Fiat se vyčerpal a nové modely nechává konkurenci. Čím hodlá zaujmout?

ar6, 1. března 2017, 22:31 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Loňský ženevský autosalon byl pro Fiat přelomový. Vedle kompletní řady Tipo na něm poprvé ukázal také nádhernou 124 Spider. A protože obě řady nyní Italové úspěšně uvádějí na jednotlivé evropské trhy, žádnou výraznou novinku letos do Švýcarska nevezou. Prázdný stánek ale také neuvidíte.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 500C Sessantesimo oslavuje šedesátiny vozu.

Fiat 500C Sessantesimo oslavuje šedesátiny vozu. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Píše se 4. červenec 1957 a v Itálii poprvé odhalují prcka se jménem Nuova 500. Fiat si tehdy možná neuvědomil, jaký kult představuje a že bude silnice, pravda po delší pauze, brázdit ještě za šedesát let. „Pětikilo“ tu s námi ale je a v Ženevě se na počest tohoto výročí představí v limitované sérii Sessantesimo. To poznáte na první pohled – k dispozici bude totiž jen jako kabriolet, navíc v unikátní dvoubarevné kombinaci zvané Dolcevite s bílou karosérií a slonovinovou kapotou a sloupky. Nechybí spousta chromovaných detailů, 16palcová litá kola, retro loga Fiatu nebo emblémy, kombinující označení modelu s číslovkou 60.

Uvnitř už je to větší moderna, ačkoliv se červená vinylová palubní deska spolu s koženými sedadly ve slonovinovém odstínu a úžasnými červenými koberečky snaží říct opak. Ve výbavě nicméně nechybí sedmipalcový displej infotainmentu Uconnect Radio Live se satelitní navigací, USB portem a připojením Aux-In, sedmipalcový TFT displej v kapličce přístrojů, automatická klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo zadní parkovací senzory. Volitelně je možné sáhnout po rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo audiu Beats. Motorová paleta obsahuje 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k), 1.2 o výkonu 50 kW (69 k) a 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k). Vyrobeno bude jen 560 automobilů, které půjde objednávat od 9. března. Prodej začne stylově 4. července.

img-responsive

Vyrobeno bude jen 560 kusů. | foto: Fiat

Zajímavou novinku představují modely v řadě S-Design. Zatím jsou tři, SUV 500X a pětidveřový hatchback nebo kombi Tipo, přičemž jejich základním cílem je zvednout trochu estetické vnímání obou automobilů. Tipo tak má kupříkladu masku, zrcátka a okolí mlhovek v klavírním laku, bi-xenonové světlomety, 18palcová litá kola, kliky v barvě karosérie nebo zatmavená okna. Na výběr bude pět laků karosérie – šedá Metropoli, černá Cinema, červená Amore, bílá Gelato a šedá Colosseo. Uvnitř je polokožené čalounění, prošívání dvojitým stehem, detaily v klavírní černi a palubní deska s dekorem v šedém odstínu Technical. Pod kapotou se objeví 1.4 T-Jet, 1.4 T-Jet LPG, 1.6 E-Torq nebo 1.6 MultiJet.

500X S-Design bude dostupná v provedení City Look i Off-Road, změny jsou v zásadě stejné jako u Tipa. To znamená například exkluzivní zelený matný odstín Alpi, prvky v leštěné oceli, 18palcová litá kola, xenonová přední světla a zatmavené zadní reflektory. Zvolit půjde třeba i dvoubarevný lak. Uvnitř čekají například nová sedadla se specifickým potahem. Motorová paleta bude určitě obsahovat 1.4 MultiJet s dvouspojkovým automatem, další motory se dozvíme na začátku prodejů v červnu.

Řady modelů Cross rozšíří nově pickup Fullback s dvojitou kabinou a délkou 5,28 metru. Zajímavé jsou především stylistické detaily v podobě matně černých zrcátek, klik dveří, obložení podběhů a masky chladiče, stříbrného ochranného plátu motoru, černě lakované ložné plochy a především rámu na ní. Specifický vzhled mají také černá 17palcová litá kola. Ve výbavě dále nebudou chybět bi-xenonová světla, mlhovky nebo LEDky pro denní svícení. Uvnitř dostal Fullback Cross kožené čalounění, infotainment Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavováním pro řidiče nebo kompletní bezpečnostní výbavu, zahrnující i tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a asistent pro jízdu s přívěsem. Pod kapotou je 2.4litrový turbodiesel o výkonu 133 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Nechybí uzamykatelný středový diferenciál Torsen a uzávěrka zadního diferenciálu.

Vytisknout

Diskuze: Fiat se vyčerpal a nové modely nechává konkurenci. Čím hodlá zaujmout?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Ford Ka+ v nárazových testech Euro NCAP.

Ford je neskutečně špatný, Fiat však zklame ještě víc. V čem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  3. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud