Vždycky jste toužili po dragsteru, ale chtěli jste i auto na normální použití? Pak jste tady správně! Dodge totiž na autosalon v New Yorku odhaluje Challenger SRT Demon, nejextrémnější auto jaké kdy vyrobil. A pojem legalizovaný dragster u něj není jen nadnesené.
Hellcat je už sám o sobě dost působivý motor v neméně působivém stejnojmenném autě. Přidejte si k tomu zvětšený objem kompresoru, dvě palivová čerpadla, úpravu plnícího tlaku, několik nových komponentů a červené pole otáček na hodnotě 6500 za minutu. A dostanete 6.2litrový osmiválec v útrobách Challengeru SRT Demon! V základu má jednotka 373 kW (507 k), použijte ale červený klíč a dostanete 613 kW (819 k) a 972 Nm. A když do nádrže natankujete palivo s oktanovým číslem 100 a vyšším, dostanete přístup k celé síle, tedy 626 kW (852 k) a 1044 Nm!
Poháněna jsou stále zadní kola, byť přes zesílený a řádně upravený osmistupňový automat Torqflite. Nejlepší starty ale stejně přinášejí ultraširoké, téměř závodní pneumatiky Nitto ve spojení se systémem TransBrake. Ten zablokuje přední kola a dovolí motoru vytočit se až na 2350 ot./min tak, aby mělo kupé dokonalý odpich. Ten je z 0 na 97 km/h obdivuhodný – 2,3 sekundy nemají ani hypersporty. Při zrychlení navíc auto vyprodukuje přetížení 1.8 G. Čtvrt míle trvá 9,65 sekundy při rychlosti 225 km/h. A pozor, při akceleraci se umí auto postavit i na zadní. V kufru navíc vozí hned dvě rezervy pro přední kola, které jsou výrazně užší než standardní pneumatiky. To aby ta podobnost k dragsterům byla dokonána.
Jinak mají ale nové gumy zcela unikátní složení směsi a také nízký profil, na 20palcových kolech by tak dokonce mohlo, v porovnání s Hellcatem, dojít ke zlepšení komfortu. Hodně se zapracovalo na hmotnosti, celkově je tak auto o 97,5 kilogramu těžší. Byla by to bývala byla lepší hodnota, ale rozšířený bodykit s koly váží necelých 8 kilogramů. A víte, kde se nejvíce šetřilo? Uvnitř! V základu nejsou sedadlo spolujezdce ani zadní lavice, stát ale budou jen symbolický dolarový příplatek. Místo zadních sedadel pak může být ochranná klec, případně držák na helmy. Několik kilo ušetřily i menší, přesto účinnější brzdy.
Že je auto legalizovaným dragsterem dokazuje i volitelný režim Drag (dále režimy Street, Custom, Valet a Eco), jenž upraví nastavitelné odpružení a další komponenty pro co nejlepší odpich z místa. O jízdě po zadních už byla řeč. Kromě rozšířených blatníků má Demon také patrně největší nasávací otvor na kapotě. Jeho plocha je 291,6 cm2. Další vzduch přivádí k motoru otvory v nárazníku a především ve světlech. Zajímavostí je možnost chladit mezichladič kompresoru pomocí klimatizace. A když už je řeč o interiéru, ten bez sedaček dále nabízí jen to nejnutnější, jako třeba couvací kameru, TFT displej na přístrojovém štítu, dva reproduktory a dotykovou obrazovku. Na výběr bude ze 14 barev exteriéru.
Výroba Challengeru SRT Demon bude probíhat jen jeden modelový rok. Celkem vznikne 3300 aut – 3000 pro USA a 300 pro Kanadu. Výroba začne letos v létě, ceny zatím známé nejsou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?