Rodina modelů Stepway aktuálně čítá Sandero, Lodgy a Dokker. Brzy se ale na trh dostane i čtvrtý zástupce pseudoterénního klanu. Logan MCV si bere inspiraci z větších a dražších vozů Audi Allroad, případně také z tuzemské Octavie Scout. Bude ale nízká cena stačit?
Dacia Logan MCV Stepway nepřekvapuje. Kdo zná některý ze stávajících modelů stejná řady ví, že klíčem je plasty chráněná karosérie. Zatímco blatníky, prahy a nárazníky jsou šedivé, středy nárazníků jsou lakovány stříbrnou barvou. Přední nárazník je celkově robustnější a spolu se světlou výškou 174 milimetrů (+ 50 milimetrů oproti normálu) dodávají vozu potřebné dobrodružnosti. Z dalších detailů zmiňme střešní ližiny, stříbrné kryty zrcátek nebo LEDky denního svícení. Na výběr bude mezi modrou Azurite a hnědou Vison, doplňovat je budou 16palcová litá kola.
Kabina je převzatá ze Sandera Stepway, to znamená nový multifunkční čtyřramenný volant s decentním jménem vozu, specifický potah sedadel a chromované prvky palubní desky i výplní dveří. Další změny potom odpovídají nedávnému faceliftu, to znamená například asistent rozjezdu do kopce ve standardu, možnost připlatit si za couvací kameru a intuitivnější ovládání některých prvků. Pod kapotou najdeme 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) je spojen s pětistupňovým manuálem. Vybrané trhy dostanou benzínový tříválec také v úpravě s pohonem na LPG.
Všechny modely řady Stepway a SUV Duster pak do Ženevy míří ve speciální limitované edici. Ta vychází z nejvyššího výbavového stupně, když obsahuje klimatizaci, infotainment Media NAV Evolution, zadní parkovací senzory a tempomat. Zvenku poznáte modely z této série podle šedého odstínu Iceland (Sandero může volit ještě z oranžového laku Ocher) v kombinaci s černými 16palcovými litými koly (Duster má navíc ochranu podběhů). Kabina má oranžově prošívaná sedadla s nápisem Stepway a oranžové akcenty palubní desky, respektive rámečky výdechů ventilace. Motory budou odpovídat běžné nabídce na daném trhu. Mimochodem, nová série se bude prodávat pod různými názvy, někde s výběrem pomáhali dokonce lidé přes Facebook.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?