Dnešní sportovní automobily mají nejrůznější elektronické berličky. Mezi ty méně pochopitelné se řadí takzvaný driftovací režim. Ve zkratce se jedná o pomocníka, který za řidiče odvede většinu práce ve chvíli, kdy chce mít efektní průjezd zatáčkou dveřmi napřed. Audi se ale rozhodlo vystavit driftovacímu režimu stopku.
Má ho Focus RS, nabízí ho některé Mercedesy-AMG a objevuje se dokonce i ve Ferrari. Speciální driftovací režim nemá za úkol udělat z vás lepšího řidiče, ale pouze většího frajera. Tam, kde u starších automobilů musíte pečlivě pilovat přidávání plynu, brzdění nebo točení volantem, stačí dnes prostě zmáčknout tlačítko, korigovat volant a stát na plynovém pedálu. Elektronika udělá „drift“ za vás. Audi se ale toto směřování vůbec nelíbí.
V rozhovoru pro australský Motoring to prozradil vedoucí vývoje Stephan Reil. „Nemám ho rád (driftovací režim). Nevidím pro něj důvod. Nevidíme smysl v tom, jen sedět a pálit zadní pneumatiky. Není to rychlé,“ uvedl. Reil zároveň dodal, že specifický režim pro snadné driftování tak nedostane žádný sportovní model Audi.
„Můžete si zadriftovat sami. Stačí podržet tři sekundy tlačítko ESP a ono se vypne. Pak už nebude elektronika do řízení vůbec zasahovat, i kdyby auto bylo naprosto mimo vaši kontrolu. To je to, co jste po něm požadoval,“ řekl Reil. Vzhledem k tomu, že automobilky použití této elektronické berličky obhajují především z bezpečnostních důvodů, je tento pohled velice zajímavý. Jednoho by také mohlo napadnout, že jde o další z pomalých kroků k autonomnímu řízení, protože i tehdy se budou chtít lidé uvnitř auta jízdou bavit. Jestli dojde ještě k masovějšímu rozšíření efektních průjezdů dveřmi napřed díky elektronice ukáže až čas. My doufáme, že opět zvítězí řidičské schopnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.