Čína už není jediná. Kde hledalo inspiraci nové Mitsubishi Eclipse Cross?

Eclipse Cross je nejnovějším SUV japonského Mitsubishi.
Eclipse Cross je nejnovějším SUV japonského Mitsubishi., foto: Mitsubishi Motors
ar6 28. února 2017 14:36
Sdílej:

Mitsubishi Eclipse kdysi bylo docela populárním sportovním modelem, které se svého času objevilo i v kultovní sérii Rychle a Zběsile. Doba ale sporťákům příliš nepřeje, přesto se tři diamanty rozhodly slavné jméno oprášit. Jak asi tušíte, dnes je z něj SUV. V pořadí již třetí v nabídce značky.

Mitsubishi ASX a Outlander tvoří dohromady páteř prodejů japonské automobilky nejen na starém kontinentu. A že z vlny SUV tři diamanty jen tak neustoupí ukazuje i novinka se jménem Eclipse Cross. Ta se svými 4405 milimetry na délku, 1805 milimetry na šířku, 1685 milimetry na výšku a 2670 milimetry mezi nápravami zapadá přesně mezi zmíněné dva modely. Zároveň je také přímou konkurencí aut jako Nissan Qashqai, Toyota C-HR nebo Seat Ateca.

Svým vzhledem má nejblíže k Toyotě. Ne, že by snad designéři Mitsubishi kopírovali (inspiraci hledali spíše u Hondy), ale ostře řezané linie a kombinaci hran a oblin v takové míře moc konkurentů nenabízí. Přední část Dynamic Shield s výraznými chromovanými prvky známe již z Outlanderu. Zadní partie se spoilerem, rozdělujícím okno v pátých dveřích, hodně připomínají některé modely od Hondy. Skupinové svítilny pak částečně kopírují tvar zadního sloupku, jehož sklon notně připomíná moderní SUV-kupé. Červená, kterou vidíte na obrázcích, je v nabídce značky novinkou.

Kabina je na rozdíl od Outlanderu výrazně modernější, když zaměňuje obrazovku uprostřed středové konzole za volně stojící displej. Ten je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, ovládat ho pak lze mimo jiné prostřednictvím touchpadu. Novinkou je výbavě je head up displej. Po designové stránce sází Eclipse Cross na tmavé plasty s lesklými černými, případně stříbrnými doplňky. Zadní opěradla jsou v zájmu praktičnosti dělená v poměru 60:40, Mitsubishi také slibuje dostatek místa pro nohy i nad hlavou.

Pod kapotou se objeví dvě pohonné jednotky. Benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.5 litru spolupracuje s automatem CVT, turbodiesel 2.2 DI-D dostane pro změnu osmistupňovou automatickou převodovku. V obou případech jsou poháněna všechna kola, což zajišťuje elektronicky řízený systém Super All-Wheel Control. Prodej vozu začne v Evropě na podzim, Japonsko, Spojené státy a Austrálie se dočkají nedlouho poté.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.