Loni na autosalonu v Ženevě ukázal Citroen model SpaceTourer a po jeho boku se objevila terénní koncepční verze. Právě ta se tento týden znovu připomněla veřejnosti.
S letošním ročníkem téhož autosalonu totiž přijede na stánek výrobce koncept SpaceTourer 4x4 Ë. Ten vypadá mnohem reálněji a podle dosavadních informací by až na drobnosti měla představená verze kopírovat tu sériovou. Stranou proto nezůstane robustnější vzhled se zvýšeným podvozkem o 60 milimetrů, pohon všech kol a dodatečné ochranné prvky.
Podle Citroenu se novinka začne prodávat ve všech karosářských variantách: XS, M a XL. Zcela určitě se však výroby nedostanou velká kola s implementovanými řetězy. Takový prvek je opět jen u konceptu. Jinak ale vlastně vidíme finální verzi, které to náramně sluší.
V nejvyšším provedení ve verzi XL do kabiny usadíte až devět osob, ovšem podle informace z úst vedení Citroenu máme v Ženevě počítat s nejmenší verzí XS. Do ní se pohodlně usadí pět cestujících. I tak tam najdeme spoustu místa a výbavy. A co bude terénní SpaceTourer pohánět?
V nabídce se má objevit dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní a 370 Nm. Standardní pohon všech kol pak přenese sílu na silnici přes šestistupňový manuál. Pohon všech kol vyvíjela firma Automobiles Dangel a tak si jen můžeme tipovat, zda bude stačit koncernovému 4Motion.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.