První zmínka o navrácení Land Roveru Discovery do těžkého terénu proběhla už v roce 2015. Divize SVO (special vehicle operations) dostala za úkol připravit verzi, která má za úkol vrátit tento model zpět na velmi špatné cesty.
Další informace o vývoji celého projektu byly nedostupné, až do letošní Ženevy. Šéf SVO John Edwards řekl: „Nemohu říct, jak přesně bude Discovery SVX vypadat, ale představuji si něco mezi vozidlem na Paříž Dakar a Camel Trohpy. Takový vůz chystáme vyrobit." Discovery SVX by měl být tedy nástupcem legendárního Defenderu.
Podrobností o SVX tedy stále moc není, ať už se bavíme o vzhledu, výbavě, konkrétních datech či samotném označení vozidla. Tipnout si můžeme akorát uvedení na trh na přelomu roku 2017 a 2018. Podobat by se mohl verzi Project Hero, která je určena pro Rakouský Červený kříž, jako moderní zásahové vozidlo rychlé reakce.
Očekávat můžeme masivní bodykit, robustní terénní pneumatiky, přepracovaný podvozek a bohatou výbavu, jako naviják, přídavné světla apod. Vůz bude zřejmě poháněn motorem TDV6 – 3.0 V6 turbodiesel o výkonu 190 kW (600 Nm), který bude v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.