Po letech strádání a nářků, že se na tuzemském trhu musíme spokojit jen s verzemi hatchback a tourer, k nám zavítal Civic v provedení sedan.
Model Civic má dlouholetou tradici, nyní se totiž setkáváme již s desátou generací tohoto velice úspěšného vozu. Jedná se o praktický kompaktní vůz, který se snaží působit sportovně, až agresivně.
Pomoci mu v tom má zejména jeho nízká silueta, ostře tvarovaná přední maska a tvary karoserie evokující pocit vysoké aerodynamičnosti.
Spolu s novým provedením karoserie se také představí nový čtyřválcový motor 1,5 VTEC TURBO. Ten by měl být schopen poskytnout řidiči výkon až 134 kW (182 hp) s udávanou spotřebou 5,7-5,8 l/100km. K autorizovaným dealerům značky Honda by se vůz měl dostat koncem tohoto měsíce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?