Zatímco Lamborghini se svých atmosférických dvanáctiválců nechce vzdát, přímý konkurent se vzpínajícím se koníkem ve znaku s touto myšlenkou nebezpečně koketuje. I proto se velmi pravděpodobně díváme na poslední nové Ferrari s atmosférickou V12, které nese jméno 812 Superfast.
Podpůrný elektromotor? Jedno a více turbodmychadel? Možností, jak budou vypadat motory Ferrari za pár let, je hodně. Luxusní berlinetta 812 Superfast, nahrazující řadu F12, se ale takovými otázkami trápit nemusí. Pod dlouhou přední kapotou totiž má úplně nový 6.5litrový dvanáctiválec ve tvaru písmene V o výkonu 588 kW (800 k) při 8500 ot./min s točivým momentem 718 Nm při 7000 ot./min (80 procent je k dispozici při 3500 ot./min). To jsou charakteristiky, jichž žádné jiné auto s motorem vpředu nikdy nedosáhlo! Ferrari při stavbě použilo přímé vstřikování s tlakem 350 barů nebo sací trakt s variabilní geometrií, jejichž inspirací se staly někdejší atmosférické motory monopostů formule 1.
Na silnici přenáší výkon specificky upravená dvouspojková převodovka, s níž kupé se suchou hmotností 1525 kilogramů (rozložení 47:53) zrychluje za 2,9 sekundy a dosáhne více než 340 km/h! Průměrná spotřeba 14,9 l/100 km se pak jeví jako docela příjemná. O špičkové jízdní vlastnosti se starají vůbec poprvé u vozů Ferrari elektrický posilovač řízení, poslední verze systému Side Slip Control nebo systém Virtual Short Wheelbase 2.0, což je přepracovaná verze natáčení zadní nápravy z modelu F12tdf. Jen pro zajímavost se sluší uvést délku 4657 milimetrů, šířku 1971 milimetrů a výšku 1276 milimetrů.
Vnější vzhled je dokonale podřízen aerodynamice, vpředu ve spodní části vozu tak nechybí aktivní klapky, vzadu najdeme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku. Mimo to ale 812 Superfast odkazuje na minulost – třeba tvarováním zadní části na 365 GTB4 z roku 1969. Vpředu pak nechybí full-LED světla ve stylu posledních modelů značky, doplněná o větší nasávací otvor. Vzadu jsou čtyři kulatá světla. Paletu barev doplňuje červená Rosso Settanta, připravená v rámci sedmdesátin značky. Kabina je agresivnější než dříve, když dostala mimo jiné nový volant, přístrojový panel a upravené ovladače klimatizace a infotainmentu. Sedadla jsou pak ergonomičtější a zároveň sportovnější.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.