Vždycky jste toužili po dragsteru, ale chtěli jste i auto na normální použití? Pak jste tady správně! Dodge totiž na autosalon v New Yorku odhaluje Challenger SRT Demon, nejextrémnější auto jaké kdy vyrobil. A pojem legalizovaný dragster u něj není jen nadnesené.
Hellcat je už sám o sobě dost působivý motor v neméně působivém stejnojmenném autě. Přidejte si k tomu zvětšený objem kompresoru, dvě palivová čerpadla, úpravu plnícího tlaku, několik nových komponentů a červené pole otáček na hodnotě 6500 za minutu. A dostanete 6.2litrový osmiválec v útrobách Challengeru SRT Demon! V základu má jednotka 373 kW (507 k), použijte ale červený klíč a dostanete 613 kW (819 k) a 972 Nm. A když do nádrže natankujete palivo s oktanovým číslem 100 a vyšším, dostanete přístup k celé síle, tedy 626 kW (852 k) a 1044 Nm!
Poháněna jsou stále zadní kola, byť přes zesílený a řádně upravený osmistupňový automat Torqflite. Nejlepší starty ale stejně přinášejí ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake. Ten zablokuje přední kola a dovolí motoru vytočit se až na 2350 ot./min tak, aby mělo kupé dokonalý odpich. Ten je z 0 na 97 km/h obdivuhodný – 2,3 sekundy nemají ani hypersporty. Při zrychlení navíc auto vyprodukuje přetížení 1.8 G. Čtvrt míle trvá 9,65 sekundy při rychlosti 225 km/h. A pozor, při akceleraci se umí auto postavit i na zadní. V kufru navíc vozí hned dvě rezervy pro přední kola, které jsou výrazně užší než standardní pneumatiky. To aby ta podobnost k dragsterům byla dokonána.
Jinak mají ale nové gumy zcela unikátní složení směsi a také nízký profil, na 20palcových kolech by tak dokonce mohlo, v porovnání s Hellcatem, dojít ke zlepšení komfortu. Hodně se zapracovalo na hmotnosti, celkově je tak auto o 97,5 kilogramu těžší. Byla by to bývala byla lepší hodnota, ale rozšířený bodykit s koly váží necelých 8 kilogramů. A víte, kde se nejvíce šetřilo? Uvnitř! V základu nejsou sedadlo spolujezdce ani zadní lavice, stát ale budou jen symbolický dolarový příplatek. Místo zadních sedadel pak může být ochranná klec, případně držák na helmy. Několik kilo ušetřily i menší, přesto účinnější brzdy.
Že je auto legalizovaným dragsterem dokazuje i volitelný režim Drag (dále režimy Street, Custom, Valet a Eco), jenž upraví nastavitelné odpružení a další komponenty pro co nejlepší odpich z místa. O jízdě po zadních už byla řeč. Kromě rozšířených blatníků má Demon také patrně největší nasávací otvor na kapotě. Jeho plocha je 291,6 cm2. Další vzduch přivádí k motoru otvory v nárazníku a především ve světlech. Zajímavostí je možnost chladit mezichladič kompresoru pomocí klimatizace. A když už je řeč o interiéru, ten bez sedaček dále nabízí jen to nejnutnější, jako třeba couvací kameru, TFT displej na přístrojovém štítu, dva reproduktory a dotykovou obrazovku. Na výběr bude ze 14 barev exteriéru.
Výroba Challengeru SRT Demon bude probíhat jen jeden modelový rok. Celkem vznikne 3300 aut – 3000 pro USA a 300 pro Kanadu. Výroba začne letos v létě, ceny zatím známé nejsou.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.