Hybridní Kia Niro ukořistila v úterý 14. března na slavnostním gala večeru 23. ročníku prestižní ankety Auto roku 2017 v České republice titul Ekologické auto roku.
Cílem této speciální kategorie, ve které o vítězi rozhoduje odborná veřejnost, je vyzdvihnout modely nejšetrnější k životnímu prostředí. Hodnotí se přitom modely nominované v anketě a varianty, které jsou v době ankety již v oficiální české distribuci. Hybridní crossover Niro zvítězil v konkurenci dalších pěti modelů, kde nechyběli ani zástupci prémiových značek.
„Kategorie Ekologické auto roku je pro nás velmi důležitá a je nám proto ctí, že jsme v ní zvítězili právě s modelem Niro, s jehož pomocí se chceme stát v kategorii hybridních vozů jednou z dominantních značek na českém trhu. Ocenění je pro nás velmi důležitým okamžikem, který přichází v době, kdy plánujeme rozšířit na českém trhu svoji nabídku alternativních pohonů," říká Arnošt Barna, pověřený generální ředitel KIA MOTORS CZECH, který za společnost tuto prestižní cenu převzal. Kia podle Arnošta Barny uvede v průběhu třetího čtvrtletí 2017 Plug-in variantu modelu Niro a Plug-in variantu modelu vlajkové lodi Optima v provedení kombi.
Od zahájení prodejů ve 3. čtvrtletí 2016 se v Evropě prodalo přes 13 tisíc vozů Kia Niro. Tento model přitom umožní značce Kia naplnit rostoucí poptávku po vozech s alternativním pohonem a zároveň pomůže značce také splnit její globální cíl snížit do roku 2020 průměrnou flotilovou spotřebu paliva o 25 % oproti úrovni roku 2014. Prodeje vozů s hybridním pohonem se v Evropě za posledních pět let více než zdvojnásobily a v roce 2020 by se zde mělo podle současných odhadů prodat až 700 tisíc hybridních vozů ročně. V České republice se od listopadu 2016 do února 2017 prodalo celkem 61 vozů Kia Niro. Automobilka přitom plánuje prodat v roce 2017 na českém trhu 300 vozů tohoto modelu.
Úspěch v kategorii Ekologické auto roku 2017 přitom není jediným oceněním, kterým se Kia Niro může za krátkou dobu několika měsíců pochlubit. Model Niro, který spojuje praktické výhody a vizuální atraktivitu kompaktního crossoveru s elegantním vzhledem, získal již v únoru ocenění za produktový design v prestižní soutěži IF Design Awards. V prosinci roku 2016 se přitom model Niro zapsal také do Guinnessovy knihy rekordů jako nejúspornější hybridní vůz všech dob, když dokázal přejet Spojené státy americké s reálnou spotřebou 3,7 l/100 km.
Oficiálně uváděná spotřeba modelu Niro je přitom o desetinu litru vyšší a činí 3,8 l/100 km mimo město a 3,9 litru ve městě. Díky tomu Niro vykazuje velmi nízkou hodnotu emisí CO₂ na úrovni pouhých 88 g/km. To znamená, že Niro šetří ve velké míře peněženku svého majitele, ale je také velmi ohleduplné k životnímu prostředí, což podporuje fakt, že splňuje i ekologickou normu EURO 6.
K mimořádně nízké spotřebě přispívá fakt, že Kia Niro HEV je navržená od počátku jako čistě hybridní model. Kia Niro tak byla vyvinuta na zcela nové platformě určené pro nasazení specifické sady ekologicky zaměřených technologií a hnacích ústrojí příští generace. Zážehová jednotka Kia s objemem 1,6 litru 'Kappa' GDI – s výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 147 Nm – spolupracuje v hybridním ústrojí speciálně vyvinutém pro model Niro s elektromotorem o výkonu 32 kW a lithium-iontovým polymerovým akumulátorem o kapacitě 1,56 kWh.
Díky speciální hybridní platformě, na které je Kia Niro postavena, se také může pochlubit v rámci své kategorie nezvykle velkým zavazadelníkem o objemu 427 litrů, který lze sklopením sedaček zvětšit až na 1425 litrů. Jako jeden z mála hybridů Kia Niro také dokazuje, že obstojí i v náročných podmínkách – za automobil lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 1,3 tuny, což není u hybridních vozů zdaleka běžné.
„Segment hybridních vozů má podle nás v nejbližších letech nejvyšší potenciál růstu. Zákazníkům nabízí dynamické vozy s nízkou spotřebou, které však dosud poněkud trpěly tím, že byly na hybridní vozy přestavovány z modelů vyvinutých pro čistě spalovací motory. Niro je úspěšné právě díky tomu, že jde od počátku o čistokrevný hybrid," dodává Arnošt Barna.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.