Letošní autosalon v New Yorku zažije poměrně žhavou atmosféru. Představí se zde totiž krom jiného i Hennessey Exorcist.
V překladu Vymítač se bude snažit, aby co nejvíce zatopil pod kotlem dalšímu konkurentovi, kterým je Dodge Demon. Exorcist vychází z Chevroletu Camaro ZL1 a pod jeho kapotou pracuje motor LT4 V8, který disponuje výkonem 1000 koní a točivým momentem přes 1300 Nm. V sérii přitom motor disponuje "jen" 460 koňmi a točivým momentem 868 Nm
Nárůst výkonu zajistil větší kompresor s vylepšeným mezichladičem stačeného vzduchu, ostřejší vačky, přepracovaná hlava motoru a přeladěná řídicí jednotka. Vše pak podtrhují drag race pneumatiky Exorcist. A jaké jsou dynamické parametry? Tenhle pekelný stroj dá stovku za méně než 3 sekundy a úsek o délce 400 metrů zvládně z místa za 10 sekund.
Stranou nezůstal ani automat, který musí zvládnout obří porci točivého momentu. Ročně se vyrobí jen 100 kusů a v příplatcích se objevují prvky jako je hydraulický zvedák auta, závodní pneumatiky a také zesílená kardanová hřídel. Základem se vždy stane Chevrolet Camaro ZL1 a úprava vozu je podpořena dvouletou zárukou anebo ujetím 24 tisíc mil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.