Příští týden se nám na Mezinárodním autosalonu v New Yorku má představit nový Jeep Grand Cherokee Trackhawk, který podle dosavadních informací aspiruje na titul nejsilnější SUV všech dob.
Ačkoliv ještě nejsou všechny informace potvrzené, podle zdroje z Carscoops by nový Grand Cherokee Trackhawk měl dostat 6,2 litrový motor V8, který podává výkon 707 koní a již dříve byl použit ve vozech Dodge Challenger a Charger SRT Hellcat.
Jinými slovy, Grand Cherokee Trackhawk by se tak měl stát opravdovou bestií na čtyřech kolech. Jen pro zmínku, poslední ostrý model této značky, Grand Cherokee SRT, měl výkon 475 koní. Tohle stádo koní bylo ustájeno v motoru V8 o objemu 6,4 litrů, který však nebyl přeplňovaný.
Pokud vás zajímají čísla jako zrychlení, podle neznámého zdroje by mělo být tohle SUV schopné zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 3,5 vteřiny. Velice populární americkou disciplínu, závod na ¼ míle ( cca 402 metru ), by měl zvládnout za úctyhodných 11 vteřin. Pokud se tato čísla potvrdí, bude se tak tento vůz moci ve zrychlení poměřovat s ryze sportovními modely. Jak se ovšem bude při své vyšší váze a stavbě rvát se zatáčkami, to zůstává ve hvězdách.
Pokud si ovšem člověk uvědomí, že jde stále o velké a těžké SUV, kterým se pohodlně a bez problémů dostanete z bodu A do bodu B i s celou svou rodinou a zavazadly, nezbývá než před konstruktéry smeknout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.