Automobilka Škoda Auto vydala tiskovou zprávu, ve které informuje o novinkách kterých se dočkáme u modelů Škoda Rapid a Škoda Citigo pro modelový rok 2018.
V případě Rapidu se dočkáme poměrně velkých změn. Nově bude možné vybavit vůz bi-xenonovými světlomety s LED denním svícením a integrovanou funkcí směrových světel. Zadní světla budou zatmavená a v případě modelu Rapid Spaceback je možné je osadit LED technologií.
Základní výbava bude nově zahrnovat klimatizaci, rádio Blues, dálkové centrální zamykání a praktické doplňky v zavazadlovém prostoru. Uvnitř vozu se můžeme těšit na nové funkce konektivity jako jsou SmartLink+, Škoda One App a nesmí chybět ani služby Škoda Connect včetně Škoda Infotainment Online pro infotainmentový systém Amundsen.
Kromě rozšiřování nabídky základní a příplatkové výbavy chce automobilka Škoda nalákat nové zákazníky i na nižší ceny. U základní výbavy Active by mělo být cenové zvýhodnění až 39.500 Kč. U sportovně laděné varianty Monte Carlo můžeme očekávat zvýhodnění až 64.000 Kč pro variantu liftback a až 60.000 Kč u varianty Spaceback.
Dostupnější by se měly stát i pakety PLUS, které zahrnují např. tempomat, parkovací kameru, winter packet, atd.. Příjemnou novinkou je i zlevnění automatické dvouspojkové DSG převodovky. Za tu si nově připlatíte “jen“ 35.000 Kč.
V rámci modernizace byly základní modely Rapid a Rapid Spaceback osazeny litrovým přeplňovaným motorem TSI. Ten by měl být proti svému předchůdci 1,2 TSI lehčí, kultivovanější a úspornější.
Škoda CitigoNovinky se nevyhnuly ani nejmenšímu modelu značky Škoda. Nové tvary dostala kapota, maska chladiče a nárazníky. Přepracovány byly i mlhovky, které mohou být nově osazeny Corner funkcí. Uvnitř vozu se modernizace dočkal přístrojový panel.
Škoda Citigo je k dostání ve výbavě Active, Ambition a Style. K dispozici bude i varianta Monte Carlo a limitované edice Fresh. Pro řidiče toužící po ekologickém provozu je připraven model G-Tec s pohonem na zemní plyn.
I v případě Citigo došlo na cenová zvýhodnění. Ta však nejsou natolik výrazná jako v případě modelu Rapid.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.