Hned dva modely Octavia Combi a Kodiaq si na základě rozhodnutí mezinárodní poroty odborníků odnášejí designové ceny 'Red Dot Award'.
Modely značky Škoda tak pokračují ve svém vítězném tažení, neboť se jedná o zisk již desáté a jedenácté ceny Red Dot od roku 2006. „Jsme na tato ocenění velice hrdí,“ říká Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve Škoda Auto. „Hledáme krásu v jednoduchosti a snažíme se skloubit funkčnost a estetiku. Naše linie jsou čisté, ostré a inspirované tradicí výroby českého křišťálu. Říkáme tomu krystalický design.
Tyto prvky se nachází jak v exteriéru, tak i v interiéru, což činí naše modely jedinečnými,“ dodává Neuhold. Prvky krystalického designu jsou u nového modelu Škoda Kodiaq a modernizovaného modelu Octavia vidět například ve struktuře světlometů. Inspirací pro tento sofistikovaný design je tradiční umění českých sklářů.
K úspěchu v anketě pomohlo jistě i to, že oba modely bodují mimořádnou nabídkou prostoru, inovativními řešeními konektivity a celou řadou asistenčních systémů, které bývají nabízeny ve vozech vyšších tříd. Aby mohly být produkty vyznamenány touto renomovanou cenou za design, musí vynikat v kritériích jako např. stupeň inovace, kvalita designu, funkčnost a ohleduplnost k životnímu prostředí.
Naživo a v místě konání akce diskutuje a posuzuje nezávislá porota ,Red Dot Award' každý jednotlivý návrh. Cena ,Red Dot' je celosvětově považována za etalon kvalitního produktového designu a letošní ročník je již 62. v pořadí. Ročně se v soutěži uchází o ceny přibližně 5 000 účastníků, kteří letos pocházeli z 54 zemí. Ocenění se tak řadí k těm nejznámějším v oblasti designu na světě.
Přibližně 40členná porota se skládá z nezávislých výtvarníků, profesorů designu a odborných novinářů. Vitríny s oceněními nyní v Mladé Boleslavi zdobí jedenáct renomovaných cen Ret Dot Award.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?