Přesně deset let staré je tohle červené Ferrari F430 patřící ještě nedávno aktuálnímu americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi. Nedávná aukce vozu ovšem vynesla obří sumu peněz.
Výsledná cena za italský sportovní vůz vyskočila na 270 tisíc, což je v přepočtu 6,8 miliónu Kč. Cena auta byla vysoká z důvodu "slavného" majitele. Kdyby totiž F430 vlastnil obyčejný smrtelník, dle aukční síně by se neprodalo za víc jak 4 miliony.
Samozřejmě záleží na stavu a počtu najetých kilometrů, a právě tyhle dva atributy byly předností prodávaného kousku.Podle dostupných informací jej Trump vlastnil čtyři roky a pro své čistě osobní účely najel necelé čtyři tisíce kilometrů. "Donald Trump je pravděpodobně jediný americký prezident, který kdy vlastnil superauto" řeklo samotné vedení aukční síně.
A jen pro připomenutí. Italské Ferrari F430 se tehdy ukázalo v roce 2004 na pařížském autosalonu, přičemž pod kapotou mělo ve standardu zážehový osmiválec s objemem 4,3 litru, výkonem 490 koní a točivým momentem 465 Nm při 5 250 ot/min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.