Hatchback schopnější než SUV. Přichází nové Subaru XV

ar6, 7. března 2017, 19:14 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Subaru Impreza v Čechách dlouhou dobu nekoupíte. Pokud se ovšem pozorně podíváte do nabídky, dva modely z něj vycházející tam přesto najdete. Jedná se o sportovní WRX STI a crossover XV. Druhý jmenovaný nyní přichází ve třetí generaci, která má základ v páté generaci kompaktního modelu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru XV přichází v nové generaci.

Subaru XV přichází v nové generaci. | foto: Subaru

Sdílejte článek

Páté vydání Subaru Impreza sedí na úplně nové globální platformě japonské automobilky, proto se není co divit, že stejný základ sdílí také XV. To je, hodně polopaticky řečeno, zvednutým pětidveřovým hatchbackem s plasty kolem karosérie. Ono přizvednutí je docela markantní, XV má totiž světlou výšku 220 milimetrů. Naproti tomu plastové obložení je poměrně decentní, když zasahuje do obou nárazníku, blatníků a mírně i do prahů dveří. Vedle toho má XV nová přední světla s grafikou, připomínající „orlí oči“, střešní ližiny nebo úzká zadní světla. Paletu exteriérových barev rozšířily odstíny šedá Cool Khaki a oranžová Sunshine.

Do kabiny nás Subaru prostřednictvím oficiálních snímků nepustilo, najdeme tam ale oranžové prošívání nebo osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Klasickou páku ruční brzdy však nahradilo tlačítko. Mnohem důležitější je tak podvozek s vektorováním točivého momentu, lepším převodem řízení i tužším odpružením. Použitím nové platformy zároveň stoupla celková torzní tuhost XV až o 70 procent. Pod kapotou se objevuje dvoulitrový Boxer o výkonu 115 kW (156 k) s točivým momentem 196 Nm v kombinaci s pohonem všech kol Symmetrical AWD (ten má režim X-Mode pro lepší jízdní vlastnosti na kluzkých površích) a automatem Lineartornic s možností manuálního řazení sedmi virtuálních stupňů.

O bezpečnost 4465 milimetrů dlouhého, 1800 milimetrů širokého a 1615 milimetrů vysokého Subaru s rozvorem 2665 milimetrů se stará balíček EyeSight. Ten obsahuje například přednárazový systém, adaptivní tempomat nebo udržování v jízdním pruhu. Upraveno bylo přepínání mezi dálkovými a potkávacími světlomety, nechybí ani natáčení předních světlometů v závislosti na natočení kol. XV dále umí hlídat dopravu za vozidlem i detekovat objekty v mrtvém úhlu. Pasivní bezpečnost vylepšila konstrukce s novou strukturou rámu, který absorbuje o 40 procent více energie než doposud. Bližší detaily o výbavě a cenách budou k dispozici ve chvíli, kdy nové XV vstoupí na trh. Například v Japonsku se tak stane už zítra.

Vytisknout

Diskuze: Hatchback schopnější než SUV. Přichází nové Subaru XV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alpine A110 je zpátky, v útrobách vozí turbo a dvouspojkový automat.

Alpine A110 je zpátky! A rovnou si brousí zuby na Porsche nebo Alfu Romeo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud