Už i Seat bude mít ve své nabídce sportovní SUV. Na Atecu Cupra ale zatím nedošlo. Místo mu „předehřívá“ provedení FR, které svou červenou barvou až nápadně připomíná Kodiaq Sportline. A ačkoliv je o dost menší, technika příliš odlišná není.
Ibiza, Leon a nyní Ateca. Co má tato trojice společného? Na samém vrcholu výbavového žebříčku bude výběr ze dvou verzí – luxusnější XCellence a sportovnější FR. Druhá jmenovaná je přitom pro kompaktní SUV novinkou. Odlišuje už z podstaty věci především dynamickým stylem s jiným nárazníky, nástavci prahů či 19palcovými koly. Přepracována byla rovněž maska chladiče, nárazníky a podběhy jsou v barvě karosérie a nechybí ani loga FR. Mimo sportovní úpravy zmiňme LED mlhovky.
Při nástupu dovnitř zaujmou prahy s logy FR. Stejné nabízí i kožený multifunkční volant sportovního střihu s červeným prošíváním. To dále najdeme na voliči převodovky a anatomických sedačkách, které mají potah z Alcantary. Volitelné je kožené čalounění, naopak standardem jsou hliníkové pedály. Z dalších verzí španělského SUV pak FR přebírá multimediální i bezpečnostní výbavu.
Technicky nejzajímavější položkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 k), které známe již z útrob Škody Kodiaq. Ateca FR pak přidává i celou další škálu motorů TSI a TDI s výkonem od 110 kW (150 k). Kombinovány mohou být jednotky s manuálem i DSG, respektive pohonem předních i všech kol. Volitelné jsou adaptivní tlumiče a dynamické řízení. Premiéru si novinka odbude na domácím autosalonu v Barceloně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?