Nissan se chystá ve Spojených státech amerických poprvé představit poslední model GT-R Track Edition. Stát by se tak mělo na dubnové New York Auto Show.
Limitovaná edice Track Edition Nissan GT-R je třetím modelem z řady upravených GT-R, a doplňuje tak verze GT-R Premium a GT-R Nismo. Tvoří tak střed mezi prémiovou verzí GT-R, která je doplněná o prvky z verze Nismo, s cílem poskytovat vyšší výkon a hravost než standardní GT-R. Přičemž cena modelu Track Edition začíná na 3,2 mil., zatímco cena vrcholné verze Nismo startuje na pěti milionech korun.
Všechny modely GT-R 2017 pohání šestiválec o objemu 3,8 L se dvěma turbodmychadly o výkonu 419 kW (570 PS) s výjimkou verze Nismo, kde je výkon motoru vytažen až na 441 kW (600 PS). Co ale verze Track Edition nabízí? V ceně jsou 20“ kovaná kola a nastavení podvozku NISMO, které zlepšuje ovládání vozu na okruhu a poskytuje příjemnější zpětnou vazbu.
Dále se NISMO pustilo do úpravy tuhosti karoserie lepením spojů, výměnou stabilizátorů, tužším uchycením nábojů kol a nové části předního zavěšení. Tyto změny vedou ke zlepšení ovládání vozu na okruhu a větší stabilitě ve vysokých rychlostech a v zatáčkách. Bez úprav nezůstal ani interiér, který poskytuje karbonová přední sedadla, designový volant s hlavicí řadicí páky a dalšími karbonovými doplňky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?