Loňský ženevský autosalon byl pro Fiat přelomový. Vedle kompletní řady Tipo na něm poprvé ukázal také nádhernou 124 Spider. A protože obě řady nyní Italové úspěšně uvádějí na jednotlivé evropské trhy, žádnou výraznou novinku letos do Švýcarska nevezou. Prázdný stánek ale také neuvidíte.
Píše se 4. červenec 1957 a v Itálii poprvé odhalují prcka se jménem Nuova 500. Fiat si tehdy možná neuvědomil, jaký kult představuje a že bude silnice, pravda po delší pauze, brázdit ještě za šedesát let. „Pětikilo“ tu s námi ale je a v Ženevě se na počest tohoto výročí představí v limitované sérii Sessantesimo. To poznáte na první pohled – k dispozici bude totiž jen jako kabriolet, navíc v unikátní dvoubarevné kombinaci zvané Dolcevite s bílou karosérií a slonovinovou kapotou a sloupky. Nechybí spousta chromovaných detailů, 16palcová litá kola, retro loga Fiatu nebo emblémy, kombinující označení modelu s číslovkou 60.
Uvnitř už je to větší moderna, ačkoliv se červená vinylová palubní deska spolu s koženými sedadly ve slonovinovém odstínu a úžasnými červenými koberečky snaží říct opak. Ve výbavě nicméně nechybí sedmipalcový displej infotainmentu Uconnect Radio Live se satelitní navigací, USB portem a připojením Aux-In, sedmipalcový TFT displej v kapličce přístrojů, automatická klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo zadní parkovací senzory. Volitelně je možné sáhnout po rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo audiu Beats. Motorová paleta obsahuje 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k), 1.2 o výkonu 50 kW (69 k) a 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k). Vyrobeno bude jen 560 automobilů, které půjde objednávat od 9. března. Prodej začne stylově 4. července.
Zajímavou novinku představují modely v řadě S-Design. Zatím jsou tři, SUV 500X a pětidveřový hatchback nebo kombi Tipo, přičemž jejich základním cílem je zvednout trochu estetické vnímání obou automobilů. Tipo tak má kupříkladu masku, zrcátka a okolí mlhovek v klavírním laku, bi-xenonové světlomety, 18palcová litá kola, kliky v barvě karosérie nebo zatmavená okna. Na výběr bude pět laků karosérie – šedá Metropoli, černá Cinema, červená Amore, bílá Gelato a šedá Colosseo. Uvnitř je polokožené čalounění, prošívání dvojitým stehem, detaily v klavírní černi a palubní deska s dekorem v šedém odstínu Technical. Pod kapotou se objeví 1.4 T-Jet, 1.4 T-Jet LPG, 1.6 E-Torq nebo 1.6 MultiJet.
500X S-Design bude dostupná v provedení City Look i Off-Road, změny jsou v zásadě stejné jako u Tipa. To znamená například exkluzivní zelený matný odstín Alpi, prvky v leštěné oceli, 18palcová litá kola, xenonová přední světla a zatmavené zadní reflektory. Zvolit půjde třeba i dvoubarevný lak. Uvnitř čekají například nová sedadla se specifickým potahem. Motorová paleta bude určitě obsahovat 1.4 MultiJet s dvouspojkovým automatem, další motory se dozvíme na začátku prodejů v červnu.
Řady modelů Cross rozšíří nově pickup Fullback s dvojitou kabinou a délkou 5,28 metru. Zajímavé jsou především stylistické detaily v podobě matně černých zrcátek, klik dveří, obložení podběhů a masky chladiče, stříbrného ochranného plátu motoru, černě lakované ložné plochy a především rámu na ní. Specifický vzhled mají také černá 17palcová litá kola. Ve výbavě dále nebudou chybět bi-xenonová světla, mlhovky nebo LEDky pro denní svícení. Uvnitř dostal Fullback Cross kožené čalounění, infotainment Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavováním pro řidiče nebo kompletní bezpečnostní výbavu, zahrnující i tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a asistent pro jízdu s přívěsem. Pod kapotou je 2.4litrový turbodiesel o výkonu 133 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Nechybí uzamykatelný středový diferenciál Torsen a uzávěrka zadního diferenciálu.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?