Subaru Impreza v Čechách dlouhou dobu nekoupíte. Pokud se ovšem pozorně podíváte do nabídky, dva modely z něj vycházející tam přesto najdete. Jedná se o sportovní WRX STI a crossover XV. Druhý jmenovaný nyní přichází ve třetí generaci, která má základ v páté generaci kompaktního modelu.
Páté vydání Subaru Impreza sedí na úplně nové globální platformě japonské automobilky, proto se není co divit, že stejný základ sdílí také XV. To je, hodně polopaticky řečeno, zvednutým pětidveřovým hatchbackem s plasty kolem karosérie. Ono přizvednutí je docela markantní, XV má totiž světlou výšku 220 milimetrů. Naproti tomu plastové obložení je poměrně decentní, když zasahuje do obou nárazníku, blatníků a mírně i do prahů dveří. Vedle toho má XV nová přední světla s grafikou, připomínající „orlí oči“, střešní ližiny nebo úzká zadní světla. Paletu exteriérových barev rozšířily odstíny šedá Cool Khaki a oranžová Sunshine.
Do kabiny nás Subaru prostřednictvím oficiálních snímků nepustilo, najdeme tam ale oranžové prošívání nebo osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Klasickou páku ruční brzdy však nahradilo tlačítko. Mnohem důležitější je tak podvozek s vektorováním točivého momentu, lepším převodem řízení i tužším odpružením. Použitím nové platformy zároveň stoupla celková torzní tuhost XV až o 70 procent. Pod kapotou se objevuje dvoulitrový Boxer o výkonu 115 kW (156 k) s točivým momentem 196 Nm v kombinaci s pohonem všech kol Symmetrical AWD (ten má režim X-Mode pro lepší jízdní vlastnosti na kluzkých površích) a automatem Lineartornic s možností manuálního řazení sedmi virtuálních stupňů.
O bezpečnost 4465 milimetrů dlouhého, 1800 milimetrů širokého a 1615 milimetrů vysokého Subaru s rozvorem 2665 milimetrů se stará balíček EyeSight. Ten obsahuje například přednárazový systém, adaptivní tempomat nebo udržování v jízdním pruhu. Upraveno bylo přepínání mezi dálkovými a potkávacími světlomety, nechybí ani natáčení předních světlometů v závislosti na natočení kol. XV dále umí hlídat dopravu za vozidlem i detekovat objekty v mrtvém úhlu. Pasivní bezpečnost vylepšila konstrukce s novou strukturou rámu, který absorbuje o 40 procent více energie než doposud. Bližší detaily o výbavě a cenách budou k dispozici ve chvíli, kdy nové XV vstoupí na trh. Například v Japonsku se tak stane už zítra.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.