Společnost RUF přichází s reinkarnací slavného modelu CTR Yellow Bird. Ten ukázala v Ženevě a každý návštěvník se zde může pokochat žlutým sporťákem s karbonovým monokokem.
RUF Automobile vlastně patří k těm nejslavnějším úpravcům vozů značky Porsche a stejně jako Alpina (upravující vozy BMW) má status výrobce automobilů. V Ženevě tak vlastně stojí již v pořadí čtvrtá generace CTR, jenž odkazuje na slavný superrychlý a lehký model Yellow Bird.
Hlavní předností vozu je karbonový monokok, který jak se dalo asi čekat, odkazuje na Porsche 911 Turbo. Podle výrobce tahle silniční střela váží okolo 1200 kg, což je vážně málo. Pod kapotou CTR pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec s objemem 3,6 litru s výkonem 710 koní při 6750 ot./min a točivým momentem 880 Nm při 2750 ot/min.
Výkon jde na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Mnohem zajímavější je ale zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, což nemá daleko k nejrychlejším supersportům planety. Z 0 na 200 km/h se pak novodobý "žlutý pták" dostane za devět sekund. Maximální rychlost činí 360 km/h.
V základu najdeme 19palcová kola s centrální maticí, která jsou nazuta do pneumatik o rozměru 245/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu. O bezpečné zastavení vozu s posádkou se postarají karbon-keramické kotouče o průměru 380 mm vpředu a 250 mm vzadu.
Výroba nového RUF CTR bude probíhat v německém Pfaffenhausenu a hlavně v příštím roce. A pro zajímavost, vyrobí se jen třicet kusů, přičemž každý s cenou blížící se milionu eur.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?