Fiat se vyčerpal a nové modely nechává konkurenci. Čím hodlá zaujmout?

Fiat 500C Sessantesimo
Fiat 500C Sessantesimo, foto: Fiat
ar6 1. března 2017 22:31
Sdílej:

Loňský ženevský autosalon byl pro Fiat přelomový. Vedle kompletní řady Tipo na něm poprvé ukázal také nádhernou 124 Spider. A protože obě řady nyní Italové úspěšně uvádějí na jednotlivé evropské trhy, žádnou výraznou novinku letos do Švýcarska nevezou. Prázdný stánek ale také neuvidíte.

Píše se 4. červenec 1957 a v Itálii poprvé odhalují prcka se jménem Nuova 500. Fiat si tehdy možná neuvědomil, jaký kult představuje a že bude silnice, pravda po delší pauze, brázdit ještě za šedesát let. „Pětikilo“ tu s námi ale je a v Ženevě se na počest tohoto výročí představí v limitované sérii Sessantesimo. To poznáte na první pohled – k dispozici bude totiž jen jako kabriolet, navíc v unikátní dvoubarevné kombinaci zvané Dolcevite s bílou karosérií a slonovinovou kapotou a sloupky. Nechybí spousta chromovaných detailů, 16palcová litá kola, retro loga Fiatu nebo emblémy, kombinující označení modelu s číslovkou 60.

Uvnitř už je to větší moderna, ačkoliv se červená vinylová palubní deska spolu s koženými sedadly ve slonovinovém odstínu a úžasnými červenými koberečky snaží říct opak. Ve výbavě nicméně nechybí sedmipalcový displej infotainmentu Uconnect Radio Live se satelitní navigací, USB portem a připojením Aux-In, sedmipalcový TFT displej v kapličce přístrojů, automatická klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo zadní parkovací senzory. Volitelně je možné sáhnout po rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo audiu Beats. Motorová paleta obsahuje 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k), 1.2 o výkonu 50 kW (69 k) a 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k). Vyrobeno bude jen 560 automobilů, které půjde objednávat od 9. března. Prodej začne stylově 4. července.

Zajímavou novinku představují modely v řadě S-Design. Zatím jsou tři, SUV 500X a pětidveřový hatchback nebo kombi Tipo, přičemž jejich základním cílem je zvednout trochu estetické vnímání obou automobilů. Tipo tak má kupříkladu masku, zrcátka a okolí mlhovek v klavírním laku, bi-xenonové světlomety, 18palcová litá kola, kliky v barvě karosérie nebo zatmavená okna. Na výběr bude pět laků karosérie – šedá Metropoli, černá Cinema, červená Amore, bílá Gelato a šedá Colosseo. Uvnitř je polokožené čalounění, prošívání dvojitým stehem, detaily v klavírní černi a palubní deska s dekorem v šedém odstínu Technical. Pod kapotou se objeví 1.4 T-Jet, 1.4 T-Jet LPG, 1.6 E-Torq nebo 1.6 MultiJet.

500X S-Design bude dostupná v provedení City Look i Off-Road, změny jsou v zásadě stejné jako u Tipa. To znamená například exkluzivní zelený matný odstín Alpi, prvky v leštěné oceli, 18palcová litá kola, xenonová přední světla a zatmavené zadní reflektory. Zvolit půjde třeba i dvoubarevný lak. Uvnitř čekají například nová sedadla se specifickým potahem. Motorová paleta bude určitě obsahovat 1.4 MultiJet s dvouspojkovým automatem, další motory se dozvíme na začátku prodejů v červnu.

Řady modelů Cross rozšíří nově pickup Fullback s dvojitou kabinou a délkou 5,28 metru. Zajímavé jsou především stylistické detaily v podobě matně černých zrcátek, klik dveří, obložení podběhů a masky chladiče, stříbrného ochranného plátu motoru, černě lakované ložné plochy a především rámu na ní. Specifický vzhled mají také černá 17palcová litá kola. Ve výbavě dále nebudou chybět bi-xenonová světla, mlhovky nebo LEDky pro denní svícení. Uvnitř dostal Fullback Cross kožené čalounění, infotainment Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavováním pro řidiče nebo kompletní bezpečnostní výbavu, zahrnující i tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a asistent pro jízdu s přívěsem. Pod kapotou je 2.4litrový turbodiesel o výkonu 133 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Nechybí uzamykatelný středový diferenciál Torsen a uzávěrka zadního diferenciálu.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?