Už i Seat bude mít ve své nabídce sportovní SUV. Na Atecu Cupra ale zatím nedošlo. Místo mu „předehřívá“ provedení FR, které svou červenou barvou až nápadně připomíná Kodiaq Sportline. A ačkoliv je o dost menší, technika příliš odlišná není.
Ibiza, Leon a nyní Ateca. Co má tato trojice společného? Na samém vrcholu výbavového žebříčku bude výběr ze dvou verzí – luxusnější XCellence a sportovnější FR. Druhá jmenovaná je přitom pro kompaktní SUV novinkou. Odlišuje už z podstaty věci především dynamickým stylem s jiným nárazníky, nástavci prahů či 19palcovými koly. Přepracována byla rovněž maska chladiče, nárazníky a podběhy jsou v barvě karosérie a nechybí ani loga FR. Mimo sportovní úpravy zmiňme LED mlhovky.
Při nástupu dovnitř zaujmou prahy s logy FR. Stejné nabízí i kožený multifunkční volant sportovního střihu s červeným prošíváním. To dále najdeme na voliči převodovky a anatomických sedačkách, které mají potah z Alcantary. Volitelné je kožené čalounění, naopak standardem jsou hliníkové pedály. Z dalších verzí španělského SUV pak FR přebírá multimediální i bezpečnostní výbavu.
Technicky nejzajímavější položkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 k), které známe již z útrob Škody Kodiaq. Ateca FR pak přidává i celou další škálu motorů TSI a TDI s výkonem od 110 kW (150 k). Kombinovány mohou být jednotky s manuálem i DSG, respektive pohonem předních i všech kol. Volitelné jsou adaptivní tlumiče a dynamické řízení. Premiéru si novinka odbude na domácím autosalonu v Barceloně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.