Fanoušci vysokovýkonných vozů se čtyřmi kruhy mohou již objednávat nové modely Audi S4 Limuzína a Audi S4 Avant, které snoubí mimořádnou jízdní dynamiku s decentním designem, rozsáhlou výbavou a vysokou úrovní praktičnosti.
Nové Audi S4 má pod kapotou nový vidlicový šestiválec 3.0 TFSI s přeplňováním turbodmychadlem, vyladěný na nejvyšší výkon 260 kW (354 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a klasický „sprint“ z 0 na 100 km/h zvládne za pouhých 4,7 sekundy (S4 Limuzína), resp. 4,9 sekundy (S4 Avant). Oba sportovní modely navzdory vysokému výkonu spotřebují v průměru 7,3 litru benzinu na 100 km (S4 Limuzína), resp. 7,5 l/100 km (S4 Avant).
„Audi S4 navazuje na tradici S modelů a nastavuje laťku v segmentu sportovně laděných prémiových vozů střední třídy, v porovnání s předchůdcem je o 75 kilogramů lehčí a o 15 kW (21 k) výkonnější,“ říká Tomáš Velek, ředitel divize Audi společnosti Porsche Česká republika. „Nové Audi S4 má všechny předpoklady získat srdce fanoušků sportovní jízdy, kteří zároveň preferují univerzální využití vozu v podobě velkorysého vnitřního prostoru, komfortu i bezpečnosti v každodenním provozu i na dlouhých cestách. Samozřejmostí jsou také naše nejnovější funkce v oblastech konektivity a asistenčních systémů z vyšších tříd, které jsou dostupné v celé modelové řadě A4.“
Vrcholné postavení nových modelů Audi S4 v rámci řady A4 potvrzuje rozsáhlá sériová výbava, která zahrnuje mimo jiné 18“ kola z lehké slitiny s 5 dvojitými rameny v hvězdicovém designu, sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantary a kůže, přední světlomety LED, zadní světlomety LED s dynamickými ukazateli směru, ozdobné obložení z broušeného hliníku, sportovní multifunkční volant obšitý kůží, asistenční systém Audi pre sense city a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Sériově dodávaný sportovní podvozek S, který má o 23 mm nižší světlou výšku než Audi A4, lze na přání nahradit sportovním podvozkem S s adaptivními tlumiči CDC. Na ještě vyšší úroveň posune jízdní vlastnosti na přání dodávaný sportovní diferenciál zadní nápravy.
Stejně jako na všechny modely Audi prodávané na českém trhu se i na nové modely Audi S4 Limuzína a Audi S4 Avant vztahuje prodloužená záruka výrobce na 4 roky/120 000 km. Základní cena pro Českou republiku byla stanovena na 1 599 900 Kč za verzi S4 Limuzína, resp. na 1 650 900 Kč za S4 Avant. Nové modely Audi S4 a S4 Avant lze již objednávat, první vozy budou předány zákazníkům v průběhu jara 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.