Hyundai se chce svými nejnovějšími modely vyrovnat velice silné německé i japonské konkurenci. Ostře se vymezuje v reklamních spotech a soudě dle prodejů se mu to v některých koutech Evropy docela daří. Nejnověji je na mušce třetí generace kompaktní i30, na jejíž nejlepší variantu si ale musíme nechat zajít chuť.
Tohle by klidně mohla být další část cyklu „Známí neznámí“. O novém vydání Hyundaie i30 předpokládáme slyšel v naší republice úplně každý. Aby také ne, její výrobu má na starosti továrna v Nošovicích. Již za pár dnů se navíc ukáže v praktické variantě kombi, která se velice ostře vymezí vůči nedávno omlazené Octavii Combi. Moc toho o autě zatím nevíme, s jistotou ale dostane podobný design exteriéru i interiéru jako hatchback, lišit by se pak neměly ani pohonné jednotky. To znamená litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW (120 k), atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW (100 k), turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 98 kW (133 k) a především benzínovou 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW (140 k).
Přitom vůbec nejlepší jednotku, která se do i30 montuje, si Hyundai schovává pro severoamerický trh. Tam se pětidveřový hatchback jmenuje Elantra GT a v nabídce je také s přeplňovanou šestnáctistovkou T-GDI! Ta má 150 kW (204 k) a 264 Nm, tolik neměla ani někdejší vrcholná verze i30 Turbo. Je sice pravda, že časem se ukáže ostrá verze N, jakýsi „warm-hatch“ by ale jistě u nás uvítal nejeden zákazník. Tím spíš, že stejně výkonná jednotka je pod kapotou ostrého Pro_Cee’du a Cee’du GT. V USA pak přední kola roztáčí šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat. Docela zajímavý je pak i druhý motor, atmosférický dvoulitr o výkonu 121 kW (164 k) s manuálem nebo automatem.
Jinak je Elantra GT v podstatě ve všech zásadních bodech stejná jako tuzemská i30. Až na nutné legislativní změny má stejný design, prvky v interiéru i na konstrukci vozu. Dokonce je i stejně velká. K dispozici bude navíc verze GT Sport, jež zadní torzní příčku mění za nezávislý víceprvek, má větší brzdy a nějaké ty extra stylistické prvky. A hádejte co. Ano, je to jediná verze, co má pod kapotou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku. I vzhledem k tomu, že jsme se s novou i30 již seznámili, můžeme s klidným srdcem říct, že Elantra GT Sport je nejlepší Hyundai současnosti, jaký Evropan nikdy nedostane. Škoda, o to víc se ale můžeme těšit na sportovní i30 N.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.