Hned dva modely Octavia Combi a Kodiaq si na základě rozhodnutí mezinárodní poroty odborníků odnášejí designové ceny 'Red Dot Award'.
Modely značky Škoda tak pokračují ve svém vítězném tažení, neboť se jedná o zisk již desáté a jedenácté ceny Red Dot od roku 2006. „Jsme na tato ocenění velice hrdí,“ říká Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve Škoda Auto. „Hledáme krásu v jednoduchosti a snažíme se skloubit funkčnost a estetiku. Naše linie jsou čisté, ostré a inspirované tradicí výroby českého křišťálu. Říkáme tomu krystalický design.
Tyto prvky se nachází jak v exteriéru, tak i v interiéru, což činí naše modely jedinečnými,“ dodává Neuhold. Prvky krystalického designu jsou u nového modelu Škoda Kodiaq a modernizovaného modelu Octavia vidět například ve struktuře světlometů. Inspirací pro tento sofistikovaný design je tradiční umění českých sklářů.
K úspěchu v anketě pomohlo jistě i to, že oba modely bodují mimořádnou nabídkou prostoru, inovativními řešeními konektivity a celou řadou asistenčních systémů, které bývají nabízeny ve vozech vyšších tříd. Aby mohly být produkty vyznamenány touto renomovanou cenou za design, musí vynikat v kritériích jako např. stupeň inovace, kvalita designu, funkčnost a ohleduplnost k životnímu prostředí.
Naživo a v místě konání akce diskutuje a posuzuje nezávislá porota ,Red Dot Award' každý jednotlivý návrh. Cena ,Red Dot' je celosvětově považována za etalon kvalitního produktového designu a letošní ročník je již 62. v pořadí. Ročně se v soutěži uchází o ceny přibližně 5 000 účastníků, kteří letos pocházeli z 54 zemí. Ocenění se tak řadí k těm nejznámějším v oblasti designu na světě.
Přibližně 40členná porota se skládá z nezávislých výtvarníků, profesorů designu a odborných novinářů. Vitríny s oceněními nyní v Mladé Boleslavi zdobí jedenáct renomovaných cen Ret Dot Award.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?