Společnost RUF přichází s reinkarnací slavného modelu CTR Yellow Bird. Ten ukázala v Ženevě a každý návštěvník se zde může pokochat žlutým sporťákem s karbonovým monokokem.
RUF Automobile vlastně patří k těm nejslavnějším úpravcům vozů značky Porsche a stejně jako Alpina (upravující vozy BMW) má status výrobce automobilů. V Ženevě tak vlastně stojí již v pořadí čtvrtá generace CTR, jenž odkazuje na slavný superrychlý a lehký model Yellow Bird.
Hlavní předností vozu je karbonový monokok, který jak se dalo asi čekat, odkazuje na Porsche 911 Turbo. Podle výrobce tahle silniční střela váží okolo 1200 kg, což je vážně málo. Pod kapotou CTR pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec s objemem 3,6 litru s výkonem 710 koní při 6750 ot./min a točivým momentem 880 Nm při 2750 ot/min.
Výkon jde na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Mnohem zajímavější je ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, což nemá daleko k nejrychlejším supersportům planety. Z 0 na 200 km/h se pak novodobý "žlutý pták" dostane za devět sekund. Maximální rychlost činí 360 km/h.
V základu najdeme 19palcová kola s centrální maticí, která jsou nazuta do pneumatik o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu. O bezpečné zastavení vozu s posádkou se postarají karbon-keramické kotouče o průměru 380 mm vpředu a 250 mm vzadu.
Výroba nového RUF CTR bude probíhat v německém Pfaffenhausenu a hlavně v příštím roce. A pro zajímavost, vyrobí se jen třicet kusů, přičemž každý s cenou blížící se milionu eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.