Driftování stiskem jediného tlačítka? Je to blbost, říká Audi

AutoRoad.cz, 26. března 2017, 06:00 Google+

Dnešní sportovní automobily mají nejrůznější elektronické berličky. Mezi ty méně pochopitelné se řadí takzvaný driftovací režim. Ve zkratce se jedná o pomocníka, který za řidiče odvede většinu práce ve chvíli, kdy chce mít efektní průjezd zatáčkou dveřmi napřed. Audi se ale rozhodlo vystavit driftovacímu režimu stopku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi

Audi | foto: www.autoroad.cz

Sdílejte článek

Má ho Focus RS, nabízí ho některé Mercedesy-AMG a objevuje se dokonce i ve Ferrari. Speciální driftovací režim nemá za úkol udělat z vás lepšího řidiče, ale pouze většího frajera. Tam, kde u starších automobilů musíte pečlivě pilovat přidávání plynu, brzdění nebo točení volantem, stačí dnes prostě zmáčknout tlačítko, korigovat volant a stát na plynovém pedálu. Elektronika udělá „drift“ za vás. Audi se ale toto směřování vůbec nelíbí.

V rozhovoru pro australský Motoring to prozradil vedoucí vývoje Stephan Reil. „Nemám ho rád (driftovací režim). Nevidím pro něj důvod. Nevidíme smysl v tom, jen sedět a pálit zadní pneumatiky. Není to rychlé,“ uvedl. Reil zároveň dodal, že specifický režim pro snadné driftování tak nedostane žádný sportovní model Audi.

„Můžete si zadriftovat sami. Stačí podržet tři sekundy tlačítko ESP a ono se vypne. Pak už nebude elektronika do řízení vůbec zasahovat, i kdyby auto bylo naprosto mimo vaši kontrolu. To je to, co jste po něm požadoval,“ řekl Reil. Vzhledem k tomu, že automobilky použití této elektronické berličky obhajují především z bezpečnostních důvodů, je tento pohled velice zajímavý. Jednoho by také mohlo napadnout, že jde o další z pomalých kroků k autonomnímu řízení, protože i tehdy se budou chtít lidé uvnitř auta jízdou bavit. Jestli dojde ještě k masovějšímu rozšíření efektních průjezdů dveřmi napřed díky elektronice ukáže až čas. My doufáme, že opět zvítězí řidičské schopnosti.

Vytisknout

Diskuze: Driftování stiskem jediného tlačítka? Je to blbost, říká Audi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Autocurling z Ruska

VIDEO: Tohle je možné jen v Rusku! Scéna jako z Top Gearu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud