Loňský ženevský autosalon byl pro Fiat přelomový. Vedle kompletní řady Tipo na něm poprvé ukázal také nádhernou 124 Spider. A protože obě řady nyní Italové úspěšně uvádějí na jednotlivé evropské trhy, žádnou výraznou novinku letos do Švýcarska nevezou. Prázdný stánek ale také neuvidíte.
Píše se 4. červenec 1957 a v Itálii poprvé odhalují prcka se jménem Nuova 500. Fiat si tehdy možná neuvědomil, jaký kult představuje a že bude silnice, pravda po delší pauze, brázdit ještě za šedesát let. „Pětikilo“ tu s námi ale je a v Ženevě se na počest tohoto výročí představí v limitované sérii Sessantesimo. To poznáte na první pohled – k dispozici bude totiž jen jako kabriolet, navíc v unikátní dvoubarevné kombinaci zvané Dolcevite s bílou karosérií a slonovinovou kapotou a sloupky. Nechybí spousta chromovaných detailů, 16palcová litá kola, retro loga Fiatu nebo emblémy, kombinující označení modelu s číslovkou 60.
Uvnitř už je to větší moderna, ačkoliv se červená vinylová palubní deska spolu s koženými sedadly ve slonovinovém odstínu a úžasnými červenými koberečky snaží říct opak. Ve výbavě nicméně nechybí sedmipalcový displej infotainmentu Uconnect Radio Live se satelitní navigací, USB portem a připojením Aux-In, sedmipalcový TFT displej v kapličce přístrojů, automatická klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo zadní parkovací senzory. Volitelně je možné sáhnout po rozhraní Apple CarPlay a Android Auto nebo audiu Beats. Motorová paleta obsahuje 0.9 TwinAir o výkonu 62 kW (85 k), 1.2 o výkonu 50 kW (69 k) a 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k). Vyrobeno bude jen 560 automobilů, které půjde objednávat od 9. března. Prodej začne stylově 4. července.
Zajímavou novinku představují modely v řadě S-Design. Zatím jsou tři, SUV 500X a pětidveřový hatchback nebo kombi Tipo, přičemž jejich základním cílem je zvednout trochu estetické vnímání obou automobilů. Tipo tak má kupříkladu masku, zrcátka a okolí mlhovek v klavírním laku, bi-xenonové světlomety, 18palcová litá kola, kliky v barvě karosérie nebo zatmavená okna. Na výběr bude pět laků karosérie – šedá Metropoli, černá Cinema, červená Amore, bílá Gelato a šedá Colosseo. Uvnitř je polokožené čalounění, prošívání dvojitým stehem, detaily v klavírní černi a palubní deska s dekorem v šedém odstínu Technical. Pod kapotou se objeví 1.4 T-Jet, 1.4 T-Jet LPG, 1.6 E-Torq nebo 1.6 MultiJet.
500X S-Design bude dostupná v provedení City Look i Off-Road, změny jsou v zásadě stejné jako u Tipa. To znamená například exkluzivní zelený matný odstín Alpi, prvky v leštěné oceli, 18palcová litá kola, xenonová přední světla a zatmavené zadní reflektory. Zvolit půjde třeba i dvoubarevný lak. Uvnitř čekají například nová sedadla se specifickým potahem. Motorová paleta bude určitě obsahovat 1.4 MultiJet s dvouspojkovým automatem, další motory se dozvíme na začátku prodejů v červnu.
Řady modelů Cross rozšíří nově pickup Fullback s dvojitou kabinou a délkou 5,28 metru. Zajímavé jsou především stylistické detaily v podobě matně černých zrcátek, klik dveří, obložení podběhů a masky chladiče, stříbrného ochranného plátu motoru, černě lakované ložné plochy a především rámu na ní. Specifický vzhled mají také černá 17palcová litá kola. Ve výbavě dále nebudou chybět bi-xenonová světla, mlhovky nebo LEDky pro denní svícení. Uvnitř dostal Fullback Cross kožené čalounění, infotainment Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, navigací a couvací kamerou, vyhřívaná přední sedadla s elektrickým nastavováním pro řidiče nebo kompletní bezpečnostní výbavu, zahrnující i tempomat, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a asistent pro jízdu s přívěsem. Pod kapotou je 2.4litrový turbodiesel o výkonu 133 kW (180 k) se šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Nechybí uzamykatelný středový diferenciál Torsen a uzávěrka zadního diferenciálu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?