Letošní autosalon v New Yorku zažije poměrně žhavou atmosféru. Představí se zde totiž krom jiného i Hennessey Exorcist.
V překladu Vymítač se bude snažit, aby co nejvíce zatopil pod kotlem dalšímu konkurentovi, kterým je Dodge Demon. Exorcist vychází z Chevroletu Camaro ZL1 a pod jeho kapotou pracuje motor LT4 V8, který disponuje výkonem 1000 koní a točivým momentem přes 1300 Nm. V sérii přitom motor disponuje "jen" 460 koňmi a točivým momentem 868 Nm
Nárůst výkonu zajistil větší kompresor s vylepšeným mezichladičem stačeného vzduchu, ostřejší vačky, přepracovaná hlava motoru a přeladěná řídicí jednotka. Vše pak podtrhují drag race pneumatiky Exorcist. A jaké jsou dynamické parametry? Tenhle pekelný stroj dá stovku za méně než 3 sekundy a úsek o délce 400 metrů zvládně z místa za 10 sekund.
Stranou nezůstal ani automat, který musí zvládnout obří porci točivého momentu. Ročně se vyrobí jen 100 kusů a v příplatcích se objevují prvky jako je hydraulický zvedák auta, závodní pneumatiky a také zesílená kardanová hřídel. Základem se vždy stane Chevrolet Camaro ZL1 a úprava vozu je podpořena dvouletou zárukou anebo ujetím 24 tisíc mil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.