Mitsubishi Eclipse kdysi bylo docela populárním sportovním modelem, které se svého času objevilo i v kultovní sérii Rychle a Zběsile. Doba ale sporťákům příliš nepřeje, přesto se tři diamanty rozhodly slavné jméno oprášit. Jak asi tušíte, dnes je z něj SUV. V pořadí již třetí v nabídce značky.
Mitsubishi ASX a Outlander tvoří dohromady páteř prodejů japonské automobilky nejen na starém kontinentu. A že z vlny SUV tři diamanty jen tak neustoupí ukazuje i novinka se jménem Eclipse Cross. Ta se svými 4405 milimetry na délku, 1805 milimetry na šířku, 1685 milimetry na výšku a 2670 milimetry mezi nápravami zapadá přesně mezi zmíněné dva modely. Zároveň je také přímou konkurencí aut jako Nissan Qashqai, Toyota C-HR nebo Seat Ateca.
Svým vzhledem má nejblíže k Toyotě. Ne, že by snad designéři Mitsubishi kopírovali (inspiraci hledali spíše u Hondy), ale ostře řezané linie a kombinaci hran a oblin v takové míře moc konkurentů nenabízí. Přední část Dynamic Shield s výraznými chromovanými prvky známe již z Outlanderu. Zadní partie se spoilerem, rozdělujícím okno v pátých dveřích, hodně připomínají některé modely od Hondy. Skupinové svítilny pak částečně kopírují tvar zadního sloupku, jehož sklon notně připomíná moderní SUV-kupé. Červená, kterou vidíte na obrázcích, je v nabídce značky novinkou.
Kabina je na rozdíl od Outlanderu výrazně modernější, když zaměňuje obrazovku uprostřed středové konzole za volně stojící displej. Ten je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, ovládat ho pak lze mimo jiné prostřednictvím touchpadu. Novinkou je výbavě je head up displej. Po designové stránce sází Eclipse Cross na tmavé plasty s lesklými černými, případně stříbrnými doplňky. Zadní opěradla jsou v zájmu praktičnosti dělená v poměru 60:40, Mitsubishi také slibuje dostatek místa pro nohy i nad hlavou.
Pod kapotou se objeví dvě pohonné jednotky. Benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.5 litru spolupracuje s automatem CVT, turbodiesel 2.2 DI-D dostane pro změnu osmistupňovou automatickou převodovku. V obou případech jsou poháněna všechna kola, což zajišťuje elektronicky řízený systém Super All-Wheel Control. Prodej vozu začne v Evropě na podzim, Japonsko, Spojené státy a Austrálie se dočkají nedlouho poté.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.