Už i Seat bude mít ve své nabídce sportovní SUV. Na Atecu Cupra ale zatím nedošlo. Místo mu „předehřívá“ provedení FR, které svou červenou barvou až nápadně připomíná Kodiaq Sportline. A ačkoliv je o dost menší, technika příliš odlišná není.
Ibiza, Leon a nyní Ateca. Co má tato trojice společného? Na samém vrcholu výbavového žebříčku bude výběr ze dvou verzí – luxusnější XCellence a sportovnější FR. Druhá jmenovaná je přitom pro kompaktní SUV novinkou. Odlišuje už z podstaty věci především dynamickým stylem s jiným nárazníky, nástavci prahů či 19palcovými koly. Přepracována byla rovněž maska chladiče, nárazníky a podběhy jsou v barvě karosérie a nechybí ani loga FR. Mimo sportovní úpravy zmiňme LED mlhovky.
Při nástupu dovnitř zaujmou prahy s logy FR. Stejné nabízí i kožený multifunkční volant sportovního střihu s červeným prošíváním. To dále najdeme na voliči převodovky a anatomických sedačkách, které mají potah z Alcantary. Volitelné je kožené čalounění, naopak standardem jsou hliníkové pedály. Z dalších verzí španělského SUV pak FR přebírá multimediální i bezpečnostní výbavu.
Technicky nejzajímavější položkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 k), které známe již z útrob Škody Kodiaq. Ateca FR pak přidává i celou další škálu motorů TSI a TDI s výkonem od 110 kW (150 k). Kombinovány mohou být jednotky s manuálem i DSG, respektive pohonem předních i všech kol. Volitelné jsou adaptivní tlumiče a dynamické řízení. Premiéru si novinka odbude na domácím autosalonu v Barceloně.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?