Mitsubishi Eclipse kdysi bylo docela populárním sportovním modelem, které se svého času objevilo i v kultovní sérii Rychle a Zběsile. Doba ale sporťákům příliš nepřeje, přesto se tři diamanty rozhodly slavné jméno oprášit. Jak asi tušíte, dnes je z něj SUV. V pořadí již třetí v nabídce značky.
Mitsubishi ASX a Outlander tvoří dohromady páteř prodejů japonské automobilky nejen na starém kontinentu. A že z vlny SUV tři diamanty jen tak neustoupí ukazuje i novinka se jménem Eclipse Cross. Ta se svými 4405 milimetry na délku, 1805 milimetry na šířku, 1685 milimetry na výšku a 2670 milimetry mezi nápravami zapadá přesně mezi zmíněné dva modely. Zároveň je také přímou konkurencí aut jako Nissan Qashqai, Toyota C-HR nebo Seat Ateca.
Svým vzhledem má nejblíže k Toyotě. Ne, že by snad designéři Mitsubishi kopírovali (inspiraci hledali spíše u Hondy), ale ostře řezané linie a kombinaci hran a oblin v takové míře moc konkurentů nenabízí. Přední část Dynamic Shield s výraznými chromovanými prvky známe již z Outlanderu. Zadní partie se spoilerem, rozdělujícím okno v pátých dveřích, hodně připomínají některé modely od Hondy. Skupinové svítilny pak částečně kopírují tvar zadního sloupku, jehož sklon notně připomíná moderní SUV-kupé. Červená, kterou vidíte na obrázcích, je v nabídce značky novinkou.
Kabina je na rozdíl od Outlanderu výrazně modernější, když zaměňuje obrazovku uprostřed středové konzole za volně stojící displej. Ten je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, ovládat ho pak lze mimo jiné prostřednictvím touchpadu. Novinkou je výbavě je head up displej. Po designové stránce sází Eclipse Cross na tmavé plasty s lesklými černými, případně stříbrnými doplňky. Zadní opěradla jsou v zájmu praktičnosti dělená v poměru 60:40, Mitsubishi také slibuje dostatek místa pro nohy i nad hlavou.
Pod kapotou se objeví dvě pohonné jednotky. Benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.5 litru spolupracuje s automatem CVT, turbodiesel 2.2 DI-D dostane pro změnu osmistupňovou automatickou převodovku. V obou případech jsou poháněna všechna kola, což zajišťuje elektronicky řízený systém Super All-Wheel Control. Prodej vozu začne v Evropě na podzim, Japonsko, Spojené státy a Austrálie se dočkají nedlouho poté.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.