Společnost RUF přichází s reinkarnací slavného modelu CTR Yellow Bird. Ten ukázala v Ženevě a každý návštěvník se zde může pokochat žlutým sporťákem s karbonovým monokokem.
RUF Automobile vlastně patří k těm nejslavnějším úpravcům vozů značky Porsche a stejně jako Alpina (upravující vozy BMW) má status výrobce automobilů. V Ženevě tak vlastně stojí již v pořadí čtvrtá generace CTR, jenž odkazuje na slavný superrychlý a lehký model Yellow Bird.
Hlavní předností vozu je karbonový monokok, který jak se dalo asi čekat, odkazuje na Porsche 911 Turbo. Podle výrobce tahle silniční střela váží okolo 1200 kg, což je vážně málo. Pod kapotou CTR pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec s objemem 3,6 litru s výkonem 710 koní při 6750 ot./min a točivým momentem 880 Nm při 2750 ot/min.
Výkon jde na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Mnohem zajímavější je ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, což nemá daleko k nejrychlejším supersportům planety. Z 0 na 200 km/h se pak novodobý "žlutý pták" dostane za devět sekund. Maximální rychlost činí 360 km/h.
V základu najdeme 19palcová kola s centrální maticí, která jsou nazuta do pneumatik o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu. O bezpečné zastavení vozu s posádkou se postarají karbon-keramické kotouče o průměru 380 mm vpředu a 250 mm vzadu.
Výroba nového RUF CTR bude probíhat v německém Pfaffenhausenu a hlavně v příštím roce. A pro zajímavost, vyrobí se jen třicet kusů, přičemž každý s cenou blížící se milionu eur.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?