Už i Seat bude mít ve své nabídce sportovní SUV. Na Atecu Cupra ale zatím nedošlo. Místo mu „předehřívá“ provedení FR, které svou červenou barvou až nápadně připomíná Kodiaq Sportline. A ačkoliv je o dost menší, technika příliš odlišná není.
Ibiza, Leon a nyní Ateca. Co má tato trojice společného? Na samém vrcholu výbavového žebříčku bude výběr ze dvou verzí – luxusnější XCellence a sportovnější FR. Druhá jmenovaná je přitom pro kompaktní SUV novinkou. Odlišuje už z podstaty věci především dynamickým stylem s jiným nárazníky, nástavci prahů či 19palcovými koly. Přepracována byla rovněž maska chladiče, nárazníky a podběhy jsou v barvě karosérie a nechybí ani loga FR. Mimo sportovní úpravy zmiňme LED mlhovky.
Při nástupu dovnitř zaujmou prahy s logy FR. Stejné nabízí i kožený multifunkční volant sportovního střihu s červeným prošíváním. To dále najdeme na voliči převodovky a anatomických sedačkách, které mají potah z Alcantary. Volitelné je kožené čalounění, naopak standardem jsou hliníkové pedály. Z dalších verzí španělského SUV pak FR přebírá multimediální i bezpečnostní výbavu.
Technicky nejzajímavější položkou je dvoulitrové TDI o výkonu 140 kW (190 k), které známe již z útrob Škody Kodiaq. Ateca FR pak přidává i celou další škálu motorů TSI a TDI s výkonem od 110 kW (150 k). Kombinovány mohou být jednotky s manuálem i DSG, respektive pohonem předních i všech kol. Volitelné jsou adaptivní tlumiče a dynamické řízení. Premiéru si novinka odbude na domácím autosalonu v Barceloně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?