Současná druhá generace BMW řady 1 je na trhu již od roku 2011, takže nastal čas na změnu. BMW se chystá představit světu třetí generaci tohoto úspěšného hatchbaku ke konci roku 2018. Od roku 2019 by pak měl být dostupný na trzích.
Podle informací serveru Autoexpress bude třetí generace jedničkového BMW postavena na platformě UKL, stejně jako BMW X1 a vozy MINI. Využití této platformy přinese novým uživatelům výhody v podobě vyšší praktičnosti, prostornějšího interiéru a nižší váhy. Tyto výhody však byli vykoupeny za vysokou cenu. Nové modely totiž budou mít hnanou zadní nápravu už jen ve spojení s tou přední, pomocí systému X-Drive. Ano, to znamená, že nová BMW jedničkové řady budou v základním provedení předokolky, stejně jako vozy MINI.
Jestli si myslíte, že je to to nejhorší co se mohlo stát, tak se něčeho chyťte, protože tím to nekončí. Další smutnou novinkou bude absence úžasných šestiválcových motorů, které přinášejí vozům Mnichovské značky slávu, úctu a respekt již desítky let. Ty jsou totiž pro platformu UKL příliš velké. Už je tak celkem jasné, že příští ostrý hot-hatch s bavorským rodokmenem bude poháněn přeplňovaným čtyřválcem, a výkon bude rozdělován na všechny čtyři kola pomocí systému X-Drive. V takovém provedení by pak mohl konkurovat vozům jako VW Golf GTI či Ford Focus RS, které jsou také osazeny přeplňovanými čtyřválci a pohonem všech kol.
Pokud se ale na celou věc podíváme nezaujatým pohledem, lze kroky Bavorských inženýrů snadno ospravedlnit. Jedničková řada nikdy neměla ambice být vozem zaměřeným čistě na potěšení řidičovo. Je bráno spíš jako druhé auto do rodiny, nebo jako vstup do světa BMW. Takže ačkoliv si bude pár skalních příznivců trhat vlasy, dá se očekávat že na úspěšnosti tohoto modelu to skvrnu nezanechá.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.