Rodina modelů Stepway aktuálně čítá Sandero, Lodgy a Dokker. Brzy se ale na trh dostane i čtvrtý zástupce pseudoterénního klanu. Logan MCV si bere inspiraci z větších a dražších vozů Audi Allroad, případně také z tuzemské Octavie Scout. Bude ale nízká cena stačit?
Dacia Logan MCV Stepway nepřekvapuje. Kdo zná některý ze stávajících modelů stejná řady ví, že klíčem je plasty chráněná karosérie. Zatímco blatníky, prahy a nárazníky jsou šedivé, středy nárazníků jsou lakovány stříbrnou barvou. Přední nárazník je celkově robustnější a spolu se světlou výškou 174 milimetrů (+ 50 milimetrů oproti normálu) dodávají vozu potřebné dobrodružnosti. Z dalších detailů zmiňme střešní ližiny, stříbrné kryty zrcátek nebo LEDky denního svícení. Na výběr bude mezi modrou Azurite a hnědou Vison, doplňovat je budou 16palcová litá kola.
Kabina je převzatá ze Sandera Stepway, to znamená nový multifunkční čtyřramenný volant s decentním jménem vozu, specifický potah sedadel a chromované prvky palubní desky i výplní dveří. Další změny potom odpovídají nedávnému faceliftu, to znamená například asistent rozjezdu do kopce ve standardu, možnost připlatit si za couvací kameru a intuitivnější ovládání některých prvků. Pod kapotou najdeme 0.9 TCe o výkonu 66 kW (90 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou Easy-R. Turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) je spojen s pětistupňovým manuálem. Vybrané trhy dostanou benzínový tříválec také v úpravě s pohonem na LPG.
Všechny modely řady Stepway a SUV Duster pak do Ženevy míří ve speciální limitované edici. Ta vychází z nejvyššího výbavového stupně, když obsahuje klimatizaci, infotainment Media NAV Evolution, zadní parkovací senzory a tempomat. Zvenku poznáte modely z této série podle šedého odstínu Iceland (Sandero může volit ještě z oranžového laku Ocher) v kombinaci s černými 16palcovými litými koly (Duster má navíc ochranu podběhů). Kabina má oranžově prošívaná sedadla s nápisem Stepway a oranžové akcenty palubní desky, respektive rámečky výdechů ventilace. Motory budou odpovídat běžné nabídce na daném trhu. Mimochodem, nová série se bude prodávat pod různými názvy, někde s výběrem pomáhali dokonce lidé přes Facebook.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.