První zmínka o navrácení Land Roveru Discovery do těžkého terénu proběhla už v roce 2015. Divize SVO (special vehicle operations) dostala za úkol připravit verzi, která má za úkol vrátit tento model zpět na velmi špatné cesty.
Další informace o vývoji celého projektu byly nedostupné, až do letošní Ženevy. Šéf SVO John Edwards řekl: „Nemohu říct, jak přesně bude Discovery SVX vypadat, ale představuji si něco mezi vozidlem na Paříž Dakar a Camel Trohpy. Takový vůz chystáme vyrobit." Discovery SVX by měl být tedy nástupcem legendárního Defenderu.
Podrobností o SVX tedy stále moc není, ať už se bavíme o vzhledu, výbavě, konkrétních datech či samotném označení vozidla. Tipnout si můžeme akorát uvedení na trh na přelomu roku 2017 a 2018. Podobat by se mohl verzi Project Hero, která je určena pro Rakouský Červený kříž, jako moderní zásahové vozidlo rychlé reakce.
Očekávat můžeme masivní bodykit, robustní terénní pneumatiky, přepracovaný podvozek a bohatou výbavu, jako naviják, přídavné světla apod. Vůz bude zřejmě poháněn motorem TDV6 – 3.0 V6 turbodiesel o výkonu 190 kW (600 Nm), který bude v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.