Hatchback schopnější než SUV. Přichází nové Subaru XV

Subaru XV přichází v nové generaci.
Subaru XV přichází v nové generaci., foto: Subaru
ar6 7. března 2017 19:14
Sdílej:

Subaru Impreza v Čechách dlouhou dobu nekoupíte. Pokud se ovšem pozorně podíváte do nabídky, dva modely z něj vycházející tam přesto najdete. Jedná se o sportovní WRX STI a crossover XV. Druhý jmenovaný nyní přichází ve třetí generaci, která má základ v páté generaci kompaktního modelu.

Páté vydání Subaru Impreza sedí na úplně nové globální platformě japonské automobilky, proto se není co divit, že stejný základ sdílí také XV. To je, hodně polopaticky řečeno, zvednutým pětidveřovým hatchbackem s plasty kolem karosérie. Ono přizvednutí je docela markantní, XV má totiž světlou výšku 220 milimetrů. Naproti tomu plastové obložení je poměrně decentní, když zasahuje do obou nárazníku, blatníků a mírně i do prahů dveří. Vedle toho má XV nová přední světla s grafikou, připomínající „orlí oči“, střešní ližiny nebo úzká zadní světla. Paletu exteriérových barev rozšířily odstíny šedá Cool Khaki a oranžová Sunshine.

Do kabiny nás Subaru prostřednictvím oficiálních snímků nepustilo, najdeme tam ale oranžové prošívání nebo osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Klasickou páku ruční brzdy však nahradilo tlačítko. Mnohem důležitější je tak podvozek s vektorováním točivého momentu, lepším převodem řízení i tužším odpružením. Použitím nové platformy zároveň stoupla celková torzní tuhost XV až o 70 procent. Pod kapotou se objevuje dvoulitrový Boxer o výkonu 115 kW (156 k) s točivým momentem 196 Nm v kombinaci s pohonem všech kol Symmetrical AWD (ten má režim X-Mode pro lepší jízdní vlastnosti na kluzkých površích) a automatem Lineartornic s možností manuálního řazení sedmi virtuálních stupňů.

O bezpečnost 4465 milimetrů dlouhého, 1800 milimetrů širokého a 1615 milimetrů vysokého Subaru s rozvorem 2665 milimetrů se stará balíček EyeSight. Ten obsahuje například přednárazový systém, adaptivní tempomat nebo udržování v jízdním pruhu. Upraveno bylo přepínání mezi dálkovými a potkávacími světlomety, nechybí ani natáčení předních světlometů v závislosti na natočení kol. XV dále umí hlídat dopravu za vozidlem i detekovat objekty v mrtvém úhlu. Pasivní bezpečnost vylepšila konstrukce s novou strukturou rámu, který absorbuje o 40 procent více energie než doposud. Bližší detaily o výbavě a cenách budou k dispozici ve chvíli, kdy nové XV vstoupí na trh. Například v Japonsku se tak stane už zítra.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?