Současná druhá generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, takže nastal čas na změnu. BMW se chystá představit světu třetí generaci tohoto úspěšného hatchbaku ke konci roku 2018. Od roku 2019 by pak měl být dostupný na trzích.
Podle informací serveru Autoexpress bude třetí generace jedničkového BMW postavena na platformě UKL, stejně jako BMW X1 a vozy MINI. Využití této platformy přinese novým uživatelům výhody v podobě vyšší praktičnosti, prostornějšího interiéru a nižší váhy. Tyto výhody však byli vykoupeny za vysokou cenu. Nové modely totiž budou mít hnanou zadní nápravu už jen ve spojení s tou přední, pomocí systému X-Drive. Ano, to znamená, že nová BMW jedničkové řady budou v základním provedení předokolky, stejně jako vozy MINI.
Jestli si myslíte, že je to to nejhorší co se mohlo stát, tak se něčeho chyťte, protože tím to nekončí. Další smutnou novinkou bude absence úžasných šestiválcových motorů, které přinášejí vozům Mnichovské značky slávu, úctu a respekt již desítky let. Ty jsou totiž pro platformu UKL příliš velké. Už je tak celkem jasné, že příští ostrý hot-hatch s bavorským rodokmenem bude poháněn přeplňovaným čtyřválcem, a výkon bude rozdělován na všechny čtyři kola pomocí systému X-Drive. V takovém provedení by pak mohl konkurovat vozům jako VW Golf GTI či Ford Focus RS, které jsou také osazeny přeplňovanými čtyřválci a pohonem všech kol.
Pokud se ale na celou věc podíváme nezaujatým pohledem, lze kroky Bavorských inženýrů snadno ospravedlnit. Jedničková řada nikdy neměla ambice být vozem zaměřeným čistě na potěšení řidičovo. Je bráno spíš jako druhé auto do rodiny, nebo jako vstup do světa BMW. Takže ačkoliv si bude pár skalních příznivců trhat vlasy, dá se očekávat že na úspěšnosti tohoto modelu to skvrnu nezanechá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?