Fanoušci vysokovýkonných vozů se čtyřmi kruhy mohou již objednávat nové modely Audi S4 Limuzína a Audi S4 Avant, které snoubí mimořádnou jízdní dynamiku s decentním designem, rozsáhlou výbavou a vysokou úrovní praktičnosti.
Nové Audi S4 má pod kapotou nový vidlicový šestiválec 3.0 TFSI s přeplňováním turbodmychadlem, vyladěný na nejvyšší výkon 260 kW (354 k) a maximální točivý moment 500 N.m. Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a klasický „sprint“ z 0 na 100 km/h zvládne za pouhých 4,7 sekundy (S4 Limuzína), resp. 4,9 sekundy (S4 Avant). Oba sportovní modely navzdory vysokému výkonu spotřebují v průměru 7,3 litru benzinu na 100 km (S4 Limuzína), resp. 7,5 l/100 km (S4 Avant).
„Audi S4 navazuje na tradici S modelů a nastavuje laťku v segmentu sportovně laděných prémiových vozů střední třídy, v porovnání s předchůdcem je o 75 kilogramů lehčí a o 15 kW (21 k) výkonnější,“ říká Tomáš Velek, ředitel divize Audi společnosti Porsche Česká republika. „Nové Audi S4 má všechny předpoklady získat srdce fanoušků sportovní jízdy, kteří zároveň preferují univerzální využití vozu v podobě velkorysého vnitřního prostoru, komfortu i bezpečnosti v každodenním provozu i na dlouhých cestách. Samozřejmostí jsou také naše nejnovější funkce v oblastech konektivity a asistenčních systémů z vyšších tříd, které jsou dostupné v celé modelové řadě A4.“
Vrcholné postavení nových modelů Audi S4 v rámci řady A4 potvrzuje rozsáhlá sériová výbava, která zahrnuje mimo jiné 18“ kola z lehké slitiny s 5 dvojitými rameny v hvězdicovém designu, sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantary a kůže, přední světlomety LED, zadní světlomety LED s dynamickými ukazateli směru, ozdobné obložení z broušeného hliníku, sportovní multifunkční volant obšitý kůží, asistenční systém Audi pre sense city a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Sériově dodávaný sportovní podvozek S, který má o 23 mm nižší světlou výšku než Audi A4, lze na přání nahradit sportovním podvozkem S s adaptivními tlumiči CDC. Na ještě vyšší úroveň posune jízdní vlastnosti na přání dodávaný sportovní diferenciál zadní nápravy.
Stejně jako na všechny modely Audi prodávané na českém trhu se i na nové modely Audi S4 Limuzína a Audi S4 Avant vztahuje prodloužená záruka výrobce na 4 roky/120 000 km. Základní cena pro Českou republiku byla stanovena na 1 599 900 Kč za verzi S4 Limuzína, resp. na 1 650 900 Kč za S4 Avant. Nové modely Audi S4 a S4 Avant lze již objednávat, první vozy budou předány zákazníkům v průběhu jara 2017.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?