První zmínka o navrácení Land Roveru Discovery do těžkého terénu proběhla už v roce 2015. Divize SVO (special vehicle operations) dostala za úkol připravit verzi, která má za úkol vrátit tento model zpět na velmi špatné cesty.
Další informace o vývoji celého projektu byly nedostupné, až do letošní Ženevy. Šéf SVO John Edwards řekl: „Nemohu říct, jak přesně bude Discovery SVX vypadat, ale představuji si něco mezi vozidlem na Paříž Dakar a Camel Trohpy. Takový vůz chystáme vyrobit." Discovery SVX by měl být tedy nástupcem legendárního Defenderu.
Podrobností o SVX tedy stále moc není, ať už se bavíme o vzhledu, výbavě, konkrétních datech či samotném označení vozidla. Tipnout si můžeme akorát uvedení na trh na přelomu roku 2017 a 2018. Podobat by se mohl verzi Project Hero, která je určena pro Rakouský Červený kříž, jako moderní zásahové vozidlo rychlé reakce.
Očekávat můžeme masivní bodykit, robustní terénní pneumatiky, přepracovaný podvozek a bohatou výbavu, jako naviják, přídavné světla apod. Vůz bude zřejmě poháněn motorem TDV6 – 3.0 V6 turbodiesel o výkonu 190 kW (600 Nm), který bude v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?