Letošní autosalon v New Yorku zažije poměrně žhavou atmosféru. Představí se zde totiž krom jiného i Hennessey Exorcist.
V překladu Vymítač se bude snažit, aby co nejvíce zatopil pod kotlem dalšímu konkurentovi, kterým je Dodge Demon. Exorcist vychází z Chevroletu Camaro ZL1 a pod jeho kapotou pracuje motor LT4 V8, který disponuje výkonem 1000 koní a točivým momentem přes 1300 Nm. V sérii přitom motor disponuje "jen" 460 koňmi a točivým momentem 868 Nm
Nárůst výkonu zajistil větší kompresor s vylepšeným mezichladičem stačeného vzduchu, ostřejší vačky, přepracovaná hlava motoru a přeladěná řídicí jednotka. Vše pak podtrhují drag race pneumatiky Exorcist. A jaké jsou dynamické parametry? Tenhle pekelný stroj dá stovku za méně než 3 sekundy a úsek o délce 400 metrů zvládně z místa za 10 sekund.
Stranou nezůstal ani automat, který musí zvládnout obří porci točivého momentu. Ročně se vyrobí jen 100 kusů a v příplatcích se objevují prvky jako je hydraulický zvedák auta, závodní pneumatiky a také zesílená kardanová hřídel. Základem se vždy stane Chevrolet Camaro ZL1 a úprava vozu je podpořena dvouletou zárukou anebo ujetím 24 tisíc mil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?