Vždycky jste toužili po dragsteru, ale chtěli jste i auto na normální použití? Pak jste tady správně! Dodge totiž na autosalon v New Yorku odhaluje Challenger SRT Demon, nejextrémnější auto jaké kdy vyrobil. A pojem legalizovaný dragster u něj není jen nadnesené.
Hellcat je už sám o sobě dost působivý motor v neméně působivém stejnojmenném autě. Přidejte si k tomu zvětšený objem kompresoru, dvě palivová čerpadla, úpravu plnícího tlaku, několik nových komponentů a červené pole otáček na hodnotě 6500 za minutu. A dostanete 6.2litrový osmiválec v útrobách Challengeru SRT Demon! V základu má jednotka 373 kW (507 k), použijte ale červený klíč a dostanete 613 kW (819 k) a 972 Nm. A když do nádrže natankujete palivo s oktanovým číslem 100 a vyšším, dostanete přístup k celé síle, tedy 626 kW (852 k) a 1044 Nm!
Poháněna jsou stále zadní kola, byť přes zesílený a řádně upravený osmistupňový automat Torqflite. Nejlepší starty ale stejně přinášejí ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake. Ten zablokuje přední kola a dovolí motoru vytočit se až na 2350 ot./min tak, aby mělo kupé dokonalý odpich. Ten je z 0 na 97 km/h obdivuhodný – 2,3 sekundy nemají ani hypersporty. Při zrychlení navíc auto vyprodukuje přetížení 1.8 G. Čtvrt míle trvá 9,65 sekundy při rychlosti 225 km/h. A pozor, při akceleraci se umí auto postavit i na zadní. V kufru navíc vozí hned dvě rezervy pro přední kola, které jsou výrazně užší než standardní pneumatiky. To aby ta podobnost k dragsterům byla dokonána.
Jinak mají ale nové gumy zcela unikátní složení směsi a také nízký profil, na 20palcových kolech by tak dokonce mohlo, v porovnání s Hellcatem, dojít ke zlepšení komfortu. Hodně se zapracovalo na hmotnosti, celkově je tak auto o 97,5 kilogramu těžší. Byla by to bývala byla lepší hodnota, ale rozšířený bodykit s koly váží necelých 8 kilogramů. A víte, kde se nejvíce šetřilo? Uvnitř! V základu nejsou sedadlo spolujezdce ani zadní lavice, stát ale budou jen symbolický dolarový příplatek. Místo zadních sedadel pak může být ochranná klec, případně držák na helmy. Několik kilo ušetřily i menší, přesto účinnější brzdy.
Že je auto legalizovaným dragsterem dokazuje i volitelný režim Drag (dále režimy Street, Custom, Valet a Eco), jenž upraví nastavitelné odpružení a další komponenty pro co nejlepší odpich z místa. O jízdě po zadních už byla řeč. Kromě rozšířených blatníků má Demon také patrně největší nasávací otvor na kapotě. Jeho plocha je 291,6 cm2. Další vzduch přivádí k motoru otvory v nárazníku a především ve světlech. Zajímavostí je možnost chladit mezichladič kompresoru pomocí klimatizace. A když už je řeč o interiéru, ten bez sedaček dále nabízí jen to nejnutnější, jako třeba couvací kameru, TFT displej na přístrojovém štítu, dva reproduktory a dotykovou obrazovku. Na výběr bude ze 14 barev exteriéru.
Výroba Challengeru SRT Demon bude probíhat jen jeden modelový rok. Celkem vznikne 3300 aut – 3000 pro USA a 300 pro Kanadu. Výroba začne letos v létě, ceny zatím známé nejsou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.