet si pro své největší fanoušky připravil něco hodně speciálního. Tím je speciální edice Carbon 65 pro model Corvette.
V rámci modelové nabídky se edice dotkne modelů Grand Sport 3LT a Z06 3LZ. Představení se bude konat přibližně za rok, kdy výrobce oslaví 65 let od začátku výroby první Corvetty. Vůbec první vůz tohoto jména se totiž vyrobil 30. června roku 1953.
V rámci produkce se počítá jen s 650 kusy. Už na první pohled přitom každý z nás rozliší, že tohle nebude jen tak obyčejná Corvetta. Karoserie obou karosářských provedení totiž ozdobí speciální bílý lak keroserie a exteriérové prvky vyrobené z uhlíkových vláken.
Co se týče kabiny, zde se usadil sportovní volant z uhlíkových vláken a sportovní sedačky s potahem z černého semiše s kontrastním modrým prošíváním. Nechybí plaketky s označením konkrétního kusu a prahové lišty z nerez oceli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.