Modely značky Škoda tak pokračují ve svém vítězném tažení, neboť se jedná o zisk již desáté a jedenácté ceny Red Dot od roku 2006. „Jsme na tato ocenění velice hrdí,“ říká Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve Škoda Auto. „Hledáme krásu v jednoduchosti a snažíme se skloubit funkčnost a estetiku. Naše linie jsou čisté, ostré a inspirované tradicí výroby českého křišťálu. Říkáme tomu krystalický design.
Tyto prvky se nachází jak v exteriéru, tak i v interiéru, což činí naše modely jedinečnými,“ dodává Neuhold. Prvky krystalického designu jsou u nového modelu Škoda Kodiaq a modernizovaného modelu Octavia vidět například ve struktuře světlometů. Inspirací pro tento sofistikovaný design je tradiční umění českých sklářů.
K úspěchu v anketě pomohlo jistě i to, že oba modely bodují mimořádnou nabídkou prostoru, inovativními řešeními konektivity a celou řadou asistenčních systémů, které bývají nabízeny ve vozech vyšších tříd. Aby mohly být produkty vyznamenány touto renomovanou cenou za design, musí vynikat v kritériích jako např. stupeň inovace, kvalita designu, funkčnost a ohleduplnost k životnímu prostředí.
Naživo a v místě konání akce diskutuje a posuzuje nezávislá porota ,Red Dot Award' každý jednotlivý návrh. Cena ,Red Dot' je celosvětově považována za etalon kvalitního produktového designu a letošní ročník je již 62. v pořadí. Ročně se v soutěži uchází o ceny přibližně 5 000 účastníků, kteří letos pocházeli z 54 zemí. Ocenění se tak řadí k těm nejznámějším v oblasti designu na světě.
Přibližně 40členná porota se skládá z nezávislých výtvarníků, profesorů designu a odborných novinářů. Vitríny s oceněními nyní v Mladé Boleslavi zdobí jedenáct renomovaných cen Ret Dot Award.