U sportovní divize automobilky Jaguar Land Rover se dějí věci. Podle posledních zpráv se totiž chystá silný soupeř pro BMW M3 a Mercedes-AMG C63.
Tím má být sedan XE ve verzi SVR. Podle britského webu autoexpress nás čeká hodně ostrý sedan, pod jehož kapotou čekejme pořádný pětilitrový osmiválec s kompresorem. A jelikož německá konkurence nabízí 425 koní (BMW M3) inženýři divize SVO chtějí nabroušené XE SVR nadopovat mnohem více.
Nebude to samozřejmě jen o vysokém výkonu, ale také o schopnostech podvozku a dalších aspektech, které pak ve výsledku rozhodnou o nejlepším superrychlém sedanu. Zatím se počítá s tím, že XE SVR dostane pohon všech čtyř kol, silnější brzdy, rychlejší automatickou převodovku a výrazně přepracovaný podvozek.
Ten navrhl grafik X-Tomi, který si pohrál s verzí S a doladil jí dle svého vkusu k dokonalosti. A premiéra? Ta by se v lepším případě mohla odehrát již letos na podzimní autosalon ve Frankfurtu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?