Nissan se chystá ve Spojených státech amerických poprvé představit poslední model GT-R Track Edition. Stát by se tak mělo na dubnové New York Auto Show.
Limitovaná edice Track Edition Nissan GT-R je třetím modelem z řady upravených GT-R, a doplňuje tak verze GT-R Premium a GT-R Nismo. Tvoří tak střed mezi prémiovou verzí GT-R, která je doplněná o prvky z verze Nismo, s cílem poskytovat vyšší výkon a hravost než standardní GT-R. Přičemž cena modelu Track Edition začíná na 3,2 mil., zatímco cena vrcholné verze Nismo startuje na pěti milionech korun.
Všechny modely GT-R 2017 pohání šestiválec o objemu 3,8 L se dvěma turbodmychadly o výkonu 419 kW (570 PS) s výjimkou verze Nismo, kde je výkon motoru vytažen až na 441 kW (600 PS). Co ale verze Track Edition nabízí? V ceně jsou 20“ kovaná kola a nastavení podvozku NISMO, které zlepšuje ovládání vozu na okruhu a poskytuje příjemnější zpětnou vazbu.
Dále se NISMO pustilo do úpravy tuhosti karoserie lepením spojů, výměnou stabilizátorů, tužším uchycením nábojů kol a nové části předního zavěšení. Tyto změny vedou ke zlepšení ovládání vozu na okruhu a větší stabilitě ve vysokých rychlostech a v zatáčkách. Bez úprav nezůstal ani interiér, který poskytuje karbonová přední sedadla, designový volant s hlavicí řadicí páky a dalšími karbonovými doplňky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?