Rodina modelů Stepway aktuálně čítá Sandero, Lodgy a Dokker. Brzy se ale na trh dostane i čtvrtý zástupce pseudoterénního klanu. Logan MCV si bere inspiraci z větších a dražších vozů Audi Allroad, případně také z tuzemské Octavie Scout. Bude ale nízká cena stačit?
Dacia Logan MCV Stepway nepřekvapuje. Kdo zná některý ze stávajících modelů stejná řady ví, že klíčem je plasty chráněná karosérie. Zatímco blatníky, prahy a nárazníky jsou šedivé, středy nárazníků jsou lakovány stříbrnou barvou. Přední nárazník je celkově robustnější a spolu se světlou výškou 174 milimetrů (+ 50 milimetrů oproti normálu) dodávají vozu potřebné dobrodružnosti. Z dalších detailů zmiňme střešní ližiny, stříbrné kryty zrcátek nebo LEDky denního svícení. Na výběr bude mezi modrou Azurite a hnědou Vison, doplňovat je budou 16palcová litá kola.
Kabina je převzatá ze Sandera Stepway, to znamená nový multifunkční čtyřramenný volant s decentním jménem vozu, specifický potah sedadel a chromované prvky palubní desky i výplní dveří. Další změny potom odpovídají nedávnému faceliftu, to znamená například asistent rozjezdu do kopce ve standardu, možnost připlatit si za couvací kameru a intuitivnější ovládání některých prvků. Pod kapotou najdeme 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) je spojen s pětistupňovým manuálem. Vybrané trhy dostanou benzínový tříválec také v úpravě s pohonem na LPG.
Všechny modely řady Stepway a SUV Duster pak do Ženevy míří ve speciální limitované edici. Ta vychází z nejvyššího výbavového stupně, když obsahuje klimatizaci, infotainment Media NAV Evolution, zadní parkovací senzory a tempomat. Zvenku poznáte modely z této série podle šedého odstínu Iceland (Sandero může volit ještě z oranžového laku Ocher) v kombinaci s černými 16palcovými litými koly (Duster má navíc ochranu podběhů). Kabina má oranžově prošívaná sedadla s nápisem Stepway a oranžové akcenty palubní desky, respektive rámečky výdechů ventilace. Motory budou odpovídat běžné nabídce na daném trhu. Mimochodem, nová série se bude prodávat pod různými názvy, někde s výběrem pomáhali dokonce lidé přes Facebook.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.