Nedávno představený McLaren 720S způsobil na ženevském autosalonu poprask. Jeho lehká váha a výkon přes 700 koní ale není finálním počinem značky.
Do budoucna totiž přijde verze LongTail, což znamená, že váha 1 283 kg a výkon 710 koní budou ještě o něco vylepšeny. S informací přichází britský magazín Car and Driver a podle všeho se výrobce inspiruje u závodní varianty slavného modelu F1. Ten v 90. letech ukořistil titul nejrychlejšího produkčního vozu na světě a až Bugatti Veyron ho sesadilo z trůnu.
Zkratka LT se ale u McLarenu neobjevuje poprvé. Mohli jsme jí vidět již u modelu 675 LT, který vycházel z verze 650S. Ten přinesl značce velký úspěch a podle šéfa automobilky Mika Flewitta se každý kdo zná zkratku LT musí dopředu těšit.
Novinka má být nasazena proti Lamborghini Huracán Performante a novinka se pochlubí především přepracovanou aerodynamikou, okruhovějším nastavením podvozku a v sázce je samozřejmě jistá váhová úspora. O nárůstu výkonu se ale zatím jen spekuluje.
McLaren 720 LT ale nejspíše nebude posledním, kdo dostane originální "tuningový" set. Dalším v řadě má být McLaren 570S, u nějž by dle šéfa značky měla lehčí a rychlejší varianta velký smysl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?