Hyundai se chce svými nejnovějšími modely vyrovnat velice silné německé i japonské konkurenci. Ostře se vymezuje v reklamních spotech a soudě dle prodejů se mu to v některých koutech Evropy docela daří. Nejnověji je na mušce třetí generace kompaktní i30, na jejíž nejlepší variantu si ale musíme nechat zajít chuť.
Tohle by klidně mohla být další část cyklu „Známí neznámí“. O novém vydání Hyundaie i30 předpokládáme slyšel v naší republice úplně každý. Aby také ne, její výrobu má na starosti továrna v Nošovicích. Již za pár dnů se navíc ukáže v praktické variantě kombi, která se velice ostře vymezí vůči nedávno omlazené Octavii Combi. Moc toho o autě zatím nevíme, s jistotou ale dostane podobný design exteriéru i interiéru jako hatchback, lišit by se pak neměly ani pohonné jednotky. To znamená litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 k), atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW (100 k), turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 98 kW (133 k) a především benzínovou 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW (140 k).
Přitom vůbec nejlepší jednotku, která se do i30 montuje, si Hyundai schovává pro severoamerický trh. Tam se pětidveřový hatchback jmenuje Elantra GT a v nabídce je také s přeplňovanou šestnáctistovkou T-GDI! Ta má 150 kW (204 k) a 264 Nm, tolik neměla ani někdejší vrcholná verze i30 Turbo. Je sice pravda, že časem se ukáže ostrá verze N, jakýsi „warm-hatch“ by ale jistě u nás uvítal nejeden zákazník. Tím spíš, že stejně výkonná jednotka je pod kapotou ostrého Pro_Cee’du a Cee’du GT. V USA pak přední kola roztáčí šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat. Docela zajímavý je pak i druhý motor, atmosférický dvoulitr o výkonu 121 kW (164 k) s manuálem nebo automatem.
Jinak je Elantra GT v podstatě ve všech zásadních bodech stejná jako tuzemská i30. Až na nutné legislativní změny má stejný design, prvky v interiéru i na konstrukci vozu. Dokonce je i stejně velká. K dispozici bude navíc verze GT Sport, jež zadní torzní příčku mění za nezávislý víceprvek, má větší brzdy a nějaké ty extra stylistické prvky. A hádejte co. Ano, je to jediná verze, co má pod kapotou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku. I vzhledem k tomu, že jsme se s novou i30 již seznámili, můžeme s klidným srdcem říct, že Elantra GT Sport je nejlepší Hyundai současnosti, jaký Evropan nikdy nedostane. Škoda, o to víc se ale můžeme těšit na sportovní i30 N.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.