Loni na autosalonu v Ženevě ukázal Citroen model SpaceTourer a po jeho boku se objevila terénní koncepční verze. Právě ta se tento týden znovu připomněla veřejnosti.
S letošním ročníkem téhož autosalonu totiž přijede na stánek výrobce koncept SpaceTourer 4x4 Ë. Ten vypadá mnohem reálněji a podle dosavadních informací by až na drobnosti měla představená verze kopírovat tu sériovou. Stranou proto nezůstane robustnější vzhled se zvýšeným podvozkem o 60 milimetrů, pohon všech kol a dodatečné ochranné prvky.
Podle Citroenu se novinka začne prodávat ve všech karosářských variantách: XS, M a XL. Zcela určitě se však výroby nedostanou velká kola s implementovanými řetězy. Takový prvek je opět jen u konceptu. Jinak ale vlastně vidíme finální verzi, které to náramně sluší.
V nejvyšším provedení ve verzi XL do kabiny usadíte až devět osob, ovšem podle informace z úst vedení Citroenu máme v Ženevě počítat s nejmenší verzí XS. Do ní se pohodlně usadí pět cestujících. I tak tam najdeme spoustu místa a výbavy. A co bude terénní SpaceTourer pohánět?
V nabídce se má objevit dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní a 370 Nm. Standardní pohon všech kol pak přenese sílu na silnici přes šestistupňový manuál. Pohon všech kol vyvíjela firma Automobiles Dangel a tak si jen můžeme tipovat, zda bude stačit koncernovému 4Motion.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?