Americké kladivo je zase nejlepší. Nepotřebuje elektromotor a ujede všem

AutoRoad.cz, 12. dubna 2017, 23:52 Google+

Vždycky jste toužili po dragsteru, ale chtěli jste i auto na normální použití? Pak jste tady správně! Dodge totiž na autosalon v New Yorku odhaluje Challenger SRT Demon, nejextrémnější auto jaké kdy vyrobil. A pojem legalizovaný dragster u něj není jen nadnesené.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bezkonkurenční start. Dodge Challenger SRT Demon používá ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake

Bezkonkurenční start. Dodge Challenger SRT Demon používá ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake | foto: Fiat Chrysler Automobiles

Sdílejte článek

Hellcat je už sám o sobě dost působivý motor v neméně působivém stejnojmenném autě. Přidejte si k tomu zvětšený objem kompresoru, dvě palivová čerpadla, úpravu plnícího tlaku, několik nových komponentů a červené pole otáček na hodnotě 6500 za minutu. A dostanete 6.2litrový osmiválec v útrobách Challengeru SRT Demon! V základu má jednotka 373 kW (507 k), použijte ale červený klíč a dostanete 613 kW (819 k) a 972 Nm. A když do nádrže natankujete palivo s oktanovým číslem 100 a vyšším, dostanete přístup k celé síle, tedy 626 kW (852 k) a 1044 Nm!

Poháněna jsou stále zadní kola, byť přes zesílený a řádně upravený osmistupňový automat Torqflite. Nejlepší starty ale stejně přinášejí ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake. Ten zablokuje přední kola a dovolí motoru vytočit se až na 2350 ot./min tak, aby mělo kupé dokonalý odpich. Ten je z 0 na 97 km/h obdivuhodný – 2,3 sekundy nemají ani hypersporty. Při zrychlení navíc auto vyprodukuje přetížení 1.8 G. Čtvrt míle trvá 9,65 sekundy při rychlosti 225 km/h. A pozor, při akceleraci se umí auto postavit i na zadní. V kufru navíc vozí hned dvě rezervy pro přední kola, které jsou výrazně užší než standardní pneumatiky. To aby ta podobnost k dragsterům byla dokonána.

img-responsive

Bezkonkurenční start. Dodge Challenger SRT Demon používá ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake | foto: Fiat Chrysler Automobiles

Jinak mají ale nové gumy zcela unikátní složení směsi a také nízký profil, na 20palcových kolech by tak dokonce mohlo, v porovnání s Hellcatem, dojít ke zlepšení komfortu. Hodně se zapracovalo na hmotnosti, celkově je tak auto o 97,5 kilogramu těžší. Byla by to bývala byla lepší hodnota, ale rozšířený bodykit s koly váží necelých 8 kilogramů. A víte, kde se nejvíce šetřilo? Uvnitř! V základu nejsou sedadlo spolujezdce ani zadní lavice, stát ale budou jen symbolický dolarový příplatek. Místo zadních sedadel pak může být ochranná klec, případně držák na helmy. Několik kilo ušetřily i menší, přesto účinnější brzdy.

Že je auto legalizovaným dragsterem dokazuje i volitelný režim Drag (dále režimy Street, Custom, Valet a Eco), jenž upraví nastavitelné odpružení a další komponenty pro co nejlepší odpich z místa. O jízdě po zadních už byla řeč. Kromě rozšířených blatníků má Demon také patrně největší nasávací otvor na kapotě. Jeho plocha je 291,6 cm2. Další vzduch přivádí k motoru otvory v nárazníku a především ve světlech. Zajímavostí je možnost chladit mezichladič kompresoru pomocí klimatizace. A když už je řeč o interiéru, ten bez sedaček dále nabízí jen to nejnutnější, jako třeba couvací kameru, TFT displej na přístrojovém štítu, dva reproduktory a dotykovou obrazovku. Na výběr bude ze 14 barev exteriéru.

Výroba Challengeru SRT Demon bude probíhat jen jeden modelový rok. Celkem vznikne 3300 aut – 3000 pro USA a 300 pro Kanadu. Výroba začne letos v létě, ceny zatím známé nejsou.

Vytisknout

Diskuze: Americké kladivo je zase nejlepší. Nepotřebuje elektromotor a ujede všem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

Ilustrační foto

Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

subaru brz

TEST Subaru BRZ – zábava na prvním místě

Model bZ4X je prvním vozem od Toyoty od počátku koncipovaným jako elektromobil s bateriovým pohonem

Toyota intenzivně pracuje na zcela nových bateriích pro elektromobily

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

reklama

Doporučujeme

Dodge Challenger SRT Demon

Brutální Dodge Challenger Demon na závodní trati. Tohle video vám vyrazí dech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když dálková světla víc škodí, než pomáhají

  2. Jak auta ztrácí hodnotu a jak starý vůz je nejlepší koupit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud