Společnost RUF přichází s reinkarnací slavného modelu CTR Yellow Bird. Ten ukázala v Ženevě a každý návštěvník se zde může pokochat žlutým sporťákem s karbonovým monokokem.
RUF Automobile vlastně patří k těm nejslavnějším úpravcům vozů značky Porsche a stejně jako Alpina (upravující vozy BMW) má status výrobce automobilů. V Ženevě tak vlastně stojí již v pořadí čtvrtá generace CTR, jenž odkazuje na slavný superrychlý a lehký model Yellow Bird.
Hlavní předností vozu je karbonový monokok, který jak se dalo asi čekat, odkazuje na Porsche 911 Turbo. Podle výrobce tahle silniční střela váží okolo 1200 kg, což je vážně málo. Pod kapotou CTR pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec s objemem 3,6 litru s výkonem 710 koní při 6750 ot./min a točivým momentem 880 Nm při 2750 ot/min.
Výkon jde na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Mnohem zajímavější je ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, což nemá daleko k nejrychlejším supersportům planety. Z 0 na 200 km/h se pak novodobý "žlutý pták" dostane za devět sekund. Maximální rychlost činí 360 km/h.
V základu najdeme 19palcová kola s centrální maticí, která jsou nazuta do pneumatik o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu. O bezpečné zastavení vozu s posádkou se postarají karbon-keramické kotouče o průměru 380 mm vpředu a 250 mm vzadu.
Výroba nového RUF CTR bude probíhat v německém Pfaffenhausenu a hlavně v příštím roce. A pro zajímavost, vyrobí se jen třicet kusů, přičemž každý s cenou blížící se milionu eur.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.