Loňský ženevský autosalon byl pro Fiat přelomový. Vedle kompletní řady Tipo na něm poprvé ukázal také nádhernou 124 Spider. A protože obě řady nyní Italové úspěšně uvádějí na jednotlivé evropské trhy, žádnou výraznou novinku letos do Švýcarska nevezou. Prázdný stánek ale také neuvidíte.
Píše se 4. červenec 1957 a v Itálii poprvé odhalují prcka se jménem Nuova 500. Fiat si tehdy možná neuvědomil, jaký kult představuje a že bude silnice, pravda po delší pauze, brázdit ještě za šedesát let. „Pětikilo“ tu s námi ale je a v Ženevě se na počest tohoto výročí představí v limitované sérii Sessantesimo. To poznáte na první pohled – k dispozici bude totiž jen jako kabriolet, navíc v unikátní dvoubarevné kombinaci zvané Dolcevite s bílou karosérií a slonovinovou kapotou a sloupky. Nechybí spousta chromovaných detailů, 16palcová litá kola, retro loga Fiatu nebo emblémy, kombinující označení modelu s číslovkou 60.
Uvnitř už je to větší moderna, ačkoliv se červená vinylová palubní deska spolu s koženými sedadly ve slonovinovém odstínu a úžasnými červenými koberečky snaží říct opak. Ve výbavě nicméně nechybí sedmipalcový displej infotainmentu Uconnect Radio Live se satelitní navigací, USB portem a připojením Aux-In, sedmipalcový TFT displej v kapličce přístrojů, automatická klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo zadní parkovací senzory. Volitelně je možné sáhnout po rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo audiu Beats. Motorová paleta obsahuje 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k), 1.2 o výkonu 50 kW (69 k) a 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k). Vyrobeno bude jen 560 automobilů, které půjde objednávat od 9. března. Prodej začne stylově 4. července.
Zajímavou novinku představují modely v řadě S-Design. Zatím jsou tři, SUV 500X a pětidveřový hatchback nebo kombi Tipo, přičemž jejich základním cílem je zvednout trochu estetické vnímání obou automobilů. Tipo tak má kupříkladu masku, zrcátka a okolí mlhovek v klavírním laku, bi-xenonové světlomety, 18palcová litá kola, kliky v barvě karosérie nebo zatmavená okna. Na výběr bude pět laků karosérie – šedá Metropoli, černá Cinema, červená Amore, bílá Gelato a šedá Colosseo. Uvnitř je polokožené čalounění, prošívání dvojitým stehem, detaily v klavírní černi a palubní deska s dekorem v šedém odstínu Technical. Pod kapotou se objeví 1.4 T-Jet, 1.4 T-Jet LPG, 1.6 E-Torq nebo 1.6 MultiJet.
500X S-Design bude dostupná v provedení City Look i Off-Road, změny jsou v zásadě stejné jako u Tipa. To znamená například exkluzivní zelený matný odstín Alpi, prvky v leštěné oceli, 18palcová litá kola, xenonová přední světla a zatmavené zadní reflektory. Zvolit půjde třeba i dvoubarevný lak. Uvnitř čekají například nová sedadla se specifickým potahem. Motorová paleta bude určitě obsahovat 1.4 MultiJet s dvouspojkovým automatem, další motory se dozvíme na začátku prodejů v červnu.
Řady modelů Cross rozšíří nově pickup Fullback s dvojitou kabinou a délkou 5,28 metru. Zajímavé jsou především stylistické detaily v podobě matně černých zrcátek, klik dveří, obložení podběhů a masky chladiče, stříbrného ochranného plátu motoru, černě lakované ložné plochy a především rámu na ní. Specifický vzhled mají také černá 17palcová litá kola. Ve výbavě dále nebudou chybět bi-xenonová světla, mlhovky nebo LEDky pro denní svícení. Uvnitř dostal Fullback Cross kožené čalounění, infotainment Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavováním pro řidiče nebo kompletní bezpečnostní výbavu, zahrnující i tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a asistent pro jízdu s přívěsem. Pod kapotou je 2.4litrový turbodiesel o výkonu 133 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Nechybí uzamykatelný středový diferenciál Torsen a uzávěrka zadního diferenciálu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?